مسئولین جزیره ای عمل نکنند

ارسال در خبر و گزارش

مهمترین مطالبات مردمی و موضوعات شهری با حضور فرماندار شهرستان و بخشدار در صحن علنی شورای شهر مطرح شد.
به گزارش خبرنگار فرصت، در ابتدای این جلسه شهر حاج حیدری ضمن عرض خیرمقدم به فرماندار، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی با اتحاد و هماهنگی شورای شهر و شهرداری اتفاقات خوبی در شهرستان در حال رخ دادن است.
وی با اشاره به پروژه های در حال اجرا در شهر، ادامه داد: پارک ساحلی جوان با این که هنوز افتتاح نشده مورد استقبال مردم قرار گرفته است، آسفالت بلوار شهید اشرفی اصفهانی در حال انجام است، ضلع جنوب آزادسازی های ورودی شهر از سمت دوشاخ تمام شده هر چند لوله گذاری های آب در این منطقه هنوز انجام نشده است. با حمایت ها و رایزنی های شما تیرهای برق جاده کمربندی نیز جا به جا شد.
شهردار از فرماندار درخواست یک جلسه رایزنی با اداره آب منطقه ای در جهت ساماندهی حریم های کانال آب واقع در شهر را نمود و افزود: امیدواریم قبل از آسفالت ریزی مشکل آب دوشاخ حل شود.
وی همچنین افزود : طبق برنامه ریزی ها با شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که رینگ چهارم با عرض 110 متر عملا تا چندین سال آینده با بودجه های استانی و کشوری هم اجرایی نیست و باید برای حل مشکلات ترافیکی آزادسازی کنیم .در این راستا کار شروع شده و از بلوار پروفسور میردارمادی تا کهندژ، حدود 6 مترعرض اضافه شده است. سال آینده را نیزاز خیابان کهندژ تا خیابان آتشگاه در دستور کار قرار گرفته که کمک خوبی برای رفع ترافیک خواهد بود.
رحیمی عضو شورای شهر در ادامه به بحث اعتبارات اشاره نمود و گفت :اگر اعتبارات ملی، استانی و شهری هماهنگ نباشد در عمران شهر تعادل نخواهد بود و این هماهنگی مدیریت شما را می طلبد.
وی به مشکلات فرهنگی، سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی و دیگر مشکلات اشاره کرده و ادامه داد: ما به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر در همه موارد شهری مورد سوال واقع می شویم، ما به ادارات مراجعه می کنیم اما ضمانت اجرایی نداریم و این کمک شما را می طلبد.
منیژه مردانی عضو دیگر شورای شهر در مورد حوزه بانوان گفت: فعالیت این حوزه از دید مسئولین برون استانی ضعیف است، هم در بحث کارآفرینی و هم بحث مفاسد اجتماعی. ارتباط حوزه بانوان فرمانداری و شهرداری بهتر از بیشتر باشد . باید به فکر بانوان باشید اگر بانوان یک جامعه ارزش گذاری شوند مسلما آن جامعه شهری پویا و سالم خواهد بود . همچنین در مورد ورزش شهرستان گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت شهر میزان فضاهای ورزشی شهرمان کم و استاندارد نیست . اگر فضای بیشتری داشته باشیم مسلما این پتانسیل ها به خارج از شهر مهاجرت نمی کنند. متاسفانه اداره اداره ورزش و جوانان خمینی شهر به هر دلیلی فعالیتش کافی نیست و از شما درخواست داریم که از اعتبارات استانی و برون استانی در این زمینه استفاده کنید.
عباسی نیز به عدم ارائه گزارشات انشعابات و حفاری های ادارات به شهرداری اشاره نمود و مشکلات دیگر را این گونه برشمرد: بهره برداری بی رویه از چاه ها و انتقال آب با تانکر به کارگاه های صنعتی خارج از شهر، کشت محصولاتی که آب زیادی نیاز دارند، مشکلات ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز و ...
