نوسازی ۶۰هزار دستگاه تاکسی در کشور

ارسال در خبر و گزارش

 امسال ۶۰هزار دستگاه تاکسی در صنعت حمل و نقل کشور نوسازی شده است. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاري صداوسيما؛ مرکز اصفهان، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور در آیین اختتامیه دومین جشنواره عکس سفیران شهر در خمینی شهر، نوسازی و جایگزینی تاکسی€Œهای فرسوده را مهمترین اقدام دولت در این بخش بیان کرد و گفت: امسال بیش از ۶۵هزار دستگاه تاکسی فرسوده از صنعت حمل و نقل مسافر کشور خارج و ۶۰ هزار دستگاه تاکسی جایگزین آن شده است.

مرتضی ضامنی با اشاره به اینکه ۱۲۰هزار دستگاه تاکسی دیگر نیاز به نوسازی دارند افزود: برای نوسازی هر دستگاه تاکسی ۲۵۰میلیون ریال تسهیلات با همکاری بانک€Œهای عامل به متقاضیان پرداخت می€Œشود.
وی با بیان اینکه ۳۱۸هزار و ۸۸۸دستگاه تاکسی درسازمان حمل و نقل مسافرکشور فعال است گفت: به طور میانگین هر دستگاه تاکسی روزانه بین ۷۰تا۸۰ مسافر جابه جا می کند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور افزود: به منظور تایید صلاحیت برخی رانندگان، سامانه برخط با هدف ساماندهی سازمان€Œهای تاکسیرانی کشور راه اندازی شده است.
دبیر دومین جشنواره عکس سفیران شهر هم با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۲۰۰عکس از ۲۱ استان به این جشنواره رسیده افزود: از این تعداد ۲۲عکس انتخاب و در پایان به سه عکس برگزیده جوایزی اهدا شد.
مختاری افزود: یوسف قاسمی و سمیرا شریعتمداری از تهران و عطا رنجبر زیدانلو از قوچان به ترتیب برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند.
این جشنواره با موضوع حمل و نقل عمومی از دریچه دوربین برگزار شد.