با اداره کل راه و ترابری استان توافق كرديم اما آنها پيگيري نكردند

ارسال در خبر و گزارش

javabiyeسرتیپ 2 پاسدار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در نامه اي به فرصت، و در پاسخ به برخي مطالب مندرج در نشريه پيرامون مشكلات جاده كمربندي، جوابيه اي را ارسال نموده است كه ضمن درج كامل آن، توضيحاتي ارائه مي گردد.

 

متن نامه

در پاسخ به گزارش های یک طرفه و بدون رعایت ضوابط و قوانین جاری کشور و خلاف اصول روزنامه نگاری با عناوین خروج پادگانها از خمینی شهر کی آغاز می شود، در شماره 55 آن نشریه  در تاریخ 14/6/90 ، فاجعه دیگر در جاده مرگ در شماره 56 مورخ 28/6/90، اتمام حجت با پادگان در ضمیمه شماره 35 مورخ 16/8/89 و ... که مصداق روشن و بین تشویش اذهان عمومی و بدبین کردن مردم نسبت به نهادی است که  برای حراست و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی از  هیچ کوششی دریغ نکرده و نمی کند و همواره  خدمتگزاری صادق برای مردم و نظام خواهد ماند، به  آگاهی می رساند ضمن محفوظ داشتن حق شکایت کیفری برای خود، جوابیه ای ارسال که لازم است دستور فرمایید طبق ماده 32 قانون مطبوعات، جوابیه فوق به منظر تنویر افکار عمومی و روشن شدن حقایق در همان صفحات به چاپ برسد.

به کجا چنین شتابان

همانطوریکه اطلاع دارید اراضی و املاک در اختیار یگان های نظامی اعم از ملکی، در اختیار و ... طبق قوانین و مقررات جاری تابع ضوابط خاص خود می باشد که باید از طریق مجاری قانونی پیگیری گردد.

سپاه پاسداران به عنوان نیرویی مردمی، مولود انقلاب اسلامی است که با تدبیر معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام  خمینی (ره) برای حفظ ارزش ها و حراست از کیان نظام جمهوری اسلامی تأسیس شد و خدمات و زحمات آن از کوه های سر به فلک کشیده کردستان تا دشت های گسترده خوزستان و شرق کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و هیچ گاه نخواسته و نخواهد که مشکلی برای مردم ایجاد کند اما این کاش آقایان مدعی و کسانی که با سخنان خود دل هر انسان آزاده ای را رنج می دهند قبل از طرح مسائلي از این دست به قانون رجوع می کردند.

و اما در خصوص پادگان شهید مؤذنی خمینی شهر؛

این پادگان که از بدو تأسیس سپاه در اختیار این نهاد برای آموزش و اعزام بسیجیان به جبهه های حق علیه باطل بوده است در سنوات بعد به علت نیاز، طی توافقات به عمل آمده با وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان متولی زمینهای شهری، در اختیار سپاه باقی می ماند و طی توافق انجام شده در سطح وزراي دفاع و مسکن، در سال 1387 موافقت می گردد سند زمین مذکور به سپاه منتقل شود و مراحل تشریفاتی اخذ سند در حال انجام است.

حال جای سؤال است که صرف نظر از قاعده فقهی ید که تصرف به عنوان مالکیت را دلیل مالکیت می داند توضیحات فوق مؤید مالکیت سپاه است، چرا برخی از مسؤولان این امر واضح را نادیده گرفته و تغافل می نمایند جای شگفتی دارد.

