تشكيل دو جلسه با حضور مقامات شهرستان براي مشكلات محله هرستان

ارسال در خبر و گزارش

به دنبال چاپ اين گزارش، با پيگيري نائب رئيس شوراي شهر يك جلسه در محل پايگاه بسيج محله هرستان و يك جلسه در محل دفتر فرماندار با حضور نماينده، فرماندار، اعضاي شوراي شهر، شهردار و تعدادي از مسئولين شهرستان و معتمدان هرستان؛ مشكلات، كمبودها و درخواست هاي اهالي محل براي اجراء و عملياتي شدن به صورت رسمي در دستور دستگاههاي اجرائي و خدماتي شهر قرار گرفت.
آنچه مي خوانيد گزارشي است از اين دو جلسه.

وعده هاي زيادي دادند ولي عمل نكردند
يكي از معتمدين محل با بيان اينكه محله هرستان در همه صحنه هاي انقلاب حضوري پرنگ داشته است افزود: اين محل در طول 8 سال دفاع مقدس با اعزام يك گردان نيروي رزمنده، 46 شهيد، 120 جانباز، و 7 نفر آزاده تقديم انقلاب نموده است و تعدادي از جانبازان اين محل در سالهاي بعد از جنگ به شهادت رسيده اند، كه از جمله مي توان به مدافع حرم اهلبيت شهيد محسن حيدري اشاره كرد. يكي ديگر از معتمدين محل با بيان اينكه مسئولين گذشته شهرستان وعده هاي زيادي براي حل مشكلات محله داده اند ولي به هيچ عمل نكرده اند گفت: محله هرستان از محلات محروم شهر است، فاقد بهداري و پايگاه بهداشتي است، فاقد آسفالت، پل هوائي عابر پياده، است و ادامه آزادسازي و احداث خيابان شهيد مدرس و آزادسازي خيابان سردار كرمي از جمله درخواستهاي معتمدين و مردم است.

زمين فوتبال هرستان به همه شباهت دارد الا زمين فوتبال
در ادامه اين جلسه نماينده ورزشكاران و اهالي فوتبال محل با بيان اينكه مضر و خطرناك بودن محل فعلي زمين فوتبال به تائيد مسئولين اداره بهداشت رسيده است و سلامتي ورزشكاران و جوانان محل به علت وجود اشعه كابلهاي فشار قوي برق در خطر است گفت: نامناسب بودن و تفاوت ابعاد زمين جديد فوتبال، و استاندارد نبودن اين زمين باعث شده زمين فوتبال هرستان به هر چيزي شبيه باشد الا زمين فوتبال، اين محل از نظر  امكانات ورزشي نسبت به محلات ديگر مورد ظلم و تبعيض قرار گرفته است. وي افزود: با وجود 15 تيم، 200 ورزشكار فعال اهل فوتبال و 50 نفر نخبه ورزشي احداث يك زمين ورزش استاندارد يك توقع اوليه و به حق جوانان است.

