زباله های خشک غیرقابل بازیافت چیست؟

ارسال در خبر و گزارش

تفکیک زباله ها از مبدا یکی از ضروریات شهرنشینی نوین است که باعث صرفه جویی در منابع و هزینه ها می گردد. در همین راستا شهرداری خمینی شهر نیز طرح هایی آموزشی در این زمینه اجرا نموده است و شهروندان نیز از این طرح ها استقبال کرده اند. اما هنوز سوالاتی در مورد تفکیک زباله ها و نوع وسایل بازیافتی که باید تحویل مامورین بازیافت شود در اذهان وجود دارد. مسؤول بازیافت شهرداری در رابطه با این موضوع به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: منظور از تفکیک، جدا کردن زباله های خشک و تر از یکدیگر می باشدکه لازم است شهروندان در منازل و محل کار خود انجام دهند اما هر زباله خشکی قابلیت بازیافت ندارد.


حاج ابراهیمی افزود: ظروف یک بار مصرف فومی، پوسته های پفک، کیک و سایر مواد خوراکی، شیشه ها و چوب های ساختمانی غیر قابل بازیافت هستند. این زباله ها همراه با زباله های عفونی مانند پوشک بچه، دستمال کاغذی، تیغ های مورد استفاده در حمام، برس های غیر قابل استفاده و زباله های خطرناک مانند اسپری ها، باطری ها، فندک ها و هر ماده قابل انفجار و اشتعال نباید با زباله های تر مخلوط شوند و در کیسه هایی جدا درب منزل قرار گیرند.
وی افزود: از زباله های تر در تهیه کود کمپوست استفاده می شود در حالی که زباله های خشک غیر قابل بازیافت و زباله های ویژه باید دفن شوند.