مُهر «حسینیه ایران» یکبار دیگر بر پیشانی خمینی شهر خورد

ارسال در خبر و گزارش

شهرداری و به ویژه سازمان رفاهی تفریحی نیز دوشادوش شهروندان به عزاداری پرداخته و به سهم خود ارادتمندی شان را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.


رییس سازمان رفاهی تفریحی در گفتگو با خبرنگار فرصت، از برپایی نمایشگاه عکس های عاشورایی رسول مختاری با عنوان «وصال یار» با همراهی کمیسیون فرهنگی شورای شهر و اجرای نمایش پرده خوانی عاشورایی با هدف ترویج و ارتقای کمی و کیفی نمایش های مذهبی در 14 نقطه از شهرستان به عنوان خدمات معنوی این سازمان در دهه اول محرم یاد کرد. پیمانی نمایش سنتی پرده خوانی را به جهت جذابیت های منحصر به فردش شیوه ای مناسب برای روایت وقایع دینی و مذهبی و انتقال معارف عاشورایی به نسل جوان دانست.


وی همچنین از نصب 35 بنر با محتوای سخنان گهربار امام حسین (ع) در تابلوهای کمیته فرهنگ شهروندی در میادین شهر و همچنین نصب دو تابلوی بزرگ «به خمینی شهر؛ حسینیه ایران خوش آمدید.» در ورودی های شهر به عنوان دیگر اقدامات سازمان رفاهی تفریحی شهرداری در این ایام یاد کرد.


نصب دو جایگاه ویژه فیلمبرداری مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) و میدان امام رضا (ع) و پیگیری حضور گروه خبری شبکه 5 سیما و همچنین همکاری با گروه مستندسازانی که از اروپا برای تصویربرداری از کاروان کربلا به ایران سفر کرده بودند، از جمله همکاری های سازمان رفاهی تفریحی با مسوولان کاروان بزرگ خمینی شهر بود. این سازمان همچنین در این ایام با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی برای نصب تبلیغات محیطی همکاری داشت.

گفتنی است نصب پرچم های سیاه، سبز و سرخ در میادین و ورودی های شهر و همچنین ریسه بندی بلوارها با چراغ های سبز و سرخ نیز از جمله اقدامات شهرداری در این ایام بود.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی در پایان، مژده برگزاری یادواره استانی شعر عاشورایی را به همشهریان داد. پیمانی افزود: تصمیم داریم این شب شعر را نیمه اول ماه صفر در خانه تاریخی سرتیپ برگزار نماییم.