حسین غفوری، نائب رئیس شورای شهر نیز ضمن تبریک به فرماندار برای انتصاب شایسته ایشان، گفت: امید که در این مدتی که در این منصب هستید با همکاری و تعامل در کار خدمت رسانی به مردم موفق باشند.
داود وطن خواه به عدم لزوم احداث راهدارخانه اشاره کرد و گفت: ما در شهرستان 20 کیلومتر بیشتر راه نداریم اما با اجرای این طرح در ورودی منطقه گردشگری لادر این منطقه نازیبا می شود.
وی در مورد مشکلات بلوار آزادگان ادامه داد: بلوار آزادگان طبق صورتجلسه استانداری باید به شهرداری خمینی شهر تحویل داده شود اما با توجه به مشکلات این بلوار توانایی تحویل گرفتن این بلوار را نداریم. اداره راه باید هزینه های آماده سازی این بلوار را متقبل شود یا این بلوار را اصلاح شده تحویل دهد. 5 پل این بلوار همگی مشکل دارد.
وطنخواه همچنین از فرماندار خواست متکدیان سطح شهر جمع آوری شوند.
اکبر حاج حیدری عضو دیگر شورای شهر با اشاره به جایگاه شورا ها بین مردم در مشکل عدم هماهنگی ادارات اشاره نمود و اذعان داشت: تقاضای ما از فرمانداری این است که هماهنگی و مدیریت ویژه ای باشد که از طریق فرمانداری بتوانیم مطالبات مردم را پیگیری کنیم. وی همچنین به مشکلات ارژانس ، حاشیه نشینی و ... اشاره نمود.
لطفی نیزطی بیاناتی به پتانسیل های شهر اشاره نمود و افزود: متاسفانه برخی ها نسبت به توازن امکانات شهر منصفانه نظر نمی دهند. بخش عظیمی از مراجعات ما ورزشکاران هستند، استان چه سهمی در این حمایت از این ورزشکاران دارد؟ سینمای شهر ما چه وضعیتی دارد؟ بحث روشنایی جاده کمربندی که مدت هاست در حال پیگیریست، به کجا رسیده است؟ همچنین به مشکلات بهداشت و درمان شهر و مشکلات فرهنگی و... اشاره کرد و گفت نباید همه انتظارات فرهنگی شهر از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری باشد .همچنین درخواست نمود: اگر ممکن است شبکه مترو اصفهان خمینی شهر را در ایستگاه های کلیدی ببینید.
در پایان جلسه فرماندار شهرستان با اشاره به اهمیت همدلی بین مسئولین، گفت: ما دو رویکرد برای ادارات داریم، یکی تکریم ارباب رجوع و رضایت مندی از دستگاه ها که در این راستا از مسئولین خواسته ایم در نماز جمعه حضور پیدا کنند و رویکرد دیگر هم افزایی بین مسئولین است.
مسلم زاده در ادامه افزود: با مشکلات تا حدودی آشنایی داریم و با مهندس غلامی نیز رایزنی کرده ایم که با حضور در شهرستان بخشی از مشکلات را پیگیری کنیم.
وی به مشکلات کشتارگاه ، شهرک های صنعتی، گلخانه ها و ... اشاره نمود و افزود: در همه این زمینه ها کار کرده ایم و وارد عمل شده ایم.
وی با تشکر از شهردار به برنامه ریزی های صحیح در مورد اتیسم و هدف شناسی و هدفمندی عملکرد برای حل مشکلات اتیسم اشاره نمود و گفت: باید ارگان ها جزیره ای عمل نکنند و قبل از هربرنامه ای هدف های آن برنامه را مدنظر قرار بگیرند و با برنامه ریزی وارد عمل شوند.
در مورد دفتر بانوان نیز گفت : اعتقاد دارم باید خمینی شهر کانون بانوان داشته و فعال باشد. سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یکی از پتانسیل های شهر است و در بحث های محله محور باید ورود کند. همچنین گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در پیشگیری در معضلات اجتماعی بسیار موثر است.