آب روستای تیرانچی به شبکه آب روستایی پیوست

ارسال در خبر و گزارش

 نماینده مجلس در جلسه شورای اداری که اول هفته جاری برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در طول سالیان گذشته مدیریت آب تیرانچی در دست شورای روستا بود.

بخشدار در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: در هیچ کجا معمول نیست که مدیریت آب در دست شورای روستا باشد از همین رو از یک سال و نیم پیش موضوع مدیریت آب روستایی مطرح و مورد پیگیری قرار گرفت. عموشاهی افزود: تا چندی پیش مردم روستای تیرانچی اگرچه آب چاه به خانه هایشان لوله کشی شده بود اما هیچگونه هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کردند که در چند سال اخیر نیز با توجه به کمبود منابع زیرزمینی با کمبود آب مواجه می شدیم. وی ادامه داد: طی پروژه ای عظیم برای تک تک خانوارها تشکیل پرونده شد و 1200 خانوار این روستا کنتور آب دریافت کردند. عموشاهی یکی از مزایای اجرای این طرح را شناسایی باغ هایی دانست که با تغییر کاربری و ساخت ویلا از آب استفاده می کردند که در طرح جدید مقرر شد با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی نسبت به دریافت مجوز و کنتور اقدام نمایند.


بخشدار افزود: تا کنون شورای روستا می بایست هر 4 ماه یکبار هزینه ای در حدود 10 میلیون تومان بابت موتور برق چاه می پرداخت و هر 4 ماه یکبار نیز حدود 16 میلیون بابت آب به اداره آب پرداخت می کرد. وی همچنین در رابطه با دیگر فواید این طرح گفت: تا کنون اگر آب قطع می شد یا کلر زنی کم و زیاد می گشت، چون متولی خاصی نداشت با مشکل مواجه می شدیم اما اکنون نه تنها آب صد در صد بهداشتی است بلکه به زودی نیز دفتر آب روستایی در روستا تشکیل می شود. همچنین زمینی در حال خریداری است تا در سال آینده چاه آب دیگری نیز برای تامین آب روستا حفر گردد.


عموشاهی در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین به تلاش های نمایندگان مجلس در ادوار مختلف از جمله مرحوم سید محمود ابطحی، سید جواد ابطحی، محسن صرامی، فرماندار، مدیرکل دفتر روستایی استانداری و همچنین شبکه آب روستایی استان برای حل این مشکل اشاره و از آنها تشکر کرد.
گفتنی است از آنجا که خمینی شهر شبکه آب روستایی ندارد آب روستای تیرانچی به نجف آباد تحویل داده شده است. مسئول بهره وری آب و فاضلاب روستایی این شهرستان در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین، اقدامات انجام شده در دو هفته اخیر را اینگونه برشمرد:  کف شکنی چاه آب شرب از عمق یکصد متری به میزان 800 متر، پیگیری خرید الکتروپمپ و کابل مورد نیاز جهت تعویض پمپ، اجاره چاه کشاورزی به مدت 3 ماه و تزریق به شبکه آب شرب روستا پس از گندزدایی و کلر زنی و اصلاح انشعابات باغ ویلاهای استفاده کننده از آب شرب با هزینه مالکان.

مهندس افضل همچنین به مالکان باغ ویلاهایی که  با توجه به اخطاریه صادره از آبفار شهرستان نجف آباد، اقدام به واریز وجه نکنند، هشدار داد تا پایان ماه جاری انشعاب آب شرب آنها قطع خواهد شد.