ایثار و گذشت همیشه سرلوحه کار مردم خمینی شهر بوده است

ارسال در ایثار و شهادت

با حضور مسؤولین شهرستان از تمثال شهدای شهرستان در سالن مدیریت بحران رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین این نمادها که توسط شهرداری و با نظارت شهردار به عنوان رییس کمیته فضاسازی و تبلیغات کنگره ملی سرداران و 2300 شهید شهرستان خمینی شهر طراحی و ساخته شده است قرار است به مناسبت برگزاری این اجلاسیه در سطح شهر نصب گردد.
فرمانده سپاه پاسداران خمینی شهر در این مراسم ضمن اشاره به متفاوت بودن و پرجلوه بودن این تمثال ها نسبت موارد مشابه در شهرهای دیگر اظهار داشت: جمعیت ایثارگر شهرستان چشمشان به این بود که اتفاق بزرگتری از یادواره های شهدا و سایر برنامه هایی در این خصوص به وقوع بپیوندد. ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی هستیم و این شهدا همه در دهه اول شهید شده اند و قرار است این اتفاق بزرگ پاسداشت آن ها به دست ما به وقوع بپیوندد و خدا را شکر همه دست به دست هم داده ایم که این اجللاسیه ملی شهدا خوب و درخور شهدا و شهر مذهبی ما؛ خمینی شهر اتفاق بیفتد.
سرهنگ مرادی با اشاره به این که تا 7 آبان؛ اولین روز برگزاری اجلاسیه کار 16 کمیته دست اندرکار اجلاسیه به اتمام خواهد رسید، افزود: اکثرا آن ها خوب وارد میدان شده اند و در واقع مانند همین شهدا هستند و در همین خمینی شهری که این شهدا بزرگ شده اند رشد کرده اند و همان غیرت و همتی که در وجود شهدا وجود داشت در رگ های آن ها جاری است.
وی در اعلام برنامه های 4 روز اجلاسیه گفت: صبح اولین روز اجلاسیه دعای ندبه در امامزاده سید محمد(ع) پخش سراسری خواهد شد که با سخنرانی آقای ماندگاری و مداحی آقای طاهری همراه است. عصر همین روز یادواره شهدای کوشک با سخنرانی سردار سلامی جانشین کل سپاه برگزار می شود. همچنین برنامه اختتامیه این روز به همت معاونت فرهنگی سپاه خمینی شهر در سینما فرهنگ اجرا می شود.
سرهنگ مرادی شنبه 8 آبان ماه را روز اجرای برنامه های اصلی و افتتاحیه کنگره شهدا اعلام کرد و توضیح داد: پیش بینی می شود این برنامه با حضور هزار مهمان به خصوص از استان های دیگر برگزار شود که مهمان ها کشوری و لشگری نیز در آن حضور دارند. همچنین رییس مجلس آقای لاریجانی و فرمانده کل سپاه دو سخنران برنامه شنبه هستند. ساعت 3 بعد از ظهر همین روز هم میزبان تمام هیات ها و دسته های عزاداری خمینی شهر هستیم که با تمام ادوات عزاداری خواهند آمد و این اتفاق برای اولین بار است که در خمینی شهر به وقوع می پیوندد.
وی با اشاره به این که نگاه ها در برگزاری این اجلاسیه نه سیاسی بوده و نه اعتقادی افزود: البته ما سیاسی هستیم ولی سیاسی باز نیستیم و روی اعتقاداتمان نیز محکم ایستاده ایم و پشت بعضی از برنامه ها اهدافی طراحی شده که می خواهیم همه به میدان بیایند.
فرمانده سپاه خمینی شهر اجتماع بزرگ دانش آموزان دختر در حسینیه ثار الله را از برنامه های صبح روز یکشنبه اعلام کرد و افزود: عصر یکشنبه برنامه یادمان شهدای اصغرآباد با سخنرانی امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزاری می شود. همچنین اختتامیه جشنواره شعر یادواره شهدای روحانی در حوزه جواد الائمه با سخنرانی آیت الله طباطبایی از دیگر برنامه های این روز است.