 از سال 52 تاكنون پيگير احداث زمين فوتبال محله در هرستان هستيم
در ادامه حسن حيدري عضو سابق شوراي شهر به نمايندگي از مردم محل با بيان بخشي از مشكلات محل گفت: من خودم دوجانبه دست به آتش داشتم؛ از دغدغه و مشكلات مسئولين و كمبود اعتبارات و در بن بست قرار داشتن شهرستان و نيز از مشكلات مردم محله هرستان آگاه هستم،  انتظارات مردم محل كاملا به حق است، در زمان جنگ و با فرمان امام در يك روز 90 نفر از اين محل عازم جبهه ها شدند كه اكثريت آنها را ورزشكاران و اهالي فوتبال محل تشكيل مي دادند كه تعدادي زيادي از آنها شهيد، جانباز و آزاده شدند، ما از سال 52 پيگير احداث زمين فوتبال محله در هرستان بوديم ولي با موانع زيادي برخورد كرده ايم. در سال 87 با مشورت معتمدين زمين فعلي براي احداث زمين فوتبال خريداري شد اما اين زمين جوابگوي نياز ورزش فوتبال محل نيست، اگر مسئولين شهرستان حمايت كنند امكان خريداري زمين جديد و يا معاوضه و جابجائي آن وجود دارد در صورتي كه امكان معاوضه و خريد زمين وجود نداشته باشد امكان توسعه زمين موجود براي رفع عيب و بوجود آمدن ابعاد مناسب وجود دارد.
وي افزود: محله هرستان تاكنون كمتر مورد توجه مسئولين استان و شهرستان قرار گرفته است. در مباحث فرهنگي و ورزشي هيچ بودجه اختصاص پيدا نكرد و باشگاه ورزش باستاني با كمك مردم راه اندازي شد، ورزش باستاني در محلات ديگر مورد توجه قرار گرفته و از مسئولين شهرستان مي خواهيم براي حمايت از اين ورزش به محله هرستان كمك كنند .
حيدري با بيان اينكه دختران و جوانان محله براي مطالعه و استفاده از سالن مطالعه محلات با مشكلات متعددي روبرو شده اند گفت: به علت اين مشكلات به همت معتمدين و اهالي و شهرداري و شوراي شهر سابق يك عزم و همت دست جمعي براي ساخت فرهنگسرا و سالن مطالعه جوانان و دانش اموزان محل وجود آمد ولي به دليل كمبود اعتبارات و بودجه به حالت خود نيمه كاره رها شده است و با اختصاص بودجه از طرف مسئولين شهرستان و شهرداري و شوراي شهر امكان تكميل اين طرح وجود دارد.
حيدري در خصوص ادامه طرح خيابان شهيد مدرس هم گفت: در گذشته اين طرح فازبندي و تقسيم بندي شده است. در فاز اول اين طرح 11 منزل مسكوني آزادسازي و آماده شده و در مرحله بعدي با تشكيل و كمك كميته معتمدين محلي با وجود مشكلات مالي شهرداري 11 منزل ديگر آزادسازي شده است. محله هرستان محروم است و مردم اين محل از بضاعت لازم برخوردار نيستند لذا درخواست ما اين است كه در حمايت از اقشار كم درآمد و محروم اين محل، در كميسيون توافقات نگاه ويژه اي براي پرداخت هزينه آزادسازي منازل مسكوني و اراضي باقي مانده محله هرستان داشته باشيد تا آزادسازي اين طرح تسريع پيدا كند.
وي تصريح كرد: به دليل محروميت و مشكلات اقتصادي و بيكاري، يكي از مشكلات اين محل اعتياد و تعداد معتادين به مواد مخدر است، تعداد زيادي از معتادين محل در مراكز ترك اعتياد محل پاك شده اند كه در بخش صندوق سازي مشغول به كار بوده اند ولي براي تداوم پاكي و حل مشكلات اقتصادي و اشتغال اين افراد، احداث كارگاههاي مرتبط با اهالي نياز مي باشد، و از مسئولين فرمانداري و بهزيستي مي خواهيم احداث اين مراكز را در دستور كار خود قرار دهند. حسن حيدري در خصوص اراضي متعلق به جهاد سازندگي گفت: در بخش تقسيم اراضي دولتي به محله هرستان ظلم بزرگي شده است چرا كه ما به دليل محروميت قادر به خريداري اين اراضي نبوديم و پيشنهاد ما اين است كه بخشي از اين اراضي براي آزادسازي خيابان لوله 1400 به كشاورزان داده شود. يكي ديگر از معتمدين نسبت به بسته شدن و تغيير نام مدرسه شهيد مهدوي بدون هماهنگي با معتمدين محل انتقاد نمود و گفت: اهالي و معتمدين زحمات زيادي براي مدرسه شهيد سيد حسين مهدوي محل كشيدند كه در سالهاي گذشته تعطيل شد و دانش آموزان مدرسه مجبور به تحصيل در مدارس محلات ديگر هستند و درخواست ما بازگشائي مجدد اين مدرسه جهت تحصيل دانش اموزان محل مي باشد.

تمام محلات خميني شهر مشكلات و وضعيت مشابه با محله هرستان را دارند
در ادامه جلسه، شهردار خميني شهر با بيان اينكه جا دارد من از زحمات شبانه روزي نماينده و فرماندار شهر براي تشكيل جلسات مردمي و حل مشكلات مردم محلات مختلف تشكر كنم گفت: مردم خميني شهر از وضعيت موجود شهرداري كاملا آگاه هستند، عملا شهرداري در مديريت درآمد و هزينه خود، از مردم براي مردم هزينه مي كند، واقعيت اين است كه بار اصلي هزينه و درآمد شهرداري به دوش مردم است، شوراي شهر و شهرداري در اين دوره تلاش خواهد كرد بر اساس درآمد كسب شده، عدالت در محلات مختلف برقرار شود، و با شناختي كاملي كه از خميني شهر دارم تمام محلات خميني شهر وضعيت مشابه با محله هرستان را دارد، طبق مستندات سرانه درآمدي هر شهروند خميني شهري 120 هزار تومان است ولي در محلات همجوار هرستان در شهر اصفهان اين سرانه ده برابر خميني شهر، در شهر درچه دو برابر ، در شهر كوشك حدود 300 هزار تومان، و در شاهين شهر 700 هزار تومان مي باشد.