ضوابط و مقررات انتقال یا واگذاری اراضی نظامی

بر اساس دستور صریح ستاد کل نیروهای مسلح، اراضی تحت اختیار نیروی مسلح باید حفظ گردد و در صورت صدور حکم قضایی یا ضرورت به انتقال یا واگذاری می بایست مراتب از طریق ستاد کل گردشکار، تا مجوز لازم صادر گردد. در موضوع حاضر نیز برای آزادسازی اراضی پس از انجام توافق مورخ 2/9/89 سپاه صاحب الزمان (عج) با اداره کل راه و ترابری استان اصفهان به عنوان متولی جاده سازی، تقاضایی از سوی آن اداره یا مراجع دیگری برای آزادسازی خطاب به نیروی مسلح صادر نشده است تا پیگيری صدور مجوزهای لازم پس از انجام مفاد توافق فی مابین صورت پذیرد و اینکه چرا مسؤولینی که خود می بایست شروع کننده اقدامات باشند به رسانه ای کردن موضوع و نشر سخنان غیر واقع علیه سپاه می پردازند، باید علت را در جای دیگر جستجو کرد که  آیا آنها واقعاً به  فکر مردمند و یا فکر جمع کردن رأی و تحریک احساسات و عواطف؟

اقدامات سپاه صاحب الزمان جهت اجرای پروژه

طرح اولیه کمربندی خمینی شهر از راضی پادگان عبور نمی نماید لیکن ظاهراً به دلیل فنی، تصمیم به احداث بخشی از این جاده در اراضی سپاه گرفته می شود که سپاه صاحب الزمان (عج) و گروه 40 مهندسی به عنوان مالک پادگان از همان ابدا همکاری لازم را با مسؤولین امر داشته اند و در جلسات متعددی برای حل موضوع شرکت نموده اند که نهایتاً منجر به توافقنامه مورخ 2/ 9 /89 بین نمایندگان سپاه و اداره کل راه و ترابری گردید. بر اساس این توافق مقرر شد هیأتی از کارشناسان رسمی دادگستری زمین را ارزیابی و قیمت آن را برآورد نمایند و بعد از انجام کارشناسی، طرفین نمایندگان تام الاختیار خود را جهت تنظیم تفاهم نامه معرفی نمایند ولی متأسفانه پس از انجام کارشناسی، هیچ گونه پیگیری از سوی اداره کل راه به عنوان متولی موضوع صورت نگرفته است و موضوع به صورت رسانه ای با تشویش اذهان پیگيری شده که نمونه هایی از آن را در هفته نامه شاهدیم.

حوادث اتفاق افتاده

در بررسی علل حوادث اتفاق افتاده در جاده کمربندی فعلی خمینی شهر، خطای انسانی و در رأس آن سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و ... علت حوادث بوده  و مشکل فنی جاده نقشی در حوادث نداشته، آیا سزاست با این وصف موتورسواری که به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی فوت نموده یا خروج ناگهانی پژویی از مسیر خود و بروز حادثه و موارد مشابه که در آن هفته نامه از آنها یاد شده به ناحق به این نهاد نسبت داده شود؟ بنابراین به  نظر می رسد مسؤولین محترم هفته نامه فرصت باید مراقبت و نظارت لازم در خصوص مطالبی که ظاهر آن، گویای دفاع از حقوق مردم است و لیکن در بطن آن، اهداف دیگری دنبال می شود به عمل آورند.

ضوابط خروج پادگان

اگر  چه خروج پادگان از شهرها وجهه همت نیروهای مسلح است اما نکته قابل توجه در خصوص پادگان شهید مؤذنی این است که این پادگان در شهر قرار ندارد که از آن خارج شود بلکه در حاشیه شهر است. ضمن  اینکه خروج هر پادگانی مستلزم تمهیدات خاص منجمله تمهیدات مالی و ایجاد تأسیسات لازم جهت انتقال، دستور ستاد کل نیروهای مسلح و غیره است که هنوز در خصوص این پادگان عمل نشده است و اصولاً به  علت وضع خاص آن در اولویت جابه جایی نیز قرار ندارد.

در پایان بار دیگر تأکید می گردد سپاه صاحب الزمان(عج) کما فی السابق در راستای کمک به طرح های عمرانی و رفاه حال مردم فهیم استان آمادگی خود را اعلام و انتظار دارد دست اندرکاران پروژه، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسؤول هفته نامه فرصت نیز در راستای وظایف محوله نسبت به انجام مفاد توافق نامه پیش گفته اقدام و از تشویش اذهان عمومی مردم بر علیه سپاه، این نهاد مردمی و حافظ ارزشهای انقلاب خودداری و موجبات شادمانی دشمنان قسم خورده انقلاب و اصحاب فتنه و ناراحتی مردم ولایت مدار خمینی شهر را فراهم نفرمایند.

