نشست اعضای شورا وشهردار خمینی شهر با مردم ورنوسفادران(2)

ارسال در خبر و گزارش

فعلا توان مالی برای مسقف نمودن چهارشنبه بازار وجود ندارد

یکی از اهالی محل به نمایندگی از کسبه خیابان امام شمالی و چهارشنبه بازار از شهرداری و شورای شهر خواستار بالعکس شدن مسیر تردد خوردو ها از جنوب به شمال و به سمت میدان آزادی برای افزایش رونق کسب و کار کسبه شد و از عمل نکردن شهرداری به وعده خود برای مسقف نمودن چهارشنبه بازار انتقاد کرد.
شهردار با اعلام اینکه فعلا توان مالی برای مسقف نمودن چهارشنبه بازار وجود ندارد گفت: احیای بافت فرسوده شهر نیاز به یاری و کمک اهالی محله دارد، امروز تعدادی از منازل مخروبه محله به حال خود رها شده است، ما با صدور مجوزات لازم و پروانه ساختمانی از مالکین این منازل برای احیای مجدد حمایت می کنیم، شور و نشاط موجود، برگزاری مراسمات مذهبی و متنوع در محلات فرسوده حاکی از زنده بودن و نشاط ساکنین محلات فرسوده دارد، شهرداری آمادگی کامل دارد برای احیای بافت فرسوده طرح تجمیع و تفکیک منازل مخروبه و فرسوده با کمک سرمایه گذاری، طرح ارتفاع سازی و طبقاتی را اجرا کند، منازل فرسوده و مخروبه به عنوان سرمایه مالکین محسوب می شود، این طرح نیاز به سرمایه گذاری مالی ساکنین ندارد با توجه به شرایط مالی ساکنین به صورت مشارکتی با شهرداری قابل اجراست، هدف ما تبدیل به نحو احسن ساکنین برای احیای بافت فرسوده است.
شهردار با اعلام این خبر که طرح احیای 18 هکتار از بافت فرسوده محله ورنوسفادران در حال پیگیری و اجراست و تفاهم نامه با سازمان مسکن سازان منعقد شده است از ساکنین و مالکین منازل همه محلات بافت فرسوده خواست تا از این فرصت طلائی برای احیای منازل خود استفاده کنند.

 اکثریت مردم به مرکز خرید شهر اصفهان مراجعه می کنند و بخش عمده ای از درآمد مردم از شهر خارج می شود

 شهردار در پاسخ این دو درخواست نماینده کسبه امام شمالی گفت: تردد و تراکم جمعیتی در منطقه مرکزی خمینی شهر یک فرصت خیلی خوب برای رونق گرفتن اقتصادی بازار های سطح شهر است ولی هیچ گاه از این فرصت جمعیتی به درستی استفاده نکردیم. اکثریت مردم خمینی شهر نیازهای خود را از مراکز خرید شهر اصفهان تامین می کنند، با برنامه ریزی و مدیریت در افزایش مجموعه های تجاری شهر مردم ما از مراجعه به شهر اصفهان منصرف می شوند و این باعث می شود که درآمد قابل توجهی به شهر باز گردد. مردم ما باید با تعصب به این موضوع نگاه کنند و درآمد حاصله از خرید اجناس خود را در خود شهر هزینه کنند و البته در ازای آن کسبه و اصناف خمینی شهر هم با انصاف و با ارائه اجناس مرغوب انگیزه لازم برای خرید را در مردم ایجاد کنند.

  محله ورنوسفادارن نیاز به یک خیابان جدید و درون محلی دارد

 شهردار با اعلام اینکه با توجه به توان اندک مالی شهرداری تغییر عرض خیابان امام شمالی و افزایش عرض این خیابان قابل اجرا و تغییر نیست گفت: پیشنهاد ما این است که به موازات خیابان امام شمالی یک خیابان جدید در محل ورنوسفادران احداث شود و امیدواریم با حمایت و صدور مصوبه لازم توسط شورای شهر و کمیسیون ماده 5 و با همکاری اهالی محل آزادسازی و تملک این خیابان در این دوره انجام شود. با اجرای این طرح که خیابان شهید رجائی به درون محله و خیابان مرکزیمتصل می کند، حجم تردد اهالی محله ورنوسفادران در خیابان های امام شمالی و شریعتی شمالی کاهش می یابد و باعث تسهیل تردد اهالی می شود.

