مهربانی و خنده رویی شهید قورچانی مرا جذب کرد

ارسال در ایثار و شهادت

یادواره بزرگداشت شهید محمد قورچانی همزمان با سالروز ولادت پیامبر خوبی ها، حضرت محمد (ص) در مسجد ملامحسن خوزان برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در این ی مراسم که با استقبال مردم و جمعی از تکواندوکاران شهرستان روبروشد، دکتر سید سلمان صفوی مدیر مرکز مطالعات بین الملل صلح و برادر سردار رحیم صفوی به عنوان یکی از دوستان شهید به ایراد سخنرانی پرداخت.

ghorchani
دکتر صفوی دارای مدرک فوق دکترای فلسفه و عرفان و مقیم لندن در این همایش ضمن تبریک تولد حضرت محمد (ٌص) و امام جعفرصادق (ع)، با بیان اینکه آشنایی من با استاد قورچانی به سال 1354 برمی گردد، گفت: در همان سال در کلاس ایشان شروع به کار کردم و اخلاق خوب و خنده های استاد و مهربانی ایشان در جذب من بسیار موثر بود و مردمی بودن و حمایت از شاگردان را می توان از دیگر نشانه های استاد برشمرد.

عضو علمی کنگره فیلسوفان اسکولاستیک جهان در ایتالیا و پرتغال با اشاره به فعالیت ورزشی استاد در رشته های رزمی یادآور شد که دیانت او مثال زدنی و تعقل گرایی از صفات بارز ایشان بود. این شهید فعالیت های بی نظیری را قبل از انقلاب انجام داده و از مرگ در این راه نیز هراس نداشت.


نویسنده مقالات و کتاب های متعددی به زبان فارسی، انگلیسی و عربی در ایران، انگلیس، مصر، ترکیه و آمریکا با بیان اینکه استاد قورچانی سربازان حکومت را به داخل کوچه ها

می کشاند و آن ها را خلع سلاح می کرد گفت: اما به دلیل مهربانی سربازانی را که اظهار پشیمانی می کردند، می بخشید.


معاون پژوهشی و آموزشی نماینده رهبر انقلاب در بریتانیابا تاکید بر فعالیت های شهید قورچانی در کمیته دفاع شهری سپاه پاسداران گفت: استاد همراه با شهید محمد منتظری و شهید میرزا از فرماندهان و مسوولان ارشد این نیروها بود و همیشه در جبهه حضور داشت.

 ghorchani2

دکتر صفوی در پایان این بزرگداشت که مسوولانی از بنیاد شهید و کنگره شهدا در آن حضور داشتند، با اشاره به مظلومیت استاد در شهر گفت: ایشان در زمان حیات هم برای اداره باشگاه با مشکل مواجه بود و بعضا بدون حمایت دوستان با دشمنان می جنگید و بدون هیچ چشمداشت مادی به جبهه ها می رفت و امیدوارم تکواندوکاران عزیز مثل این شهید به فکر مظلومان و بیچارگان باشند. 

گفتنی است شهید محمد قورجانی از مبارزان دوران ستمشاهی و چریک های مبارز همراه دکتر چمران در لبنان و بنیانگذار سبک پومسه تکواندو در ایران، مبارز جنگ های نامنظم در دوران دفاع مقدس همراه دکتر چمران و مربی رزمندگان در شهر و جبهه ها بود که به دنبال حضور مستمر در جبهه در تاریخ 3 فروردین 1361 در عملیات پیروزمندانه فتح المبین در رویارویی با تانک های دشمن در جبهه رقابیه با مظلومیت خاصی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر ایشان در تهران و سپس در اصفهان تشییع شد و سرانجام در گلزار شهدای خمینی شهر به خاک سپرده شد.