سرتیپ 2 پاسدار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان

توضيحات فرصت:

1- همانگونه كه در مقاله شماره 56 با عنوان سخني با فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان نگاشتيم، انتقاد از عدم توافق نهادها در ماجراي جاده كمربندي به هيچ وجه ناديده انگاشتن نقش حياتي سپاه – اين ميراث ارزشمند بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي – نيست و نه فرصت و نه هيچ مسئولي نمي تواند و نبايد در اين جايگاه مقدس خدشه كند. چه كسي است كه نداند فرزندان پاك اين سرزمين و از جمله هزاران جوان خميني شهري اغلب در قالب سپاه و بسيج به جبهه هاي دفاع مقدس شتافتند و جان در راه معبود باختند؟ بنابراين مسئله جاده كمربندي فقط اهمال يا اتلاف وقت در يك توافق است و مسلم هم هست كه توافق دو سر دارد كه يك سر آن در اين ماجرا، سازمان مسكن و شهرسازي استان است.

2- مسئولان سازمان مسكن و شهرسازي استان از ابتداي طرح ماجراي جاده كمربندي، از فرصت دوهفته نامه فرصت جهت طرح ديدگاهها و اظهارات خود استفاده نموده و به ارائه توضيح مي پرداختند اما برادران ما در سپاه صاحب الزمان، توضيحي ارائه نمي دادند حتي با وجود پيگيري هاي ما. لذا اولين بار است كه مي شنويم توافقنامه مورخ 2/ 9 /89 بین نمایندگان سپاه و اداره کل راه و ترابری منعقد شده و بعد از آن، هیچ گونه پیگیری از سوی اداره کل راه به عنوان متولی موضوع صورت نگرفته است.

3- همانگونه كه در اين جوابيه هم به صورت تلويحي تأييد شده است، فرصت از ابتداي پرداختن به مسئله جاده كمربندي – بجز مقاله اخير شماره 56 كه اشاره شد - به هيچ وجه حتي يك كلمه در مورد جاده كمربندي از خود چيزي ننوشته و همه آنچه كه پيرامون جاده و بخصوص عدم توافق و همكاري سپاه و پادگان شهيد مؤذني درج نموده ايم از متن صريح سخنان نماينده خميني شهر در مجلس، استاندار، معاون عمراني استاندار، مسئولان اداره كل راه و ... بوده است و فرصت نيز، تنها بازگوكننده اين اظهارات و پردازشگر آنها بود چرا كه از ابتدا مي دانستيم يك سوي اين ماجرا نهاد مهم سپاه است و لذا نبايد و نمي توان بدون مستندات، در اين خصوص سخني گفت. فرصت البته به دليل اهميت مسئله جاده كمربندي و جان شهروندان و نيز لزوم حفظ حيثيت سپاه در اذهان مردم شريف خميني شهر، بي وقفه مسئله جاده كمربندي را بعنوان يك مطالبه پي گرفت و از مسئولان امر – چه اداره كل راه و چه استانداري و چه مسئولان شهرستان و نيز سپاه صاحب الزمان (عج) توضيح خواست و ماحصل آنرا درج نمود و اين روند تا حل اين مشكل ادامه خواهد داشت.

4- اقدام فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در پاسخ به يك مطالبه مردم شهرستان و برخي ابهامات، امر مباركي است كه اميد داريم سرلوجه ديگر مسئولان نيز قرار گيرد. همانگونه كه در انتهاي جوابيه آمده است فرصت آمادگي كامل خود را براي ايفاي نقش – به اندازه توان و جايگاه خود – جهت حل معضل جاده كمربندي اعلام داشته و دست همكاري بسوي مسئولان مربوطه دراز مي كند. و از جمله آمادگي داريم انعكاس دهنده دقيق و ثريح نقطه نظرات نهادهاي درگير در اين مسئله از جمله سپاه صاحب الزمان (عج) و اداره كل راه و استانداري و ... در قالب مصاحبه با مسئولان ارشد آنها باشيم.