حل مشکل منظریه، دوشاخ و لادر، بر کل شهرستان اثر مثبت می گذارد

ارسال در خبر و گزارش

مجلس به مدیریت واحد شهری اعتقاد دارد اما...

صرامی نماینده در این جلسه گفت: اگر ما معضلات منظریه، لادر و دوشاخ را حل کنیم مطمئن باشید آثارش بر همه شهرستان دیده می شود. بنده آماده ام هر جلسه ای هر کجا باشد بیایم و همراهی کنم.
وی افزود: طرح ارزش افزوده در مجلس مطرح شد. بنده پیشنهاد دادم که 1% از ارزش افزوده به شهرهایی با جمعیت زیر 25 هزار نفر تعلق بگیرد، بعد این پیشنهاد را تغییر دادند به 250 هزار نفر که اصلا کار صحیحی نبود. پارسال مجلس تصویب کرد 1% از ارزش افزوده اختصاص یابد یه بهداشت و درمان. شما هم حق شهرستان را از بهداشت و درمان بگیرید.
محسن صرامی تاکید کرد: بحث فاضلاب های جنوب خمینی شهر تا خیابان شفق را به وزارتخانه کشاندیم که رد شد. حل مشکل فاضلاب نیاز به عزم شورایی دارد و این مشکل بدون پرداخت هزینه حل می شود. یک درصدی از نیروگاه برای ما باید در نظر گرفته شود و مشکل چاههای زغالی حل می شود، بنده مطمئن هستم باید این چاهها بسته شود.
نماینده افزود: مجلس به مدیریت واحد شهری اعتقاد دارد اما توجیه نیستند که باید این کار را در اولین فرصت انجام دهیم. مساله بیمه هم حل شده و در مجلس تصویب شده اما باید بودجه آن در نظر گرفته شود که برای سال آینده اجرایی می شود.

 

بیمه ساختمانی باری بر دوش مردم است
در ادامه رئیس شورای شهر خمینی شهر به بحث درآمد شهرداری ها اشاره کرد و گفت: در شهرستان خمینی شهر بخاطر عدم درآمدهای پایدار خیلی مشکلات وجود دارد و فشار زیادی بر روی شانه های مردم است، عوارضی که از مردم خمینی شهر گرفته می شود خیلی زیاد است، پول از مردم گرفتن خیلی سخت است مخصوصا در این دوره رکود اقتصادی.


وی افزود: ما بین درآمد و برنامه ریزی قرار داریم و خیلی از برنامه ها فقط روی کاغذ می آیند و بخاطر عدم درآمد اجرایی نمیشود. درآمد حتما باید در دستور کار شورای شهر و مجلس قرار گیرد. یکی از بحث هایی که مجلس روی آن کار میکند بحث بیمه ساختمانی است که یک باری بر دوش مردم است. بحث بعدی بحث پروانه هاست که به شدت افت کرده و عوارض و درآمد ناشی از صدور پروانه ها را تحت تاثیر قرار داده است. بحث بعدی نظام مهندسی است که هزینه های آن افزایش یافته است ما پیگیری کردیم اما به نتیجه مطلوبی نرسیدیم.


پورشریعت به مدیریت واحد شهری اشاره کرد و گفت: مدیریت واحد شهری مشکل دیگری است که وجود دارد، مدیریت شهری چند پاره است که اگر در این مجلس دستور کار آن شروع شود خدمت بزرگی به مردم و شورای شهر است و در بخش توزیع خدمات در محلات و چند پروژه شاخص در سطح شهر خیلی اثرگذار خواهد بود.


رئیس شورای شهر گفت: بحث بعدی، بحث شورایاران یا انجمن های محلی است که در بسیاری از شهرها تشکیل شده است و در خمینی شهر دو محله این سرای محله را تشکیل داده اند و اگر بتوانیم از مردم استفاده کنیم خروجی خوبی دارد.