شهرداري با كمبود جدي درآمد روبروست  
علي اصغر حاج حيدري افزود: واقعيت مطلب اين است كه شهرداري با كمبود جدي درآمد روبروست، در خميني شهر ما كمبود پول نداريم اما درآمد همشهريان در شهرهاي ديگر هزينه مي شود. وي افزود: شرايط فعلي شهرداري به گونه اي است كه كليه اقدامات عمراني در حال اجراء جزء ديون شهرداري محسوب مي شود، ما نااميد نيستيم و تلاش مي كنيم با وجود امكانات خوبي كه در شهرداري وجود دارد از ظرفيتهاي موجود با همكاري مردم براي حل مشكلات بهره ببريم.
شهردار افزود: خيابان اميركبير يكي از ورودي هاي خوب شهر ماست كه ظرفيت زيادي براي تبديل شدن به خيابان عبدالرزاق اصفهان و شريف رهنان براي توسعه مشاغل تجاري و مراكز توزيع دارد و بايد از اين ظرفيت براي بالا رفتن در آمد شهر استفاده كرد.
شهردار به مردم محله هرستان وعده داد براي تسريع در حل مشكلات محل، درآمد كسب از منطقه و ساكنين هرستان براي عمران و آبادي و خدمات محله هرستان هزينه و استفاده شود.
وي  با به اينكه حق تفكيك اراضي براي شهرداري يك نوع منبع درآمدي محسوب مي شود گفت: آمادگي كامل داريم پلاكهاي آزاد شده از سهم شهرداري در تفكيك اراضي منطقه هرستان در خود محل استفاده شود. حاج حيدري در خصوص آزادسازي ادامه خيابان شهيد كرمي هرستان گفت: شرايط مالي شهرداري اجازه پرداخت بودجه و هزينه آزادسازي را نمي دهد، ولي آمادگي كامل داريم در نقاطي كه آزادسازي انجام شده عمليات زيرسازي، آسفالت و عمليات عمراني را شروع كنيم.

افت فشار آب وبرق منازل محله هرستان قابل قبول نيست
در ادامه نماينده مردم خميني شهر با بيان اينكه كاملا به مشكلات محله هرستان آگاه هستم و مسئولين شهرستان با علم و آگاهي كامل مسئوليت خود را قبول كرده اند گفت: افت فشار آب و برق در محله هرستان و در مجاورت لوله اصلي آب و سيمهاي فشار قوي برق براي من قابل قبول نيست، اين موضوع را از طريق مدير كلان آب و برق استان پيگيري خواهم كرد.
محسن صرامي افزود: مردم سه منطقه لادره فروشان، دانشگاه پيام نور كهندژ، محله جواديه و هرستان درخواست  احداث پل هوائي و عابر پياده را دارند، اين محلها تردد جمعيتي زيادي از مردم دارند و بايد احداث اين پل هاي هوائي در اين مناطق در اولويت شهرداري و شوراي شهر قرار گيرد.
وي با بيان اينكه سپاه صاحب الزمان استان توانائي زيادي براي احداث سالن ورزشي را دارد گفت: كمترين سالن ورزشي استان توسط سپاه استان در خميني شهر ايجاد شده است و در شهرهاي فلاورجان و نجف آباد دو برابر تعداد سالن خميني شهر سالن ورزشي احداث شده است و لذا بايد از اين فرصت با رايزني با مسئولين سپاه استان استفاده كرد. وي در خصوص فرهنگسراي نيمه كاره محله هرستان خطاب به شهرداري وشوراي شهر گفت: همه محلات خميني شهر به غير از محله هرستان، قرطمان و جوي آباد قديم، داراي كتابخانه و سالن مطالعه به اشكال مختلف هستند و ما نياز داريم  نيم درصد درآمد شهرداري را براي تكميل و ساخت كتابخانه در اين محلات سوق دهيم.
وي در خصوص احداث ترمينال غرب استان در منطقه هرستان گفت: اين طرح يك امتياز مهم براي شهرستان و توسعه و درآمدزائي منطقه هرستان است، ترمينال غرب باعث توسعه منطقه مي شود و در حل مشكلات و اشتغالزائي مردم منطقه اثر زيادي دارد، و اگر معتمدين و مردم محل با مسئولين شهرستان و استان همكاري كنند فرصت سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي براي اجراي اين طرح استاني وجود دارد.