شهرداری بودجه ای برای تکمیل عصارخانه ندارد   
        
شهردار در خصوص روند پیشرفت تکمیل عصارخانه گفت: این طرح نیز از نظر سازمان میراث فرهنگی و از محل اعتبارات این سازمان در حال اجراست و احیای آن در اختیار شهرداری نیست. اگرچه عصارخانه در محل عبور طرح خیابان مرکزی قرار می گرفت ولی طبق نظر کارشناسان خیابان مرکزی به گونه ای طراحی شده که عصارخانه در میدان قرار می گیرد.


 آسفالت ورودی دانشگاه آزاد از تعهدات اداره کل راه استان است  

یکی از شهروندان در خصوص خاکی بودن ورودی دانشگاه آزاد و بلوار دانشجو از شهردار سوال کرد و شهردار پاسخ گفت: همه ورودی های شهر نیاز به ساماندهی و احیا دارد، در بودجه سال آینده ساماندهی ورودی های شهر به صورت ویژه دیده شده است. یکی از ورودی هایی که قطعا باید تکمیل و بازسازی شود ورودی دانشگاه آزاد است، در تفاهم نامه تنظیم شده بین شهرداری، دانشگاه آزاد و اداره کل راه و شهرسازی زیرسازی و جدول گذاری این ورودی به عهده شهرداری و آسفالت این مسیر به عهده اداره کل راه و شهرسازی می باشد که سال آینده پیگیری خواهد شد.

هیچ حمایتی دولتی برای خرید اتوبوس جدید از شهرداری نمی شود

تعدادی زیادی از اهالی در خصوص مشکلات سازمان اتوبوس رانی و تردد ناوگان حمل و نقل عمومی سوالات زیادی را از اعضای شورای شهر و شهردار داشتند که شهردار در پاسخ به این سوالات گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه، اتوبوس با قیمت دولتی به شهرداری تحویل نشد. در سال های گذشته 17 میلیون تومان برای خرید یک دستگاه اتوبوس جدید کافی بود ولی اکنون برای خرید اتوبوس مبلغی بالغ بر 400 میلیون تومان نیاز می باشد و هیچ حمایت دولتی در این رابطه از شهرداری نمی شود. ما به سمت بازسازی اتوبوس های فرسوده حرکت کرده ایم، امروز بازسازی یک اتوبوس نیاز به مبلغ 140میلیون تومان دارد، با توان مالی شهرداری امکان خرید اتوبوس واحد جدید وجود ندارد و هدف ما حفظ وضعیت موجود ناوگان اتوبوس رانی است.

پیش فروش قبور باغ فرودس ممنوع شد

حاج حیدری در پاسخ سوال یکی از شهروندان در خصوص پبش فروش قبور گورستان عمومی باغ فردوس گفت: بیش از 17 گورستان محلی در مجاورت منازل مسکونی در درون شهر قرار دارد و ظرفیت بعضی دیگر از گورستان های شهر تکمیل شده و اهالی قصد خرید اراضی برای توسعه دارند در حالی که ساخت گورستان در کنار منازل مورد تائید شهرداری نمی باشد و ما با توسعه گورستان های محلی مخالفیم.
وی افزود: شهرداری در شمال شهر در حال احداث و تکمیل گورستان عمومی باغ فردوس با وسعت و ظرفیت قابل توجه می باشد. ما از علما و روحانیون، معتمدین محلی و اهل فرهنگ می خواهیم مردم را برای دفن اموات در گورستان عمومی شهر تشویق کنند. شورای شهر باید بر اساس نوع فرهنگ و سلایق محلی و انتظارات مردمی در تقسیم بندی گورستان و دفن اموات برنامه ریزی و تصمیم گیری کند. بنده در دوران مسئولیتم اجازه پیش فروش قبور گورستان را نداده ام چراکه با این روش مخالف هستیم و اجازه پیش فروش قبور باغ فرودس را هم نمی دهم.

