شهردار : همسایگی با اصفهان باید به فرصت تبدیل شود

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، شهردار روز شنبه در دیدار با تعدادی از سرمایه گذاران خمینی شهر اظهار کرد: همجواری خمینی شهر با شهر اصفهان باعث شده تا بخشی عمده از امکانات و حقوق مردم خمینی شهر به معنای واقعی ادا نشود.

حاج حیدری اضافه کرد: همجواری خمینی شهر با اصفهان به یک معضل تبدیل شده و جاذبه های شهر اصفهان باعث شده تا توانمندی های خمینی شهر از شهر خارج شود و یا دیده نشود.

سیاست شهرداری حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی

وی تصریح کرد: در این دوره دیدگاه ما به سرمایه گذاری در این شهر نگاه خیریه ای نیست و اعتقاد داریم سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی باید با هدف کسب در آمد متعارف در خمینی شهر انجام شود.

حاج حیدری گفت: شهرداری باید به گونه ای عمل کند که سرمایه گذاران برخلاف دیدگاه متعارف به شهرداری اعتماد کامل داشته باشند.

وی افزود: سیاست جدید شهرداری و شورای شهر جذب و جلب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در شهر است.

شهردار گفت: برخلاف گذشته ما به سرمایه گذاران به عنوان فرصت و ظرفیت برای کسب در آمد دو طرفه و مشارکتی نگاه می کنیم و در این میان اعتماد سازی، فراهم کردن امکانات و صدور مجوز لازم برای سرمایه گذاران وظیفه شهرداری و شورای شهر است.

وی اظهار کرد: شهرداری با توجه به بودجه اندک قادر به اجرای طرح های توسعه ای و بزرگ مورد نیاز در شهر نیست و هدف ما فراهم کردن راهکارهای لازم برای اجرای طرح های بزرگ عمرانی، خدماتی، رفاهی و تفریحی، مشارکتی با بخش خصوصی در شهر است.

حاج حیدری تصریح کرد: شهرداری آمادگی هرگونه مساعدت و کمک برای سرمایه گذاری و دادن تخفیف برای ساخت مجموعه های رفاهی، تفریحی، تجاری، استخر و تالار پذیرایی توسط بخش خصوصی را دارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به تراکم جمعیتی در خمینی شهر به عنوان یک ضعف و معضل نگاه شده است، افزود: هیچگاه به این موضوع به عنوان یک نقطه قوت و امتیاز برای سرمایه گذاری نگاه نشده لذا امروز خمینی شهر فاقد مجموعه های استاندارد تجاری و اماکن در آمدی مورد نیاز مردم است.