۷۰ درصد درآمد سازمان‌های تابعه از شهرداری‌ها تامین می‌شود

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش فرصت آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالله کیانی با اشاره به اینکه در آمد بعضی از شهرداری های استان به صورت کامل وابسته به صدور پروانه ساختمانی بوده، اظهار کرد: بیمه ساختمانی معضلی که شهرداری و شوراهای استان و کشور با آن درگیر‌شده اند و نیازمند به یک تصمیم جدی و قاطع دولت و مجلس دارد.
وی افزود: قانون بیمه گارکران ساختمانی قانونی که در سال جاری به تصویب رسیده به عنوان یک معضل جدی برای شهرداری محسوب می‌شود.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مسئولان دولت ومجلس باید با تعامل راهکار مناسب را برای ایجاد خسارات به شهرداری‌ها در این رابطه پیدا و اجرا کنند زیرا در غیر این صورت بعضی از شهرداری‌ها به مخصوص شهرداری‌های شهرهای کوچک، با بحران مالی روبرو می‌شوند.
وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته تبعات ناشی از اجرای قانون بیمه ساختمانی را مکرر به مجموعه نمایندگان مجلس استان، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان انتقال داده‌ایم  و از مسوولان استان انتظار داریم با مجموعه شوراهای استان، همراهی و همگامی بهتر و بیشتری داشته باشند.
کیانی با اشاره اینکه پرداخت مالیات توسط سازمان‌های تابعه شهرداری دومین مشکلی است که شهرداری‌ها با آن روبرو شده‌اند، اظهار کرد: درآمد این سازمان‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم  وابسته به شهرداری خود است.