مجوز پلمپ 13 مغازه از مراجع قضائی گرفته شده است    

حاج حیدری در ادامه با اعلام اینکه کلیه معابر عمومی در مالکیت عمومی است و در اختیار شهرداری، گفت: سد معبر از نظر قانون و شرع مقدس خلاف و حرام است، مقابله با سد معبر وظیفه شهرداری است. وی افزود: درحال حاضر مجوز پلمپ 13 مغازه از مراجع قضائی اخذ شده است و کسانی که در این مورد با شهرداری همکاری نکردند حکم پلمپ آنها اجرا شد. در ساخت و سازهای در حال اجرا هم در صورتی که مالکین به جمع آوری مصالح مزاحم خود اقدام نکنند مصالح ساختمانی آنها جمع آوری خواهد شد.

 شورای چهارم آمادگی احداث نمایشگاه سنگ را دارد

در ادامه این دیدار نایب رئیس شورای شهر نیز گفت: یکی از اولویت های مهم شورای شهر چهارم احداث نمایشگاه سنگ در خمینی شهراست. ما از کلیه صاحبان و معتمدین و اعضای هیات امنای سنگبری ها می خواهیم در خصوص احداث شهرک و نمایشگاه سنگ با شهرداری همکاری کنند. متاسفانه عوارضات کارخانجات سنگبری مالکین بومی به شهر ما تعلق نمی گیرد ما آماده هرگونه همکاری و حمایت در این رابطه هستیم.
 عبداله کیانی در پاسخ یکی از شهروندان در خصوص کیفیت آرد و نان نانوائی ها گفت: نان عرضه شده در شهر از کیفیت خوبی برخوردار نیست در این رابطه با محوریت نماینده مردم در مجلس جلسات متعددی با مسئولین اتحادیه اداره صنعت و غله استان گرفته شده است، موضوع نارضایتی مردم از مرغوبیت و کیفیت نان توزیعی در شهر با جدیت در حال پیگیری است.
وی با اشاره به فراهم شدن مسئولیت ریاست شورای استان گفت: تلاش می کنم از فرصت به وجود آمده برای حل مشکلاتی که نیاز به پیگیری از طریق ادارات کل استان و مسئولین استانداری و استان دارد برای مردم شهر استفاده کنم.

بودجه فرهنگی سال 92 در شش ماه اول امسال هزینه شده است

در ادامه این جلسه خانم الهام ستاره به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر در پاسخ یکی از شهروندان در خصوص اعتبارات فرهنگی شورای شهر گفت: بودجه فرهنگی سال جاری شورای شهر در حدود 130 میلیون تومان می باشد که این مبلغ به صورت کامل در شش ماهه اول امسال هزینه شده و در شش ماهه دوم ما هیچ گونه بودجه فرهنگی برای کمک به مراکز فرهنگی و مجموعه های مورد نیاز در اختیار نداشتیم و شورای شهر چهارم در سال جاری موفق به انجام فعالیت خاصی در این رابطه نشده است ولی برای سال آینده، افزایش بودجه فرهنگی و کمک به مراکز فرهنگی شهر را در دستور کار خود داریم.

در سال های گذشته در حق مردم محله ورنوسفادران کم لطفی شده است

وی در ادامه به نمایندگی از مردم محله ورنوسفادران خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر گفت: محله ورنوسفاردان از نظر اشتغال، درآمد زائی و سطح تحصیلات در سطح بالائی قرار دارد و خیرین به نام و فعالی از این محله در بخش های مختلف مشغول فعالیت هستند و با مسئولین شهرستان و استان و کشور همکاری می کنند ولی متاسفانه خدمات ارائه شده دولتی در این محله نسبت به محلات دیگر با کمبود روبرو است. شعار شورای شهر و شهردار اجرای عدالت در همه محلات است، از زمان تشکیل شورای شهر بعد از گذشت سه دوره در مقایسه پروژه های عمرانی انجام شده در سطح شهر با محله مشاهده می شود که در حق مردم این محله کم لطفی و کوتاهی شده است.

