افزایش 171 درصدی آمار بازدید کنندگان از بناهای تاریخی خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

به گفته مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی خمینی شهر، این آمار نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 171 درصد افزایش داشته است.
سرپرست امور گردشگری سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: این بناها در شلوغ ترین روز یعنی 8 فروردین پذیرای 537 نفر میهمان شدند و در خلوت ترین روز یعنی از صبح تا ظهر روز سیزده بدر 47 نفر را به سوی خود جذب کردند.
میثم رحمتی، ساماندهی و آماده سازی این چند بنا را از مهم ترین عوامل افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان دانست و افزود: نصب بنرهای تبلیغاتی اماکن تاریخی در سطح شهر و تمامی ورودی ها، استقرار کارگاه و فروشگاه قلمزنی در خانه مجیر و کارگاه پنبه زنی در خانه سرتیپ، اجرای دو نمایش در این بناها به صورت چند نوبت در هر روز، استقرار 5 راهنما در این چند بنا و ارائه آموزش های لازم با همکاری نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری، راه اندازی واحد فروش بلیط، ساماندهی سیستم نورپردازی برج کبوترخانه و سیستم صوتی خانه مجیر با همکاری واحد تاسیسات شهرداری، برپایی چندین نمایشگاه از جمله غرفه معرفی مشاهیر شهرستان در خانه مجیر، نظافت بناها، هرس درختان باغ موزه خانه سرتیپ و شن ریزی پیاده روهای آن با همکاری واحد امانی شهرداری و... از جمله این اقدامات بود. راه اندازی رستوران در خانه سرتیپ و ارائه غذاهای سنتی و بومی خمینی شهر توسط خیریه کارآفرین نرجس خاتون (س) نیز از دیگر اقداماتی بود که به جذب گردشگر کمک کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این بازدیدکنندگان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور نیز بودند، تعداد بازدیدکنندگان بومی را نیز قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: در این ایام همشهری ها هم استقبال خیلی خوبی از این بناها کردند.  
سرپرست امور گردشگری سازمان رفاهی تفریحی، توزیع 25 هزار عدد بلیط نیم بها میان کارکنان ارگان های دولتی و دانشگاه های شهرستان، ارائه بلیط های نیم بها و پوستر های معرفی شهر به بعضی هتل های اصفهان و همچنین ارائه پوستر و نقشه شهرستان همراه با تقویم دیواری تاریخ خمینی شهر به بازدید کنندگان را از جمله اقدامانی برشمرد که به جذب و افزایش گردشگر و بازدید کننده افزود.
رحمتی گردهمایی خوشنویسان شهرستان در خانه مجیر در جمعه پایانی اسفند ماه به منظور تحریر دعای تحویل سال، برگزاری جشنواره سبزه ها در روز 11 فروردین و گردهمایی شاعران خمینی شهر و اصفهان در خانه سرتیپ روز 15 فروردین به منظور برگزاری همایش شعر فاطمی را از دیگر اقدامات سازمان رفاهی و تفریحی در ایام تعطیلات نوروز برشمرد.
مدیرعامل سازمان رفاهی و تفریحی نیز در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: به دلیل ضیق وقت ناچار شدیم از میان 200 اثر تاریخی خمینی شهر تنها به آماده سازی این 3 بنا اکتفا کنیم تا کار با کیفیت ارائه شود و انشا اله در سال های آینده آثار تاریخی دیگری را نیز به این لیست اضافه خواهیم کرد. علیرضا پیمانی با تاکید بر اینکه سعی بر این بود که با نصب بنرهایی در جای جای شهر پای گردشگران به بناهای تاریخی و همچنین طبیعت زیبای چشمه لادر باز شود، از ابراز رضایتمندی میهمانان نوروزی از این اقدام خبر داد.
گفتنی است اگر تعداد افرادی را که از چشمه لادر و امامزاده سید محمد بازدید کردند و ساعات و روزهایی را در این مکان ها اقامت نمودند بر تعداد گردشگران بیفزاییم به رقم قابل توجهی برخواهیم خورد که قابل مقایسه با سال های پیش نخواهد بود. یکی از مسئولان اداره اوقاف در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: تعداد زائران امسال نسبت به قبل افزایش یافته است به گونه ای که ما هر شب 100 الی 200 نفر را در این مکان اسکان می دهیم. این مسئول همچنین گفت: در مراسم ویژه تحویل سال که در امامزاده برگزار شد، حدود 40 هزار نفر شرکت کردند.  گفتنی است با توجه به آمار اعلام شده بازدید دومیلیون نفری ازبناها وجاذبه ها استان  سهم خمینی شهر ازاین بازدیدها سه دهم درصد بوده است.