سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» برگزار شد

ارسال در ایثار و شهادت

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش، در این گردهمایی دانش آموزان دختر و پسر مدارس متوسطه اول و دوم خمینی شهر با راهپیمایی از محل هنرستان ملک زاده به سمت مصلی با در دست داشتن پارچه نوشته ها و پرچم های عاشورایی ضمن گرامیداشت 13 آبان؛ روز دانش آموز و تجدید پیمان با آرمان های امام راحل از مقام و منزلت نوجوان برومند کربلا قاسم بن حسن (ع) نیز تجلیل کردند.


توکل افزود: در این مراسم حجت الاسلام عالی برای دانش آموزان به ایراد سخنرانی پرداخت و با تاکید بر اینکه در زمان جنگ تحمیلی حداکثر سن فرماندهان نظامی ما 21 سال بود، گفت: آنها در جبهه ای می جنگیدند که ابزار آن خمپاره و گلوله بود و امروز شما در جبهه ای حضور دارید که ابزار آن اینترنت و ماهواره است.


عالی همچنین افزود: شیعه از مرگ و شهادت نمی هراسد و با شجاعت ایستاده است و چون نمی توانند عاشورا را از شیعه بگیرند، درصدد هستند با تحریف، این حادثه را کمرنگ و خرافی نشان دهند و شما دانش آموزان باید بیدار باشید و بدانید که یکی از توطئه های صهیونیست برای مبارزه با عاشورا ایجاد یک گروه جنایت کار به نام داعش است که اصلی ترین هدف آن مبارزه با فرهنگ عاشورایی است.


رییس آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به علت نامگذاری 13 آبان به روز دانش آموز و کشتار بیرحمانه دانش آموزان معترض به رژیم شاه در آبان ماه 57 گفت: شما باید پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه آنها باشید.


گفتنی است در این گردهمایی که با همکاری معاونت پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج، سازمان دانش آموزی و بسیج دانش آموزی خمینی شهر برگزار شد، امام جمعه خمینی شهر، فرماندار و معاونین فرماندار، رییس و معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش، فرماندهی سپاه و مسوولین نیروی انتظامی و جمعی از بسیجیان، مدیران، مربیان و دبیران حضور داشتند.

asal1