گفتنی است اجتماع بزرگ بانوان شهر در حسینیه ثارالله برنامه صبح آخرین روز اجلاسیه است که در آن خانم اصلانی رییس بسیج جامعه زنان کل کشور سخنرانی خواهد کرد. همچنین اختتامیه اجلاسیه عصر روز دوشبه 10 آبان ماه با سخنرانی سردار نقدی برگزار خواهد شد.
سرهنگ مرادی همچنین به برگزاری نمایشگاهی در کنار اجلاسیه اشاره کرد که دارای غرفه های مختلفی مانند تاریخ اسلام، ارتش و سپاه، خمینی شهر شناسی و ... می باشد.
شهردار نیز در این مراسم ضمن اشاره به تلاش مسؤولان و رضایت نسبی مردم گفت: بعضی از این شهدا از دوستان بچگی ما بودند و با اهدای جان شان ایثار کردند و هستی شان را برای دین و کشور و امنیت دادند. هر کاری که از دست مان برآید باید انجام دهیم تا شاید بتوان ذره ای از آن عظمت به وقوع پیوسته را پاس داشت.
حاج حیدری با اشاره به این که مردم خمینی شهر در زمینه گذشت و ایثار بی نظیر هستند افزود: نمونه این ایثار عظمت اخیری است که در شهر ایجاد شده و نسیم حسینی که به طرف بیمارستان ساعی وزید و خیرین با نام آقا امام حسین آمدند و تا کنون 10 میلیارد تومان به این حرکت ارزشمند انسانی کمک کرده اند و امیدواریم ادامه یابد.
وی با اشاره به تلاش های مسؤولین علی الخصوص فرماندار در زمینه برگزاری اجلاسیه گفت: برای طراحی تمثال مبارک شهدا فکر ما این بود که اگر قرار است هزینه ای شود باید درست انجام شود و خلاقیت در کنار کار وجود داشته باشد. نهایتا با زحمتی که اعضای محترم شورای شهر، دوستان کنگره و نیروهای هنری مان کشیدند به این نمونه هایی که مشاهده می کنید رسیدیم. این نماد ترکیبی از ضریح ائمه، پرچم سه رنگ ایران، لاله های شهدا و کبوترهایی است که نماد عروج هستند.
شهردار به هزینه 950 هزار تومانی تک عکس شهدا در یکی از شهرهای اطراف اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت نامناسب مالی شهرداری به واسطه خلاقیت نیروها، امانی کار کردن و البته همکاری و هماهنگی خوب یکی از کارخانه داران شهر این تمثال ها آماده شد و بلافاصله پس از این جلسه در سطح شهر نصب خواهد شد. همچنین برنامه ریزی هایی جهت نصب 10 تصویر از سرداران شهید در ورودی های شهر در حال انجام است.
وی ضمن تشکر از ریاست شورای شهر به خاطر کمک ها و پیگیری هایی که در این زمینه انجام داده است افزود: ما از همین جا اعلام می کنیم که شهر و شهرداری با تمام امکانات به این اجلاسیه کمک خواهند کرد تا این عظمتی که قرار است برای اولین بار اتفاق بیفتد به خوبی اجرا شود و شهری که همیشه ایثارگری، شهادت و گذشت سرلوحه کارش بوده بیشتر شناسانده شود.
فرماندار نیز ضمن تشکر از از اعضای شورای سیاست گذاری کنگره به خصوص فرمانده سپاه و همکاری ادارات گفت: یکی دو اداره هستند که انجام کار را در دور اداری می اندازند و بنده مجبورم که ظرف دو روز آینده برای آن تعیین تکلیف کنم. وظیفه همه ماست که این کار را به نحو احسن انجام دهیم چرا که این پست و مقامی که ما داریم به واسطه خون شهداست و اگر ما قدمی بر نداریم و کار را در روال اداری بیندازیم خیلی نازیباست.
شایان ذکر است 250 تابلوی فلزی که هر کدام مزین به 6 تصویر از شهدای خمینی شهر می باشد، توسط شهرداری تهیه و در سطح شهر نصب خواهند شد.