خداحافظی محسن حيدری فرد از سردبيری فرصت

ارسال در خبر و گزارش

در اين مراسم كه روز سه شنبه برگزار گرديد، رئيس و تعدادي از اعضاي شوراي شهر، معاون اداري مالي شهرداري،سرپرست سازمان رفاهي تفريحي شهرداري، مسئول روابط عمومي شهرداري، مشاور شهردار، مدير مسئول، دبیر تحریریه، مدیر سایت فرصت آنلاین و  اعضای هییت تحریریه وبرخی از خبرنگاران فرصت حضور داشتند.

 

فرصت فرصتي است براي شهر
معاون اداري مالي شهرداري در اين جلسه با بيان اينكه فرصت فرصتي است براي شهرداري، شوراي شهر و مردم، و حق خميني شهر داشتن نشريه اي در اين سطح است تصريح كرد: اين نشريه به همت و تلاش مجموعه دوستان فرصت محقق شد خصوصا با زحمات آقاي حيدري فرد و اين نشريه به نوعي فرزند وی است كه از صفر نشريه تا به امروز در كنار آن بوده است. مهندس رفيعي نژاد افزود: قرار شد تغييري صورت گيرد و عضوي از شوراي شهر در نشريه حضور داشته باشد و مجموعه شواري شهر، شهرداري و شهردار به اين نتيجه رسيدند كه از بين چهره هاي فرهنگي شوراي شهر، خانم الهام ستاره مسئوليت سردبيري فرصت را به عهده بگیرند.


وي افزود: دغدغه شهرداري اين است كه تمام توانمندي نشريه فرصت را در جهت اهداف و وظايف شهرداري محقق كنيم و به سمت و سوئي برويم كه پس از مدتي در ارتقاي فرهنگ عمومي مردم تاثيرگذار باشيم و هر چه به اين سمت پيش رويم هزينه هاي نابه جاي شهرداري كاهش مي يابد.

IMG 6084


جايگاه فعلي فرصت بايد حفظ شود
مدير مسئول سخنران بعدي اين جلسه بود. وي گفت: پس از تغييرات در شوراي شهر و شهرداري ما هر لحظه آماده تغييرات بوديم و اين امر طبيعي است اما در نحوه انجام اين تصميم بحث هايي هست كه اشاره خواهم كرد.


حسين غفوري افزود: فرصت اولين نشريه اي است كه در شهرستان شروع به كار كرده است و در اين 5 سال فراز و نشيب هاي زيادي را پشت سر گذاشته و با محدوديت هاي مالي، سياسي و فرهنگي فراواني روبرو بوده است كه همه اين محدوديت ها را پشت سر گذاشته و خود را به اينجا رسانده و اوج محتوا را در چند شماره اخير و به خصوص ويژه نامه عيد و تقويم تاريخ شاهد بوديم.
غفوري با بيان اينكه تنها راه ادامه فرصت پيشرفت و دوري از در جا زدن يا پسرفت است افزود: فرصت اكنون در سطح و جايگاهي قرار دارد كه مسئوليت بنده و سركار خانم ستاره و ديگر دوستان حفظ آن است.


مدير مسئول فرصت؛ بومي بودن، دوري از سياست زدگي، پرهيز از نردبان ترقي كسي شدن، پرداختن به مطالبات و مشكلات مردم و ... را از جمله مهم ترين خصوصيات فرصت از ابتداي تاسيس دانست و افزود: از مهم ترين سياست هاي ما در نشريه اين بود كه بنا گذاشتيم فرصت سخنگوي مردم باشد چرا كه معتقد بوديم شهرداري و شوراي شهر منبعث از راي مردم و متكي به پول مردم است.


وي افزود: اين سياست ها و تدابير و اين جايگاه فعلي نشريه در شهر و استان با وجود نيروي كاري و متعهد و پيگيري كه داريم محقق شد و در اين مسير، بخش عمده مسائل نشريه بر عهده جناب آقاي حيدري فرد بوده است و بنده از صميم قلب از ايشان تشكر مي كنم و اگر او نبود فرصت قطعا جايگاه امروز را نداشت و اميدوارم در آينده هم بتوانيم از قابليت هاي ايشان بهره ببريم.
غفوري با بيان اينكه فرصت در مسير كار مطبوعاتي صف شكن بوده است و حركت درست نشريه باعث شد كار مطبوعاتي در شهر آسان شود اظهار اميدواري كرد كه وضعيت فعلي نشريه حفظ شود.


