يكي ديگر از يادگاران هشت سال دفاع مقدس به سوي معبود شتافت+گزارش تصویری

ارسال در ایثار و شهادت

shahidيكي ديگر از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس به جوار قرب الهي پركشيد و پيكر پاكش در ميان حزن و اندوه خيل مردم عاشق شهيدان تشييع گرديد. شهید ابوالقاسم زمانی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که در عملیات مختلف دفاع مقدس نقش بسیار فعالي داشت.

ولی از اولین رزمندگان خمینی شهری و اصالتاً اهل خرمشهر بود كه از همان محل سکونت خود در شهر خرمشهر به لشکر 8 نجف اشرف اصفهان ملحق گرديد و در اطلاعات و عملیات لشکر حضور مستمر و مؤثری داشت و بارها مجروح شد. شهيد زماني در سال 64 در عملیات آزادسازی جزیره مجنون دچار مجروحیت و قطع پا گردید و عليرغم آن، در جبهه حضوري مؤثر داشت و در مقطعي هم دچار جراحت هاي شيميايي شد.

شهيد زماني بعد از پايان جنگ تحميلي، علاوه بر فعالیت در بخش های مختلف نظامی، یکی از فعال ترین نیروهای شهرستان در بخشهای فرهنگی و مذهبی و مخصوصاً ستاد نماز جمعه محسوب می شد و کمتر کسی است که تلاش صادقانه و خالصانه این جانباز را در فعاليتهاي فرهنگي شهر نديده باشد. وی در روزهای آخر فعالیت خود در سپاه و در لشکر 8 نجف اشرف دارای مسؤولیت های متعددی همچون جانشین اطلاعات و عملیات لشکر نیز بود. علت شهادت شهید زمانی، بروز عوارض شديد شيميايي و مشکلات جسمی کبدي بود که شهيد در سالهای اخیر با آن دست و پنجه نرم مي كرد.

پيكر پاك شهید ابوالقاسم زمانی روز جمعه گذشته بر دوش مردم و بسیجیان، به صورت باشکوهی از درب سپاه قدیم به سمت گلزار شهدای درب سید تشییع و در جوار شهدا به خاک سپرده شد.

 

گزارش تصویری تشییع پیکر شهید ابوالقاسم زمانی رادر این لینک ببینید.