خميني شهر 16 زن شهيد به انقلاب تقديم كرده است

ارسال در ایثار و شهادت

shohadaye-zanدر ابتدای این یادواره فرمانده سپاه ناحیه خميني شهر گفت: برگزاری این جلسات باعث می شود تا ما راه اصلی دفاع از نظام و انقلاب را گم نکنیم. ميرخاني افزود: امروز وظیفه مادران جامعه ما تربیت فرزندانی همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است. در ادامه برنامه، حاج آقا گرجی سخنران این یادواره، مرگ را یکی از موضوعاتی برشمرد که در طول تاریخ مایه نگرانی افراد بشر بوده است. وي گفت: بشر از مردن می ترسیده و تمام تلاش پزشکان و علم مهندسی پزشکی این بوده که راهی برای طول عمر انسان پیدا کنند ولی ما ملتی هستیم که از مرگ نمی تریسم و مرگ را پل ارتباطی این دنیا با آن دنیا می دانیم. اگر کسی با این تفکر پیدا شد و از مرگ نترسید باید با آن چه کار کرد. وقتی زن و مرد ملتی از مرگ نمیترسد چه باید کرد؟ امام فرمودند: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

وي افزود: در ماه رمضان یکی از دعاهای ائمه، دعای آرزوی شهادت است و آمین گفتن بر این دعا برای ما سخت است و خوب است که آرزوی شهادت داشته باشیم تا اینکه در بستر بیماری بمیریم.

در حاشيه اين مراسم، زهرا حسینی دبیر یادواره در گفتگویی با خبرنگار فرصت اظهار داشت: این یادواره جهت تجدید خاطره 16 زن شهید خمینی شهر که بعضی در دوران دفاع مقدس و تعدادی نیز در حوادث مکه مکرمه و کربلا در کشور عراق به شهادت رسیده اند و تقویت روحیه انقلابی در بین نسل جوان برگزار شد.

خاطره گویی آقای قدیری از کنگره شهداء، اجرای تواشیح در منقبت امام علی و حضرت مهدی (عج)، اجرای تئاتر توسط گروه تئاتر پایگاه فاطمه بنت اسد (ع) و اهدای لوح تقدیر به خانواده های معظم شهدا از برنامه های این یادواره بود.