وي در پايان سخنان خود گفت: من و آقاي حيدري فرد بعد از تغييرات شهرداري و شورا با هم قرار گذاشتيم تا هر روز كه مجموعه بخواهد با قدرت به كار خود ادامه دهيم و اميدوارم اين تغيير و تحول از هر جا كه ناشي شده و به هر دليلي بوده است باعث ارتقاي نشريه شود و همين جا اعلام مي كنم در خصوص خود بنده هم هر وقت تصميم به تغيير داشتيد بنده آمادگي كامل دارم.

 

از بعد از تغييرات شورا و شهرداري، در وقت اضافه بودم
در ادامه اين مراسم، محسن حيدري فرد سردبير فرصت در سخناني با بيان اينكه خود را در حد برگزاري جلسه و مراسم توديع نمي دانم تصريح كرد: من پادوي فرصت بودم و همواره هم گفته بودم كه با يك تلفن آمدم و با يك تلفن هم خواهم رفت. وي افزود: من از ابتداي تاسيس نشريه در كنار آن بودم، اساسنامه اش را نوشتم و ساختارش را تدوين كردم و آنچه در حدود دو دهه فعاليت مطبوعاتي در استان و كشور ياد گرفته بودم را در تاسيس، توسعه و تعالي فرصت به كار گرفتم.


حيدري فرد تصريح كرد: تغيير در مسئوليت ها يك امر كاملا طبيعي و حق مديران مافوق است و در حقيقت از بعد از انتخابات امسال شوراي شعر و به خصوص پس از انتخاب شهردار تا كنون، در حقيقت بنده در وقت اضافه قرار داشته ام و لذا از دوستان شوراي شهر و شهرداري تشكر مي كنم كه تحمل كردند و اين وقت اضافه را اينقدر طولاني كردند تا به آخر سال برسد. وي ادامه داد: از روز نخست هم قرار نبود من 5 سال بمانم، قرار من و دوستم آقاي دكتر باقري اين بود كه نشريه را راه بيندازيم و برويم اما ناچار به ماندن شدم. يك زماني هم در اواسط كار به دليل برخي مسائل درون شهرداري استعفا كردم تا فرصت دچار مشكل نشود اما با مخالفت آقاي دكتر غفوري مواجه شدم.


سردبير سابق فرصت تصريح كرد: فرصت يك توليد فرهنگي در شهر است و افراد مهم نيستند مهم آن است كه فرصت لطمه نبيند.
وي با بيان اينكه همه موفقيت ها و جايگاه امروز فرصت مرهون وجود نيروهاي خوب و مستعد درون نشريه است تصريح كرد: تك تك همكاران نشريه هر كدام حكم يك گوهر را دارند و اميدوارم در بستر اين تغييرات، فرصت از همكاري اين عزيزان محروم نگردد.


حيدري فرد گفت: از نخستين تماسي كه در بهار 87 با من گرفتند و خواستند كه براي تاسيس نشريه همكاري كنم تاكيد كردم كه اصولي دارم، اصول من اين بود كه نشريه صداي مردم باشد، در انتقاد منصفانه از مسئولان شجاع باشد، خدمات شهرداري را پوشش دهد اما شهرداري نامه و شورانامه نشود، از سياست زدگي دوري كند و همه اين اصول را در اين سال ها مد نظر داشتم.
وي تصريح كرد: اگر فرصت شهرداري نامه شود مردم نخواهند خواند و اين يك آسيب بزرگ است. هنر آن است كه با تبليغ غيرمستقيم خدمات شهرداري را كه كم هم نيست پوشش دهيم. وي تصريح كرد: كاملا معتقدم كه فرصت نبايد تنش زا باشد اما اين بدان معني نيست كه اجازه هيچ انتقادي از مسئولان را نداشته باشد و به به گوي همه شود.


