سردار شهید مصطفی حلوائی فرمانده گردان شوش

ارسال در ایثار و شهادت

سردار شهید مصطفی حلوائی در خمینی شهر متولد شد پدرش به واسطه علاقه شهید به امام خمینی(ره) نام او را مصطفی نامید وی کودکی باهوش و مستعد بود.
با شروع بسیج به فرمان امام و هسته€Œهای مقاومت دانش آموزی پیوست و با علاقه فروان پس از فراگیری فنون نظامی خود به آموزش پرداخت و به تربیت و آموزش نیروها جهت اعزام به سنگرهای دفاع مقدس مشغول شد . اولین حضور مصطفی در جبهه های نبرد به تاریخ 23تیر60 بود او به جبهه میمک اعزام شد و حدود 10 ماه یکسره در خط آتش به دفاع از آرمانهای انقلاب در مقابل تجاوز بیگانگان پرداخت.


پس از آن در تاریخ 16تیر61 به جبهه جنوب اعزام شد و تا آخر آنجا ماند .جرأت و شهامت واستعداد سرشار؛ از حلوائی قهرمانی شایسته و الگویی مناسب ساخته بود. چون مصطفی ورزشکار هم بود و در رشته های فوتبال و کشتی افتخارهایی نیز بدست آورده لذا روحیه پهلوانی و مقاومت را در هم آمیخت.


روحیه مقاومت و خستگی ناپذیر او همیشه قابل تحسین بود در همه جای جبهه مصطفی را می شناختند چون او در عملیات های زیادی مانند شوش ، بیت المقدس ، رمضان ، محرم، والفجر مقدماتی،والفجر 4 و خیبر با سمت فرماندهی گردان شرکت کرد.


در عملیات خیبر سردار شهید مصطفی حلوایی با نیروهای تحت فرماندهیش حماسه سازی کرد و سرانجام با دریافت پاداش سه سال حضور در جبهه به درجه شهادت نائل گشت.