هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

ارسال در ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار فرصت فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر در جمع خبرنگاران شهرستان با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و ظلم سیتزی و مقاومت باید به نسل جدید در دهه چهارم انتقال یابد اظهار کرد: در هر مرحله از تاریخ نظام و انقلاب به مقاومتی از جنس خود و مشابه به مقاومت 8سال دفاع مقدس نیاز می باشد.


سرهنگ مرادی افزود: باید برای روشن شدن اذهان نسل سوم و چهارم انقلاب به ریشه های مختلف تهاجم خارجی دشمنان مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس پرداخته شود.
فرمانده سپاه خمینی شهر تصریح کرد: یکی از انتقادات وکوتاهی هایی که وجود دارد این است که روز شمار مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید بازگو نکرده ایم.
وی خاطر نشان کرد: بازگو نمودن مقاطع مختلف اعم از فتنه های داخلی قبل از جنگ و سهم خواهی نیروهای داخلی، فتح خرمشهر، جنگ نفت کش ها، دفاع در جبهه های مختلف، مقطع پایانی و قبل و بعد از قبول قطعنامه باید به خوبی برای جوانان و نسل امروز انجام شود.


مرادی خاطر نشان کرد: نقش قدرت های خارجی در تداوم جنگ و اعمال فشارها و تحریم های ایجاد شده نباید در اذهان عمومی فراموش شود، امروز سوالات زیادی در اذهان عموم مردم و مخصوصا نسل چهارم انقلاب در خصوص اهداف و دستاور دهای دوران دفاع مقدس وجود که هنوز پاسخ داده نشده است.


فرمانده سپاه خمینی شهر بیان داشت: افکار عمومی مردم و نسل جدید نباید فراموش کنند که اقتدار و استقلال امروز کشور از جمله دستاورهای جنگ تحمیلی است.
مرادی تصریح کرد: امروز با توجه به تجربیات و وجود آثار تصویری و مستند مربوط به دستاورهای دوران دفاع مقدس، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بعد از گذشت 25 سال به نسل جدید کار دشواری نیست. آثار مختلف، مناطق جنگی، جانبازان، رزمندگان و همه اسناد گواهی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.


فرمانده سپاه با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس 220 برنامه متنوع در خمینی شهر برگزار می شود، گفت: محوریت این برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان خمینی شهر برگزاری 11 یادواره شهدای محلی، 18 نمایشگاه تخصصی، 70 نمایشگاه مختلف در مدارس و مراکز دانشگاهی می باشد. 40 برنامه خاطره گوئی و پرسش و پاسخ و رفع شبهات نیز پیشبینی کرده ایم.


وی بیان داشت: دیدارهایی با خانواده شهدا توسط پایگاه بسیج، مسئولین شهرستان و ادارات دولتی و اجرائی، ویزیت رایگان در درمانگاه سپاه خمینی شهر از دیگر برنامه های این ایام است. سرهنگ مرادی تصریح کرد: برای اولین بار برنامه المپیاد ورزشی در شهرستان با شرکت تعدادی زیادی از علاقه مندان ورزشی در هفته دفاع مقدس اجراء خواهد شد.


وی در پایان گفت: گردهمائی بزرگ رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به عنوان شاخص ترین برنامه این هفته با دعوت خواهی عمومی از بیش از 8 هزار نفر از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس با حضور یکی از شخصیت های مهم کشوری در محل مصلای نماز جمعه خمینی شهر برگزار خواهد شد.