شهردار: مردم با پرداخت عوارض خود به شهرداری کمک کنند

ارسال در خبر و گزارش

شهردار ضمن تقدير و تشكر از كليه شهروندان و مردم خميني شهر به عنوان مهمترين حمايت كنندگان شهرداري گفت: امروز شهرداري خميني شهر به نوعي از كسب در آمد حاصله از كارخانجات بزرگ محروم است و مهمترين منبع در آمدي شهرداري كسب  عوارضات محلي  و نوسازي مردمي است، لذا به معناي واقعي اين مردم شهر هستند كه با پرداخت به موقع عوارض نوسازي و خودياري خود به پيشرفت امور خدماتي و عمران شهري به شهرداري كمك مي كنند، مردم خميني شهر از گذشته هميشه يار و حامي شهرداري بوده اند وهمچنان خواهند بود، مردم خميني شهر شهرداري رااز خود مي دانند و شهرداري متعلق به همه مردم شهر است.
  علي اصغر حاج حيدري در گفتگو با خبرنگار فرصت با اشاره به اينكه پرادخت به موقع عوارض باعث ارتقای خدمات شهري به مردم مي شود گفت: امسال طبق برنامه ريزي انجام شده در مدت يك ماه بيش از 70 هزار برگ فيش هاي عوارض نوسازي و عمران شهري به صورت منظم درب كليه منازل  و مغازه ها و در بين كليه شهروندان محلات و مناطق مختلف توزيع خواهد شد.
 شهردار بيان داشت: پرداخت به موقع و اندك اندك عوارض شهري عوارض نوسازي، عمران و توسعه شهري و آبادي شهر را به همراه دارد و باعث تقويت خدماتی همچون آسفالت معابر، توسعه و نگهداري فضاي سبز، كمك به امور فرهنگي و مجموعه هاي فرهنگي و مذهبي، نظافت و پاكيزگي و پرداخت هزينه هاي جاري و حقوق كارگران و پرسنل شهرداري مي گردد. مبالغ اندك شهروندان باعث تامين منابع در آمدي و حفظ حيات شهرداري مي شود.
 حاج حیدری خطاب به مردم گفت: پرداخت به موقع فيش عوارض ساليانه شهرداري به ما كمك مي كند تا در اين دوره، شهري آباد تر نسبت گذشته داشته باشيم و لذا من از همه شهروندان و مردم مي خواهم براي ارائه هر چه بهتر خدمات شهري شهرداري را ياري نمايند.
 در همین رابطه، مسئول واحد مميزي شهرداري با بيان اينكه پرداخت عوارض نوسازي و عمران شهري از مصوبات قانوني 1347 شمسي است و بايد به صورت سالانه پرداخت شود، گفت: طبق قانون  فوق كليه موديان و شهروندان و مردم شهر  موظف به پرداخت عوارض نوسازي و عمران شهري  هستند و كليه كساني كه عوارض سالانه خود را به صورت منظم و در همان سال پرداخت كنند از تخفيف 10 درصدي جايزه خوش حسابي بهره مند خواهند شد.
 عبداله محمدي فرد با بيان اينكه طبق اين قانون كساني كه عوارض ساليانه خود را با تاخير پرداخت كنند و يا اصلا پرداخت نكنند مشمول پرداخت 9 درصد جريمه زيان تاخير
مي شوند، گفت: پرداخت به موقع عوارض  علاوه بر بهره مندي از 10 درصدي تخفيف و جايزه خوش حسابي از افزايش 9درصدي عوارض نوسازي وعمران شهري شهروندان جلوگيري مي كند و معاف مي شوند.
وي افزود: طبق ماده12 قانون مربوطه، شهرداري مي تواند با همكاري دستگاه هاي اجرايی و خدمات رسان برق و گاز نسبت به قطع خدمات مشتركيني كه عوارض نوسازي خود را پرداخت نكنند اقدام نمايند.
  وي با بيان اينكه طرح توزيع انبوه فيش هاي عوارض نوسازي توسط نيروهاي شهرداري شروع شده به مدت يك ماه ادامه دارد گفت: از كليه شهروندان مي خواهيم علاوه بر همكاري با نيروهاي توزيع فيش شهرداري  به منظور تائيد وصول فيش  و شركت در مراسم قرعه كشي شماره سريال قبض عوارض سالانه خود را به سامانه 30008281 ارسال نمايند.
  محمدي فرد افزود: به منظور تسهيل در رفاه حال مردم از امسال پرداخت كليه فيش هاي عوارض سالانه شهرداري به صورت آنلاين فقط از طريق شبكه بانكي بانك هاي عامل ملي، ملت،صادارات و سپه امكان پذير است و كليه كساني  كه پرداخت خود را از طريق سيستم آنلاين بانك ملي انجام مي دهند بلافاصله پرداخت آنها در سيستم شهرداري به ثبت مي رسد و مابقي بانك ها از جمله ملت، صادارات ، سپه انجام دهند بعد از گذشت 72 ساعت پرداخت آنها تائيد و به ثبت خواهد رسيد.
 وي نويد داد: كليه پرداخت كنندگان عوارض نوسازي و عمران شهري در مراسم قرعه كشي امسال شهرداري شركت خواهند يافت به برگزيدگان جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد،جوايز برندگان قرعه كشي امسال به صورت محلي  و در هر منطقه و محله به پرداخت كنندگان و اهالي همان محله اهدا مي گردد.