اولویت های سازمان رفاهی تفریحی شهرداري

ارسال در خبر و گزارش

علیرضا پیمانی ضمن بیان این مطلب که توجه ویژه به آموزش شهروندی، ورزش همگانی، هنر و گردشگری از اولویت های سازمان است افزود: تاسیس سازمان رفاهی تفریحی در شهر خمینی شهر نشان از آن است که شهرداری فقط نهادی عمرانی و خدماتی نیست بلکه می تواند با در نظر گرفتن ابعاد انسانی نقش مهمی را در ارتقای فرهنگ و کیفیت زندگی داشته باشد و در لحظه لحظه زندگی مردم موثر باشد.
پیمانی افزود: مدیریت شهری خصوصا در شهر ما به دلیل وجود مشکلات و کاستی های زیربنایی مختلف از جمله کمبود سرانه بودجه و زمین مناسب، مسائل فرهنگی و ... به پیچیدگی و ظرافت و مهارت های خاصی نیازمند است. و از طرفی خمینی شهر مردمی با استعداد و فرهنگی غنی و چند هزارساله دارد که مستعد رشد و شکوفایی است.
وی همچنین با اشاره به این که خمینی شهر، شهری است با مشکلات کلانشهرها ادامه داد: شهر ما شهر مظلومی است چرا که با وجود تلاش بی وقفه مدیران شهری اسبق برای بدست آوردن حداقل ها هنوز به آن میزانها هم دست نیافته ایم و بسیار امیدوارم در دولت تدبیر و امید و با اتحاد و حمایت های مدیران شهر و وجود شهردار و شورای شهری متخصص، گام های بلندی برای تحقق آرمان های مردم برداشته شود.
سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر در اين گفتگو به شرح فعالیت های سازمان پرداخت و تصریح کرد: مردم با نام سازمان و اهداف آن آشنا نیستند. برخی تصور می کنند سازمان برای رفاه کارکنان شهرداری تشکیل گردیده است. به همین علت شرح فعالیت های سازمان ضروری به نظر می رسد. انشاءا... در فرصت های بعدی به شرح وظایف سازمان خواهیم پرداخت. وی همچنین از کلیه کارشناسان صاحب طرح و سلیقه برای پیشبرد اهداف 13 گانه سازمان دعوت به عمل آورد.
گفتنی است سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر در سال 1391 در وزارت کشور به ثبت رسید. این سازمان با هدف تعمیق باورهای ملی مذهبی، افزایش رفاه عمومی، نشاط و سلامت اجتماعی و در راستای ترویج فرهنگ شهروندی با وظایف قانونی که در اساسنامه آن آمده تشکیل گردیده است. این سازمان برای رسیدن به اهداف 13 گانه خود که در ذیل به آن ها اشاره شده است، نیاز به برنامه ریزی صحیح  اصولی و همچنین درآمدی پایدار دارد:
1- تلاش برای ترسیم خمینی شهر به عنوان شهر فرهنگ و هنر
2- تدوین سیاست های شهرداری در ارتباط با امور فرهنگی و اجتماعی و تفریحی برای شهروندان
3- اهتمام در جهت کاهش ناهنجاری های اجتماعی و زیست محیطی
4- برنامه ریزی برای افزایش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کانون ها، سازمان های مردم نهاد در چهارچوب وظایف شهرداری
5- برنامه ریزی در خصوص افزایش بهره وری از فضاها، امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی
6- برنامه ریزی جهت ارتقای سطح فرهنگی شهروندی و مهارت و آموزش شهروندان در جهت افزایش کیفیت زندگی و تحقق اصلاح رفتارهای اجتماعی
7- فرهنگ سازی بهبود سلامت فردی و اجتماعی شهروندان با تاکید بر تحکیم خانواده سالم
8- بسترسازی و تقویت هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی
9- افزایش توانمندی سازمان برای توسعه فضاهای مجازی و امکانات الکترونیکی به منظور تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان
10- ترویج روحیه علمی و پژوهشی در جهت تولیدات فکری، فرهنگی و نرم افزاری
11- بهبود و ارتقای فرهنگ تفریح و فراغت به منظور افزایش نشاط و امید در شهروندان
12- برنامه ریزی در جهت توسعه گردشگری با معرفی شهر، آثار تاریخی، مشاهیر، جاذبه ها و امکانات
13- اهتمام در اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مردم از طریق رسانه و تبلیغات