یادواره شهدای طلبه و روحانی امسال عمومی می شود

ارسال در ایثار و شهادت

هشتمین یادواره شهدای طلبه و روحانی خمینی شهر یکشنبه 23مهرماه در مسجد ملاحیدر با سخنرانی آیت الله مهدوی برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین دبیرهشتمین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان در نشست خبری در حوزه علمیه حضرت جوادالأئمه(ع) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با اعلام این موضوع گفت: 41 شهید روحانی و طلبه در شهرستان به ثبت رسیده اند که چهار نفرشان شاخصند؛ شهید محراب آیت ا... عطاءا... اشرفی خوزانی (اصفهانی)، شهید سید ابوالفضل موسوی و شهید سید احمد دیباج از شهدای ترور، و چهارم شهید سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی که در سال 1334 اعدام و شهید شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین رحمت از شهید مهدی قدیری نیز نام برد که در حملات تروریستی زاهدان در سال 1388 به شهادت رسید و تصریح کرد: این تابلوی خیلی زیبایی برای شهرستان است و در راستای همین موضوع ما در بحث یادواره سرمایه گذاری کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خودخواستار تبدیل منزل شهید اشرفی به خانه تاریخی و موزه شد
تا نام و خاطره این شهید بزرگوارزنده نگه داشته شود.
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه خمینی شهر به 6 حوزه علمیه خواهران و 3 حوزه برادران و یک پایگاه ائمه جماعات با ظرفیت 300 امام جماعت اشاره کرد وگفت: با توجه به این امکانات ازظرفیت طلبه و روحانی شهرستان استفاده وتمامی برگزارکنندگان ازمجری و قاری گرفته تا سخنران همگی از طلاب و روحانیون هستند.
رحمتی درباره تفاوت هشتمین یادوراه شهدای طلبه و روحانی شهرستان با سالهای قبل گفت: سالهای قبل یادواره شهدای روحانی داخل حوزه برگزار می شد اما امسال می خواهیم آن را برای عموم مردم در مسجد ملاحیدرعلی فروشان برگزار کنیم.
وی درمورد آثار فرهنگی شهدای روحانی گفت: تاکنون 5 جلد از کتابچه هایی که کنگره شهدا به چاپ رسانده به علاوه کتاب شولای شهادت و کتاب سید عاشورایی درمورد شهدای روحانی منتشر شده است. نامگذاری خیابانها و معابر به نام شهدای روحانی نیز در دستورالعملهای مجمع بسیج طلاب می باشد.