احداث رینگ چهارم از سمت شمال اصفهان آغاز می‌شود

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش فرصت آنلاین به نقل پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: رینگ چهارم ترافیکی اصفهان به طول ۸۷ کیلومتر است که حدود ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان و مابقی در محدوده شهرهای خورزوق، شهر ابریشم، درچه، خمینی شهر و دولت آباد قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه حدود دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: تامین مالی این پروژه از دغدغه های شهرداری است که در این رابطه استفاده از منابع موجود، سرمایه بخش خصوصی و فاینانس خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: امسال شهردای اصفهان قصد دارد به صورت رسمی عملیات اجرایی رینگ چهارم را از سمت شمال شهر اصفهان با احداث دو تقاطع و بخشی از رینگ آغاز کند تا ترافیک سنگین موجود در مناطق ۱۰ و ۱۴ در نیمه اول سال ۹۸ حذف شود و شهروندان پس از سالها طعم آسایش را در این مناطق بچشند.

وی ادامه داد: پس از کلنگ‌زنی رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، در برنامه‌ای پنج ساله این پروژه به صورت کامل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مظفر با تاکید بر اینکه راه اندازی رینگ حفاظتی شهر اصفهان تنها دغدغه شهر اصفهان نیست، بلکه شهرهای دیگر هم این دغدغه را دارند، گفت: با اجرای این پروژه، قفل ترافیکی شهر اصفهان باز و ترددها به راحتی انجام می‌شود.

وی اظهارکرد: رینگ چهارم یکی از پروژه‌های مهم شهرداری در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ است که به منظور حفاظت از حریم شهر و اراضی کشاورزی، جلوگیری از توسعه ناموزن شهر همچنین تکمیل حلقه‌های ترافیکی اصفهان احداث می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اضافه کرد: تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت از دیگر مزایای احداث رینگ چهارم ترافیکی در اصفهان است.