مسؤولین خميني شهر یک نماینده براي پیگيری مراحل اداری و استانی مسائل مهم شهرستان انتخاب كنند

ارسال در خبر و گزارش

modir-ostandariهفته گذشته مدیر کل دفتر فنی استانداری اصفهان از طرح ها و پروژه های شهرداری و شهرستان بازديد كرد.

مهندس حجازی در حاشيه اين بازديدها، با اشاره به سفرهای شهرستانی خود براي بررسی مشکلات حوزه آب و آبرسانی و امور عمرانی شهرستان هاي استان گفت: امروز من تعامل خوب بین مسؤولین شهرستان خمینی شهر از جمله فرمانداری، شورای شهر و شهرداری و بخشهای مختلف همچون نظام مهندسی را به خوبی لمس کردم و این تعامل در بخش مدیریت شهری بسيار مهم است و برعکس دیگر شهرها که دچار مسائل جانبی و حاشیه ای هستند تمام همت و توجه مسؤولین خمینی شهر در جهت تکمیل و پیشرفت طرح های مهم عمرانی و شهری است و این نشان دهنده درایت مدیران خمینی شهر برای حل مشکلات است.

 

مدیر کل دفتر فنی استانداری كه در جمع مسئولان شهرستان سخن مي گفت افزود: در سال 89 ما 805 طرح در قالب 4600 پروژه با اعتباراتی بالغ بر 42 میلیارد ریال بودجه داشته ایم كه از این مبلغ بیش از 85 درصد هزينه شد. مهندس حجازي با بيان اينكه در نگاه مدیران استان باید به شهرستانهای اطراف شهر اصفهان بیشتر توجه شود تصريح كرد: به نظر من شهرستان خمینی شهر به عنوان بازوی شهر اصفهان محسوب می شود.

وی با اشاره انتخاب خمینی شهر به  عنوان شهر معين شهر اصفهان در مواقع خطر و براي مدیریت بحران گفت: توجه به تقویت تجهیزات و امکانات شهر خمینی شهر به عنوان نزدیک ترین شهر به اصفهان در مواقع خطر امری ضروری است و لذا باید این شهرستان باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری با اشاره فضای مذهبی و فرهنگی خمینی شهر گفت: خمینی شهر دارای پتانسیل زیادی است و من به یقین می گویم نگاه مسؤولین استان به خمینی شهر نگاه آشنايي است و امیدواریم با حمایت مسؤولین استان و تعامل بین مسؤولین شهر شاهد تكميل طرح های نیمه کاره و اجراي طرح هاي جدید در خمینی شهر باشم. وی به بازدیدهاي خود از طرح های مختلف اشاره نمود و گفت: از مسؤولین شهرستان می خواهم یک نماینده جهت پیگيری مراحل اداری و استانی مسائل مهم شهرستان انتخاب كنند تا مسائل را در استان دنبال كند.

وی با بيان اينكه امروز در بخشهای مختلف استان با مشارکت بخش خصوصی طرح های بزرگ عمرانی در حال اجراست افزود: باید از توان و پتانسیل نیروهای بخش خصوصی در حل مشکلات خمینی شهر استفاده شود و در خمینی شهر افراد زیادی وجود دارند که شما مدیران شهری می توانید با ایجاد انگیزه و تشویق و حمایت از توان آنها برای حل مشکلات استفاده کنید. مدیران خمینی شهر می توانند با برگزاری جلسات مشترک بین خود و بخش خصوصی مخصوصاً بخش صنایع سبک خمینی شهر آنها را تشویق به اجرای طرح های عمرانی و مشارکتی بنمایند تا بخش خصوصی، حل مشکلات شهر و سرمایه گذاری در خمینی شهر را حل مشکل خود و خانواده خود بداند.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات مردم شهرک منظریه اشاره نمود و گفت: باید با تعامل و برگزاری جلسات مشترک با سازمان مسکن و شهرسازی مشکل مردم شهرک منظریه حل شود. امروز دیگر امکان این که سازمان مسکن و شهرسازی اقدام به آسفالت نمودن کوچه منظریه كند نیست و گذشت زمان باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده و شهرداری و شورای شهر خمینی شهر باید با تعامل و همکاری در ازای زمین یا هزینه خدمات شهرداری به صورت مستقیم وارد عمل شود تا مشکل شهرک منظریه حل شود. واقعاً تأسف دارد بعد از گذشت 20 سال هنوز ساکنین این شهر برای آسفالت معابر خود دچار مشکل باشند و مسؤولین خمینی شهر باید با احساس مسؤولیت و درک مشکلات ایجاد شده برای مردم این شهرک، برای حل مشکل طی توافق نامه وارد عمل شوند.

