پایانه مسافربری «مهربین» گشایش یافت

ارسال در خبر و گزارش

پایانه مسافربری «مهربین» به عنوان بخشی از اولین طرح مشارکتی مردمی با شهرداری خمینی شهر به بهره برداری رسید. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، همزمان با ولادت امام علی بن موسی الرضا (ع) و با حضور معاون شرکت پایانه€Œهای استان اصفهان، شهردارخمینی شهر، تعدادی از اعضای شورای شهر، سهامداران، رانندگان و اعضای هیات مدیره، مراسم بهره برداری از پایانه مسافربری مهربین خمینی شهر برگزار شد. شهردار در این مراسم با اشاره به اینکه این پایانه مسافربری اولین طرح مشارکتی مردمی با شهرداری است، گفت: راه €Œاندازی پایانه مسافربری به€Œ عنوان یک منبع درآمد پایدار همچنین در مسیر ارتقای شهر و رفاه حال شهروندان انجام شده است. حاج حیدری بیان داشت: با انتقال شرکت€Œهای اتوبوس€Œرانی بین€Œ شهری و مسافربری به این مکان از این پس کلیه خدمات حمل€Œ و نقل مسافرین داخلی و زائرین عتبات عالیات در این مکان انجام می€Œ شود و تحقق این امر موجب کاهش ترافیک در سطح شهر و رفاه حال مسافرین خواهد شد.

payane1


شهردار در ادامه با اشاره به طرح میدان استقلال و اثرات مثبت آن بر ارتباط بین خمینی €Œشهر با شهر اصفهان گریزی به دیگر مباحث جاده ای و حمل و نقل زد و گفت: ساماندهی

ورودی€Œ های خمینی €Œشهر در دستور کار و در مرحله اجراست و تا دو ماه دیگر طرح ورودی دانشگاه آزاد که بخشی از عملیات زیرسازی و جدول€Œ گذاری آن صورت گرفته تکمیل و سپس آسفالت خواهد شد.


حاج حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به 150 طرح عمرانی سه سال اخیر توسط شهرداری پرداخت و ضمن تشکر از حمایت شهروندان از شهرداری با وجود رکود اقتصادی، از پایان مرحله نخست طرح احداث بام سبز خمینی €Œشهر تا نوروز 96 به عنوان یکی از طرح های در دست اقدام شهرداری خبر داد و افزود: برای تکمیل نهایی پایانه با هیات مدیره همکاری خواهیم کرد.


معاون شرکت پایانه €Œهای استان اصفهان نیز در این مراسم به ضرورت احداث پایانه مسافربری در خمینی€Œ شهر با توجه به حجم مسافر و نیز رونق سفر در این شهر پرداخت و گفت: نبود این پایانه سبب عقب گرد بخش حمل ونقل در خمینی €Œشهرشده است که امیدواریم با راه €Œاندازی این پایانه دو بخش حمل €Œونقل و مسافربری کمبودهای خود را جبران کند.


بر اساس همین گزارش، کلنگ اولین پایانه مسافربری خمینی شهر به عنوان یکی از طرح های مشارکتی بخش خصوصی با شهرداری خمینی شهر، خردادماه 91 به زمین زده شد. رییس هیات مدیره پایانه مسافربری مهربین در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: با بهره برداری از این طرح بيش از300 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.


گفتنی است 55 درصد از این طرح متعلق به شرکت مسافربری همسفرگشت اسپادانا و 45 درصد متعلق به شهرداری خمینی شهر می باشد.