حيدري فرد گفت: اخيرا در شهرداري و شورا برخي عزيزان اين سئوال را مطرح كرده بودند كه فرصت به چه درد مي خورد و به چه درد شهرداري مي خورد؟ من تلاش كردم در سرمقاله اي به اين سئوال پاسخ دهم كه يك مطبوعه اساسا در يك جامعه چه سودي دارد؟ فرصت يك محصول فرهنگي است. من يك مثال مي زنم. به ضميمه شماره آخرمان تقويم تاريخ خميني شهر را به همت دوستان منتشر كرديم كه البته ماه ها روي آن كار شده بود. خوب اين به چه درد مي خورد؟ مسلما اگر ميراث فرهنگي و تاريخي پرافتخار شهرمان را براي مردم و جوانان بازگو نمائيم باعث احساس عزت نفس و خودباوري و ارتقاي فرهنگ عمومي مي شود و اين در راستاي وظايف شهرداري هم هست كه وظيفه فرهنگي هم بر دوش دارد.


وي با بيان اينكه فرصت با توجه به جايگاه ويژه اش در بين نهادهاي مسئوليتي در استان و نيز در بين مطبوعات استان موقعيت ممتازي دارد و يك فرصت براي شهرداري هم هست تصريح كرد: جايگاه مردمي يك مطبوعه به فروش دكه اي آن است و از اين نظر فرصت جايگاه ممتازي در بين مطبوعات استان دارد. ونشريه اي است كه صد در صد مطالبش توليدي و بومي است. در هر 5 جشنواره مطبوعات استاني در 5 سال گذشته رتبه هاي اول، دوم و سوم و در جشنواره كشوري مطبوعات هم رتبه دوم و سوم كسب كرده است. حيدري فرد تك تك اعضاي هيئت تحريريه فرصت را به مثابه شناسنامه نشريه دانست كه از همان سال هاي ايتداي كار در كنار نشريه بوده اند و اظهار اميدواري كرد كه موقعيت تيم موجود حفظ شود. وي افزود: همانگونه كه آقاي رفيعي نژاد گفتند فرصت مثل فرزند من است و لذا موفقيت و تعالي اش آرزويم است و اگر بخواهند هرگز از كمك به فرصت دريغ نخواهم ورزيد.


وي در پايان سخنانش با تشكر از همراهي و همكاري همه كساني كه در اين 5 سال در شهرداري و شوراي شهر از فرصت دفاع كردند به خانم الهام ستاره به عنوان سردبير جديد فرصت خوش آمد گفت و براي وي آروزي موفقيت كرد.

 IMG 6111

لازم به ذكر است محسن حيدري فرد فعاليت مطبوعاتي خود را از سال 1370 و از سن 16 سالگي با روزنامه جمهوري اسلامي آغاز كرد و از آن سال تاكنون در مطبوعات و خبرگزاري ها در سمت هايي چون خبرنگار، دبير سرويس خبر، دبير سرويس سياسي، دبير سرويس فرهنگ، دبير سرويس هنر، معاون سردبير و سردبير فعاليت كرده است. وي در 5 جشنواره مطبوعاتي استاني و منطقه اي و يك جشنواره كشوري در رشته هاي مختلف از جمله مصاحبه، تيتر، سرمقاله و خبر حائز رتبه هاي اول، دوم و سوم شده است. وي در سال 1378 و در دوران دانشجويي، عضو شوراي نظارت بر نشريات دانشجويي سراسر كشور نيز بوده است.

 

انتظار داريم آقاي حيدري فرد در كنار فرصت بماند
در ادامه اين جلسه، رئيس شوراي شهر با تشكر از دكتر غفوري و اعضاي تحريريه فرصت گفت: من در جريان هستم كه دوستان چقدر براي نشريه تلاش مي كنند و البته بايد به طور ويژه از آقاي حيدري فرد تشكر كنم فرصت به مانند نهالي است كه ايشان در غرس و كاشتن و رشدش از ابتدا تا به امروز نقش داشته است. وي تصريح كرد: زحمات آقاي حيدري فرد در فرصت براي هر آدم منصفي چه چپ باشد چه راست و از هر قوميت و مليتي باشد قابل تقدير است. ما گرانبهاتر از عمرمان نداريم و ايشان بهترين سال هاي عمرش را براي فرصت گذاشته است و بايد از ايشان تقدير كرد. سيد علي صالح درخشان تصريح كرد: همانطور كه گفتند فرصت اكنون جايگاه قابل قبول و خوبي در استان دارد و مي تواند بهتر باشد و زمينه هاي رشد هم مهياست و انتظار داريم آقاي حيدري فرد در كنار فرصت بماند چرا كه آدمي به هنرش زنده است و آدم هاي خودساخته و هنرمند هيچوقت نگران جابجايي ها نيستند. وي گفت: آقاي حيدري فرد اشاره كردند كه فرصت نبايد شهرداري نامه شود. اين را ما هم قبول داريم اما نبايد از آن سوي بام هم بيفتد و يادش برود كه وابسته به شهرداري است و چون شهرداري در راستاي منافع مردم است فرصت هم در خدمت اين شهرداري باشد عين ثواب است. البته اگر روزگاري شهرداري به بيراهه برود فرصت بايد به وظيفه اش عمل كند.