مهندس حجازی همچنين در حاشيه اين بازديد به خبرنگار فرصت گفت: خوشبختانه طی جلسه اي که مسؤولین اداره کل ترابری استان و شهرستان در آن حضور داشتند با بحث و تبادل نظر کارشناسی، مقرر شد عبور جاده کمربندی از مقابل دانشگاه آزاد خمینی شهر منتفی شود و مقرر شد احداث جاده کمربندی از طریق نقشه اولیه از مقابل پادگان شهید مؤذنی و با آزادسازی اراضی مورد اختلاف ادامه پیدا کند.

شهردار: به دنبال كارهاي حاشيه اي نيستيم

فرماندار خمینی شهر هم در حاشيه اين بازديدها به ايراد سخن پرداخت. وي گفت: امروز شرایط خوب و مطلوبی برای پیشرفت امور به وجود آمده و امیدواریم بتوانیم با تعامل بين دفتر فني استانداری و شهرداری خمینی شهر در حل مشکلات عمرانی و تكميل طرح های نیمه تمام تسریع شود.

مهندس شرفا شهردار خمینی شهر هم در حاشيه اين بازديد در جمع مسؤولان استان و شهرستان گفت: در دوران خدمتم در شهرداری 3 دوره شورای شهر را تجربه کرده ام و یکی از آرزوهای من این است که اقداماتی که خود به آن اعتقاد داشتم و نمی توانستم انجام دهم را در این دوره پیگیری و اجرا کنم. وی افزود: من اصلاً به دنبال کارهاي حاشیه اي و شعاری نیستم و سعی و تلاشم این است كه به امور زیربنایی رسیدگی کنم و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت براي توسعه عمرانی، شهری، خدماتی و فرهنگی شهر اجرا كنيم. وي افزود: امروز ظرفیت بسیار خوبی در مسؤولین شهرستان، شورای شهر، شهرداری و نظام مهندسی فراهم شده و می توانیم بعنوان یک تیم فعال به امور شهری رسیدگی و منافع شهر را دنبال کنیم. شهردار افزود: از مسؤولین استان و شهرستان انتظار داریم به ما کمک کنند تا بتوانیم از فضای مطلوب تعامل ایجاد شده بین مسؤولین کمال استفاده را ببریم.

مصوبه

در جريان اين بازديدها و در جلسه ای با حضور مسؤولین استانداری و استان و شهرستان مصوب شد برای توسعه و رونق شهرک برق و الكترونيك كه به دليل انحصار در رشته هاي برق و الكترونيك دچار ركود است، به صنایع و رشته هاي غیرآلاینده دیگر در کنار مشاغل موجود شهرک مجوز فعاليت داده شود به اين اميد كه با توجه به موقعیت جغرافیایي این شهرک و همجوار بودن با مراکز دانشگاهی و نزدیکی به شهر اصفهان و خمینی شهر، مورد استقبال متقاضیان صنایع غیرآلاینده قرار گیرد.

لازم به ذکر در این بازدید، هیأت مشکل از کارشناسان و مسؤولین دفتر فنی استانداری، مسؤولین شهرداری و اعضای شورای شهر و فرماندار به اتفاق تعدادی از اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی شهرستان از طرح هایي همچون شهرک برق و الکترونیک، گورستان عمومی خمینی شهر، جاده دوم کمربندی و اراضی مورد اختلاف با سپاه، پل شهید لری، منطقه گردشگری لادر، مجموعه مسکن مهر، کوچه ها و معابر شهرک منظریه، پل امامزاده سید محمد و رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان بازدید و پیرامون حل مشکلات مربوطه بحث وتبادل نظر نمودند.