خدمات شهرهای اصفهان و خمینی شهر باید متوازن شود

ارسال در خبر و گزارش

هم سنگ نشدن خدمات شهر اصفهان و خمینی€Œشهر باعث می€Œشود تا مهاجرت به این شهر افزایش پیدا کند. به گزارش فرصت آنلاین علی€Œاصغر حاج حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از مسئولان استان اصفهان انتظار داریم حمایت ویژه€Œای برای حل مشکلات خمینی شهر داشته باشند.

وی افزود: امروز خمینی€Œشهر به€Œصورت کامل با شهر اصفهان موزاییک و متصل شده است، مسئولان استان و شهر اصفهان باید به€Œگونه€Œای حمایت و عمل کنند که خدمات ارائه€Œشده در شهر اصفهان با خمینی€Œشهر هم سنگ باشد.
شهردار خمینی شهر تاکید کرد: از استاندار، شهردار و شورای شهر اصفهان می€Œخواهم مباحث خمینی€Œشهر را از مباحث شهر اصفهان جدا نبیند چراکه امروز خمینی شهر نیز همانند اصفهان با معضلات ترافیک، آلودگی هوا، مهاجرنشینی و... روبروست.


حاج حیدری با اشاره به اینکه هم سنگ نشدن خدمات شهر اصفهان و خمینی€Œشهر باعث می€Œشود تا مهاجرت به این شهر افزایش پیدا کند، ادامه داد: به علت عدم توجه مسئولان گذشته استان اصفهان به خمینی€Œشهر، امروز ما با معضل جدی مهاجرپذیری روبرو هستیم.


شهردار خمینی شهر تاکید کرد: در صورت عدم مدیریت شرایط امروز، در آینده شاهد مهاجرت اهالی خمینی€Œشهر به شهرهای دیگر و جایگزین شدن مهاجران شهرهای دیگر استان و کشور در خمینی€Œشهر به علت کاهش قیمت زمین خواهیم بود.


وی با بیان اینکه اکثریت مهاجران توانمند از نظر مالی در شهر اصفهان سکونت می€Œکنند، گفت:امروز شاهدیم تعداد زیادی از مهاجران محروم و با وضعیت مالی متوسط و محروم در خمینی€Œشهر سکونت پیدا کرده€Œاند.
حاج حیدری ادامه داد: مسئولان استان باید به€Œگونه€Œای عمل کنند تا سطح خدمات شهر اصفهان با خمینی€Œشهر توازن پیدا کند تا مشکلات حاشیه€Œنشینی این شهر به حداقل برسد.
وی بیان داشت: درآمد سرانه ۲۵۰ هزارتومانی هر شهروند خمینی€Œشهری با درآمد سرانه یک€Œمیلیون و سیصد تومانی هر شهروند اصفهانی اصلاً قابل€Œمقایسه نیست و ناعادلانه است.
شهردار خمینی شهر افزود: این تفاوت باعث می€Œشود روزبه€Œروز شهر خمینی€Œشهر فقیرتر شود و خدمات به حداقل برسد و انتظاری که مردم از مسئولین دارند برآورده نشود.
وی گفت: از مسئولان استان می€Œخواهم از شهرداری خمینی€Œشهر در بخش امور شهری حمایت کنند تا بتوانیم خدمات خود را ارتقا و افزایش دهیم.


حاج حیدری گفت: در حدود یک میلیارد و هشت€Œصد میلیون بودجه و اعتبار دولتی در قالب اعتبارات تملک و دارائی برای کمک به شهرداری توسط فرمانداری مصوب شده ولی در دو سال گذشته هیچ بودجه دولتی در قالب تملک و دارائی به شهرداری خمینی€Œشهر تعلق نگرفته است.