سوم اسفند به عنوان روز ایثار و شهادت خمینی شهر تعیین شد

ارسال در ایثار و شهادت

سوم اسفند به عنوان روز ایثار و شهادت خمینی شهر تعیین شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، معاون سیاسی امنیتی استانداری در شصت و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در ایام باشکوه دفاع مقدس، مردم شاهد بودند که هر روز در یکی از شهرستان€Œ ها، تعداد زیادی از شهدا تشییع می €Œشدند و بر همین اساس بر آن شدیم که یک روز را به عنوان روز ایثار و شهادت در هر شهر نامگذاری کنیم.


سید رضا عقلایی روزهای نامگذاری شده در شهرستان€Œ های استان به نام «ایثار و شهادت» را اینگونه اعلام کرد: خمینی€Œ شهر 3 اسفند، کاشان 12 آبان، دهاقان 7 دی€Œ، نایین 11 آبان، اردستان 11 خرداد، خوروبیابانک 7 فروردین، آران و بیدگل 4 دی،فلاورجان 5 اسفند، برخوار 11 آبان، فریدن 11 بهمن، خوانسار 26 دی، نجف€Œ آباد 5 اسفند، بویین€Œ میاندشت 23 دی، ورزنه 12 اسفند، چادگان 26 اسفند و نایین 11 آذر به نام ایثار و شهادت نامگذاری شده است.


به گزارش پایگاه خبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مدیر کل ارشاد نیز به نامگذاری یک روز به عنوان روز ایثار و شهادت در شهرستان€Œ ها اشاره کرد و افزود: نامگذاری چنین روزی برای شهرستان€Œ های مختلف می €Œتواند انسجام و پایداری میان مردم را دو چندان کند.


حجت€Œالاسلام حبیب€Œرضا ارزانی تاکید کرد: با نامگذاری روز ایثار و شهادت برای شهرستان€Œ ها، مسئولان ذی€Œربط موظف به اجرای برنامه €Œهای متنوع فرهنگی، تجلیل از شهدا و خانواده €Œهای آنها و همچنین کارهای تبلیغاتی دیگر هستند تا این روز به عنوان روز ملی در تاریخ به ثبت برسد.

گفتنی است عملیات خیبر یکی از عملیات€Œهای تهاجمی نیروهای مسلح ایران در جریان جنگ ایران و عراق بود. این نبرد در سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ آغاز شد و تا ۲۲ اسفند همان سال ادامه یافت. عملیات خیبر بخشی از تهاجم نیروهای ایران در جریان نبرد نیزارها محسوب می شود. خمینی شهر در این عملیات 173 شهید و تعدادی مجروح و اسیر تقدیم انقلاب کرد. گفتنی است سردار شهید مصطفی حلوایی در این عملیات با درجه فرمانده گردان شرکت کرده و به شهادت رسید.Â