یک میلیارد و 600 میلیون تومان به توسعه زیرساخت های سکونتگاه های غیررسمی خمینی شهر اختصاص یافت

ارسال در خبر و گزارش

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری و بافت فرسوده کشور در دومین سفر خود به خمینی شهر که به منظور بازدید از بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی و مذاکره با مسوولان شهر صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگار فرصت ضمن اعلام این خبر گفت: این مبلغ باید صرف احداث سرای محله و ساخت و تکمیل ورزشگاه و کتابخانه شود. مجید روستا همچنین در خصوص تکمیل طرح مسقف نمودن دوشنبه بازار گفت: مقرر شد که مبلغ 200 میلیون تومان از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی بابت تکمیل سقف این مکان اختصاص یابد. وی در این باره ادامه داد: ساخت جداره و بدنه اماکن نیز باید بر اساس تفاهم نامه امضا شده توسط کسبه و مالکان انجام گیرد و کفسازی نیز توسط شهرداری صورت پذیرد.


روستا در خصوص تکمیل عملیات بازسازی عصارخانه گفت: در جلسه اخیر مقرر شد طرح بهسازی و نوسازی این اثر تاریخی توسط شرکت عمران و بهسازی شهری در دستور کار قرار گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر وجود هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در خمینی شهر گفت: طرح بهسازی و احیا و نوسازی بافت فرسوده شهری خمینی شهر بازنگری و پس از طی مراحل قانونی اجرای آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.


روستا همچنین در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن بافت فرسوده خمینی شهر گفت: بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای ودیعه مسکن در برنامه بودجه سال 94 کشور دیده شده و در حال پیگیری برای اجراست. امیدواریم در ماه های باقی مانده امسال بتوانیم این توافنامه را عملیاتی کرده و مشکلات به وجود آمده برای مالکین بافت فرسوده خمینی شهر را برطرف نماییم.


عضو هیات مدیره شرکت تخصصی عمران و بهسازی کشور افزود: خوشبختانه در دو سفری که به خمینی شهر داشتم همت و عزم خیلی خوبی از طرف مسوولین شهرستان و شهرداری برای احیای بافت فرسوده مشاهده نمودم.