کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در باغ بانوان شهرداری

ارسال در خبر و گزارش

به همت شهرداری و اداره زندان خمینی شهر کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در باغ بانوان شهرداری برگزار شد. در این کارگاه که جمعی از خانواده های زندانیان حضور داشتند، یکی از اعضای پایگاه حضرت معصومه (س) در خصوص حجاب و عفاف و سبک زندگی اسلامی سخنانی ارائه نمود.

غفاری با اشاره به آیه 31 سوره نور گفت: سه نکته در این آیه وجود دارد. اول آن که زن ها در مقابل چشم مردان خیلی نمایان نشوند، دوم پاکی و عفت خود را حفظ کنند و سوم این که زیبایی های خود را در معرض دید کسی قرار ندهند.

IMG 9831

 

وی گفت: اگر کسی بی عفت باشد متعلق به همه است ولی چادر حریم خصوصی زنان است.

 در ادامه جلسه کارشناس روانشناسی در خصوص راه های مقابله با افسردگی و اضطراب سخن گفت. پهلوانی کنار گذاشتن افکار منفی و خودباوری را بهترین روش مقابله با اضطراب عنوان کرد.

IMG 9827
پس از آن رییس اداره زندان خمینی شهر در جمع خانواده ها حضور پیدا کرد. شیروانی از تحمل خانواده های زندانیان تشکر و از آنان تقاضا نمود که صبور باشند. تعدادی از حاضرین نیز مشکلات شان را با وی در میان گذاشتند.

در این کارگاه همچنین از بانوان باحجاب حاضر به قید قرعه با اهدای جوایزی تقدیر شد. همچنین پس از برگزاری مسابقه ای در زمینه عفاف و حجاب به برندگان هدایایی اهدا شد.

مسؤول امور بانوان شهرداری در حاشیه کارگاه مذکور در رابطه با اقدامات این نهاد در زمینه عفاف و حجاب به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: شهرداری در هفته حجاب و عفاف بنرهایی در سطح شهر نصب نموده است. همچنین پوسترهایی با همین مضمون پشت اتوبوس های واحد نصب شده و سازمان رفاهی و تفریحی نیز در روز اول این هفته با ارسال 15 هزار پیامک از شهروندان دعوت کرده که در راهپیمایی عفاف و حجاب شرکت نمایند.

IMG 9833
گودرزی افزود: یکی دیگر از برنامه های ما تقدیر از بانوان محجبه ای است که وارد شهرداری می شوند که انتخاب این افراد به صورت تصادفی می باشد. همچنین یکی از بانوان شهرداری را که نه تنها از لحاظ حجاب بلکه از نظر عفاف و اخلاق برتر باشد انتخاب و از وی تقدیر به عمل می آوریم.