توافقات انجام شده در خیابان شهید صدوقی حاصل اعتماد مردم به شهرداری وشورای شهر بود

ارسال در خبر و گزارش

سرپرست شهرداری منطقه دوبا بیان اینکه مهمترین اولویت اقدامات شهرداری در دوره چهارم توافقات خیابان شهید صدوقی می باشد افزود: در ماههای گذشته در حدود 5/2 میلیارد تومان برای توافقات و آزادسازی 20 مورد از منازل باقی مانده خیابان شهید صدوقی به صورت نقدی، صدور مجوز و ملکی با مالکین توافق انجام شد.
شیرانی با بیان اینکه توافقات خیابانهای جدید منطقه همچونتوحید وبخشداریسابق در دستور کار ماست گفت:در این مدت در حدود 500میلیون تومان برای آزادسازی ادامه خیابان توحید، 200میلیون تومان مجوز برای آزاد سازی خیابان بخشداری و رفع گره های ترافیکی در محلات مختلف از جمله آدریان و قرطمان پرداخت شد. وی افزود با توجه به محدودیت های مالی، شهرداری آمادگی شروع توافقات خیابان بخشداری به صورت صدور مجوزات پروانه تجاری،مسکونی و یا شناور برای روی باقی مانده ملک را دارد.
وی تاکید کرد:شهردار مرکزی اختیارات لازم را برای آزادسازی خیابان بخشداری به شهرداری منطقه محول کرده است و مالکین این خیابان درصورتی که آمادگی توافق دارند به شهرداری منطقه مراجعه کنند. ما تلاش می کنیم در توافقات این خیابان بهترین شرایط توافق را از نظر صدور مجوزات برای مالکین فراهم کنیم، ولی به علت مشکلات مالی در حال حاضر توانایی توافق به صورت مالی و ملکی را نداریم.  
وی افزود: از مجموع 40درصد آزادسازی باقی مانده خیابان شهید صدوقی 20درصد انجام شده و مابقی درحال توافق و مذاکره برای توافق می باشند، در این مدت باهمکاریوحمایت آقای حاج حیدری و اعضای شورای شهر در جلسات 5الی 6 ساعته مذاکرات و توافقات خوبی با اهالی انجام شد.
شیرانی گفت: با اعتماد خیلی خوبی که بین مردم نسبت به شهرداری و اعضای شورای شهر وجود دارد در چند مورد با اعتماد کامل بین طرفین قبل از توافق،تخریب منازل توسط مالکین انجام شدکه جا دارد از همکاری و همراهی ساکنین و  مالکین خیابان شهید صدوقی برای توافقات انجام شده تشکر کنم.
شیرانی در خصوص اقدام عمرانی شهرداری منطقه گفت: بخش عمده ای از معابر منطقه نیاز به لکه گری دارد.لکه گیری معابر منطقه در محلات قرطمان، فروشان و قائمیه شروع شده ودر کلیه محلات منطقه به مرور اجرا خواهد شد.
 سرپرست شهرداری منطقه دو در خصوص آزاد سازی سوله غلامی در چهارراه باغبان گفت: توافق کامل این سوله انجام شده و بخشی از مبلغ مورد توافق پرداخت شده و تخریب نهائی آن به پرداخت حدود 400 میلیون تومان همزمان با انتقال سند مالکیت نیاز دارد و تلاش می کنیم تا یک ماه دیگر مقدمات تخریب و آزادسازی این سوله فراهم شود.
وی افزود: احداث چهار راه مسجدنور و چهارراه باغبان به عنوان نقاط حادثه خیز بعد از آزادسازی و با طراحی استاندار و زیر نظر اساتید فن در حال اجراست. ساماندهی خیابان شهیدصدوقی باحذف یکی از تقاطع ها طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان و با هدف رفع خطر و نقطه حادثه خیز بوده است. احداث تقاطع های جدید نیاز به آزادسازی جدید دارد و تلاش می کنیم در آینده نزدیک عملیات عمرانی و ترافیکی خیابان شهیدصدوقیبه صورت دائمی و کامل اجراء شود.
شیرانی گفت:بودجه مصوب امسال شهرداری منطقه دو درحدود 8 میلیارد ودویست میلیون تومان می باشدکه از ابتدای سال تاکنون با ده درصد کاهش بودجه برنامه ریزی شده درحدود 2میلیارد وسیصدمیلیون تومان وصول شده است .
 سرپرست شهردار منطقه درخصوص ادامه طرح ساماندهی دوشنبه بازارگفت: با حمایت و نظارت شخص شهردارمرکزی،همکاری شرکت مهربین،اعضای هیات امنا دوشنبه بازار ادامه عملیات سقف گذاری و کفسازی بازار در آینده نزدیک شروع می شود. بخشی ازبودجه توسط شرکت عمران ومسکن سازان تامین خواهد شد، تلاش می کنیم از بعد از ماه مبارک رمضان ادامه طرح ساماندهی آغاز شود .
 ویبا تاکید براینکه هدفی به جز ارائه خدمت هرچه بهتر به اهالی وساکنین منطقه نداردگفت: پرسنل و کادر اجرائی و اداری شهرداری منطقه دو تلاش و همکاری خیلی خوبی برای اجرای هرچه بهتر تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم و منطقه دارند.
 شیرانی با بیان اینکه پرداخت عوارض توسط مردم به شهرداری و ارائه خدمات شهرداری یک وظیفه دوطرفه است که اگر باهمکاری و تعامل طرفین انجام نشود در اجرای وظایف شهرداری خلل و مانع ایجاد می شود،از اهالی وساکنین منطقه تا با پرداخت به موقع عوارض شهرداری منطقه در اجرای طرحهای عمرانی وخدماتی یاری کنند.