 ستاره افزود: آسفالت و لکه گیری معابر دیگر جوابگوی نیاز مردم محله نمی باشد، ایجاد فضای سبز، تکمیل خیابان مرکزی و بازگشایی معابر از مهم ترین درخواست های مردم محله است. تعداد زیادی از معابر محله با کمترین هزینه قابل بازگشائی است و از ترافیک شهر می کاهد. تقاضای مردم محله فعال شدن دفتر احیای بافت فرسوده است، این دفتر به صورت عملیاتی فعال نشده است، مردم محل آمادگی همکاری با این دفتر دارند.
وی خطاب به مردم نیز گفت: خمینی شهر بیش از هر چیزی به مسئولین دلسوز و با انگیزه نیاز دارد اگر مردم شهر ما می خواهند شهری آباد و زیبا داشته باشند باید با مسئولین شهرداری و شورای شهر همکاری کنند. برای حفظ و ارتقای انگیزه مسئولین دلسوز، مردم باید مشارکت و تعامل خود را افزایش دهند. با ایجاد ارتباط بیشتر با شورای شهر پیگیر مطالبات خود باشند و ارتباط خود را با شورای شهر و شهرداری قطع نکنند. تجربه نشان داده تا زمانی که مردم به صورت جدی وارد میدان نشوند و پیگیر حل مشکلات شهر و محله خود نباشند مشکلات آنها برطرف نمی شوند. مردم باید در قبال شهر خود احساس مسئولیت کنند و بی تفاوت نباشند.   


  با حمایت اعضای شورای شهر چهارم طرح جامع شهر با وجود موانع و مشکلات به تصویب رسید

در ادامه قنبرعلی خلیلی از اعضای شورای شهر در دیدار مردمی با بیان اینکه خیرین محله ورنوسفاردان نقش پررنگی در امور خیر و خیریه ها دارند گفت: اولین کسانی که به عنوان خیرین مدرسه ساز با ساخت مدارس مورد نیاز کمک بزرگی به آموزش و پرورش نمودند از این محله بودند. بعد از انقلاب خدمات ارزنده زیادی از طرف آیت الله حاج شیخ نوراله جبل عاملی و تعدای از معتمدین گمنام در امور مختلف برای شهر انجام شده است.
 وی افزود: در دوره شورای سوم ادامه خیابان بسیج دستگرد و اتصال به خیابان امام خمینی با هدف کاهش ترافیک شهر از جمله کاهش ترافیک خیابان پرفسور میردامادی، ادامه خیابان باغبان به بلوارالغدیر، ادامه طرح خیابان شهدای اندان و اتصال محله خوزان و بلوار آزادگان با حمایت اعضای شورای شهر فعلی در طرح جامع دیده شد، با حمایت اعضای شورای شهر چهارم طرح جامع شهر با وجود موانع و مشکلات ایجاد شده پس از پیگیری و تلاش بسیار به تصویب رسید.
 خلیلی با اشاره به سوابق و توانمندی های هر یک از اعضای شورای شهر چهارم گفت: خمینی شهر دارای مشکلات متعدد است و اولین مشکل محله ورنوسفاردان احیای بافت فرسوده، ترمیم آسفالت معابر محله و احداث خیابان برای کاهش ترافیک می باشد. با توجه به انتظارات مردم از شورای چهارم و سابقه و توانمندی های شهردار، افزایش بودجه شهرداری به دو برابر در حال بررسی است.
وی افزود: طبق قانون شهرداری ها محکوم به خود کفائی هستند و با توجه به محدویت های خمینی شهر از نظر مالی، شهر به نحو شایسته اداره نمی شود. درخواست ما مشارکت و همکاری افراد توانمند شهر برای سرمایه گذاری در شهر است.
وی گفت: طرح احداث پل زیر گذار و روگذر برای چهارراه شریعتی و امام حسین و خیابان بخشداری آماده است ولی نیاز به بودجه دارد. سرمایه گذاران می توانند در احداث این طرح ها با شهرداری مشارکت و با هدف کسب در آمد سرمایه گذاری کنند.
 محله ورنوسفادران نیاز به خانه فرهنگ دارد

 در انتها خانم حیدری فر یکی دیگر از اعضای شورای شهر با ابراز امیدواری برای ادای دین مردم برای حضور در انتخابات شوراها و انتخاب اعضای شورای شهر توسط مردم گفت: درخواست من از شهرداری و شورای شهر دائر شدن خانه فرهنگ در محله برای بانوان و همچنین احیای منازل تاریخی دائی رحیم و باقر پور است.