موتور محرکه عمرانی شهرداری به حرکت در آمد

ارسال در خبر و گزارش

شهردار با اعلام این خبر افزود: به لطف خداوند موفق شدیم طرح های عمرانی را  که ماه های آخر سال گذشته شروع کرده بودیم در روزهای پایانی سال به سرانجام برسانیم و عیدانه خوبی به شهروندان تقدیم کنیم.
علی اصغر حاج حیدری، از احداث آبنمای چشمه لادر، ساماندهی و اصلاح هندسی بلوار و میدان آیت اله صهری، اصلاح هندسی و ساماندهی فضای سبز خیابان شهید رجایی و مشارکت در راه اندازی جایگاه سی ان جی در منطقه دوشاخ به عنوان اهم اقدامات عمرانی شهرداری برای ایام نوروز یاد کرد. وی در ادامه راجع به بلوار و میدان آیت اله صهری توضیح داد: با توجه به حجم ترافیک و تردد همشهریان در این نقطه به مساحت حدود 10 هزار متر مربع، عملیات عمرانی طراحی و اجرا و یکی از گره های ترافیکی شهر گشوده شد.
وی به هزینه اجرای طرح آیت اله صهری نیز اشاره کرد و گفت: اگر این طرح توسط بخش خصوصی و پیمانکار اجرا می شد قطعا شهرداری هزینه ای بالغ بر 600 میلیون تومان پرداخت می کرد ولی با روش مدیریتی امانی، پیمانی و استفاده از توان امکانات موجود و  عشق و علاقه نیروهای متخصص شهرداری این طرح 200 میلیون تومان هزینه برداشت.
شهردار در این باره افزود: همواره سعی ام بر این است که با صرفه جویی، طرح های بیشتری را با کیفیت بهتر به اجرا درآورم. در طرح های مذکور طبق تجربه از امکانات و توان موجود شهرداری استفاده کردیم و در نتیجه هزینه تمام شده طرح های عمرانی فعلی با هزینه های پیشین تفاوت زیادی داشت.
حاج حیدری در ادامه راجع به طرح ساماندهی خیابان شهید رجایی توضیح داد: خیابان شهید رجایی به حال خود رها و از نظر ها دور شده بود ولی با انجام کار کارشناسی و اجرای عملیات عمرانی و فضای سبز با کمترین هزینه مجددا احیا و در کمتر از یک ماه به یکی از زیبا ترین خیابان های شهرمان تبدیل شد. تلاش ما این است که با کمک نیروهای شهرداری و همراهی و حمایت مردم محلات دیگر، طرح های مشابهی در مناطق دیگر اجرا کنیم.

وی همچنین از صدور مجوز احداث و بهره برداری از پنج حلقه چاه جدید با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد ریال خبر داد و افزود: تعدادی از چاه ها به بهره برداری رسیده و مابقی در آینده نزدیک حفاری می شود. با بهره برداری از این چاه های جدید بخشی از کمبود آب فضای سبز شهر حل خواهد شد.


سال 93 سال اجرای عملیات عمرانی در شهر خواهد بود
  شهردار با اشاره به اینکه مجموعه مدیریتی شهرداری و اعضای شورای شهر هدفی جز افزایش رضایت مندی عمومی همشهریان در خدمات ارائه شده و وعده داده شده توسط شهرداری و  شورای دوره چهارم ندارند، گفت: در فرصت محدودی که در سال 92 داشتیم موفق به برنامه ریزی های خوبی شدیم و مصوبه و مقدمات برنامه های عمرانی 5 طرح جدید در خیابان عمادسیادت، احداث میادین جدید در سطح شهر و ساماندهی ورودی های اصلی شهر و توسعه فضای سبز فراهم و در سال جدید اجرا خواهد شد.
وی افزود: طبق وعده ای که به مردم داده بودیم  اجرای طرح های عمرانی مختلف در سراسر شهر شروع شده و محدود به منطقه خاصی نمی شود.  امیدواریم  در انتهای سال 93 وسعت اقدامات عمرانی انجام شده در همه محلات برای مردم مشهود باشد.
شهردار افزود: تلاش می کنیم در سال 93 با حمایت شورای شهر و با برنامه ریزی، دقت و سرعت بیشتری برای حل مشکلات عمرانی کلیه محلات و مناطق مختلف گام برداریم.