رئيس شوراي شهر درباره تغيير در فرصت گفت: پس از پايان دوره دوم شوراي شهر، شورا را تحويل آقاي دكتر غفوري داديم و در اين دوره هم از ايشان تحويل گرفتيم و شايد دوره بعد دوباره به ايشان تحويل دهيم و اين جابجايي مسئوليت ها از نعمت هاي جمهوري اسلامي است و طبيعي است. وي اظهار اميدواري كرد وضعيت خوب فرصت در آينده حفظ شود و ارتقا يابد. درخشان با بيان اينكه اگر از من بخواهند چند كار عمده شوراي دوم را نام ببرم از فلان پارك و خيابان و ... ذكر مي كنم افزود: اما در خصوص شوراي سوم معتقدم برجسته ترين محصول مهم شوراي سوم همين نشريه فرصت بوده است.


رئيس شوراي شهر با بيان اينكه ورود خانم ستاره را به فرصت به فال نيك مي گيريم وبه ايشان خيرمقدم مي گوئيم و اميدواريم با همكاري تيم خوب فرصت كار پيش رود.
شاهد كار بسيار سخت فرصت بوده ام
پيماني سرپرست سازمان رفاهي تفريحي هم در سخناني با تشكر از حضور اعضاي شوراي شهر در اين مراسم گفت: در اين 3 ماهي كه در سازمان بوده ام شاهد جان كندن بچه هاي فرصت بوده ام كه در تلاش بوده اند تا مطلب درست و مناسب را تحويل مخاطب دهند آن هم با اين امكانات كم سازمان. وي از آقاي حيدري فرد كه مديريت اين مجموعه را بر عهده داشت تشكر و به خانم الهام ستاره خير مقدم گفت.

 

مخاطب اصلي نشريه فرصت مردمند
در بخش پاياني اين جلسه، خانم الهام ستاره سردبير جديد فرصت، در سخنان كوتاهي يكي از مهم ترين دستاوردهاي شوراي سوم را فرصت دانست كه با از جان و دل مايه گذاشتن اعضاي نشريه، به شرايط برجسته فعلي رسيده است. وي با بيان اينكه در اين 116 شماره، حركت رو به جلو را در بعد محتوايي و صفحه آرايي شاهد بوده ايم تصريح كرد: اكنون كه دوستان شوراي شهر اعتماد كردند و بنده را به عنوان نماينده شان در مجموعه انتخاب كردند تلاش خواهيم كرد مثل گذشته به دور از جنجال و حاشيه سازي حركت كنيم. وي افزود: محوريت نشريه بايد به طرق مختلف مانند انتشار مطالب آموزشي و شهروندي حول مجموعه شهرداري باشد. سياست ديگر ما نشر اخبار مثبت شهر و ايجاد ديد مثبت نسبت به شهر در بيرون خواهد بود. وي تصريح كرد: مخاطب اصلي نشريه فرصت مردمند و مردم بايد بتوانند نظرشان را در فرصت بيان كنند. فرصت بايد همه حركت هاي مثبت در شهر را پوشش دهد و نشريه بايد در جهت عمران و آباداني شهر كمك كند.
وي در پايان سخنان خود خطاب به آقاي حيدري فرد گفت: لازم مي دانم يك تشكر و خسته نباشيد ويژه از آقاي حيدري فرد داشته باشم چرا كه تلاش هاي ايشان بر هيچكس پوشيده نيست و در ادامه راه هم به حضور و همراهي تان نياز هست و بايد تيم فرصت را همراهي كنيد.