 

کوه سفید پتانسیلی بالاتر از کوه صفه دارد
بحث اصلاح قوانین موضوع دیگری بود که جزینی رئیس شورای شهر کوشک به آن پرداخت و گفت: در بحث شهر قوانینی را باید اجرا کنیم که به سود شهروندان باشد اما در سطح کلان مشکلاتی داریم که مشارکت همگانی را می خواهد، به عنوان مثال قانون 101 شهرداری که همه از آن راضی هستند ما در شورا بررسی کردیم. این قانون به ضرر مردم است و تنها شهری هستیم که این قانون را اجرا نمیکنیم، مسوولان استانداری را متقاعد کردیم و بعد از متقاعد شدن گفتن که قانون است. طبق این قانون باید مردم 43% از زمینشان را به شهرداری بدهند. شهر درچه از 12 شهرستان اصفهان جمعیت بیشتری دارد ولی امکاناتش کم است، مالیات برارزش افزوده این شهرستان هم خیلی کم است و می طلبد که آقای صرامی و فرماندار در این بحث کمک کنند.


جزینی گفت: بحث بعدی، بحث نظام مهندسی است که در محله ای مثل احمد آباد درچه با چهار باغ یک اندازه است و این ظلم به مردم ماست. نظام مهندسی باید اصلاح شود و این قانون باید بهبود بخشد.


وی افزود: در بحث فاضلاب ها و پروژه کوه سفید هم باید برنامه جامعی ریخته شود، بخصوص کوه سفید که پتانسیلی بهتر از کوه صفه دارد که لازم است آقای صرامی از آن دیدن کنند.


چاه های تولید زغال باعث آلودگی شهرها شده است
در ادامه نائب رئیس شورای شهرستان به طرح تعدادی از معضلات شهرستان پرداخت و گفت: یکی از معضلات ما بحث چاههای تولید زغال است که بیشتر در شهر کوشک قرار دارد و باعث آلودگی شهرها شده است. مشکل بعدی باغهای اصغرآباد است، 300 کارگاه در اصغر آباد داریم که 30 تا از آنها مجوز دارند در حالی که سالهای زیادی است در آنها مشغول کار هستند ولی برای داشتن پروانه، سند میخواهد که آنها سند ندارند.


وی افزود: موضوع دیگر، ارزش افزوده شهر کهریزسنگ است که بسیار بیشتر از اصغرآباد است. مساله بعدی حریم خمینی شهر- اصغر آباد است که از سال76 تاکنون بوجود آمده و شمال اصغر آباد را جزو خمینی شهر بحساب می آورند بخصوص پارک جنگلی که نیمی از آن جز خمینی شهر است. در دوره های قبلی شوراها این موضوع را پیشنهاد کردیم اقداماتی هم صورت گرفت اما بطور کامل انجام نشد.

 

همدلی در بین اعضای شورا بسیار مهم است
در این جلسه فرماندار گفت: چتر اتحاد و همدلی باید بر روی همه گسترده شود، درست است که گاهی اختلاف سلیقه هایی هست اما نباید باعث شود این چتر بسته شود. همه باید احترام و حرمت هم را نگه دارند و هیچکس خودش را صاحب فرض نکند، هر کس یک رای دارد و این رای یک امر قانونی است، اعداد را معنا بخشیدن و با هم تعامل داشتن مهم است.


احمد حقیقی افزود: ممکن است در یک شورای 5 نفری 3 نفر با هم تعامل کنند، این ایراد قانونی ندارد اما ایراد ماهوی دارد و روحیه شورایی را از بین میبرد. شورا را ببریم در تعریف خودش، یعنی اگر اختلافی با هم داریم این اختلاف را در جای دیگری حل کنیم نه در بحث های شورا و سعی کنیم در بحث های فنی همه با هم به میدان بیاییم و اگر یک عضو هم به میدان نیاید ضرر کرده ایم.