اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان برگزار شد

ارسال در ایثار و شهادت

اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان در خمینی شهر تشکیل شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در ابتدای این جلسه که در فرمانداری برگزار شد، فرماندار رضوانی ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، از همه دست اندرکاران برگزاری شکوهمند کنگره 2هزار و 300 شهید شهرستان تشکر کرد. وی به عنوان رییس این شورا در شهرستان با تاکید بر اینکه خمینی شهر اولین شهر استان است که اقدام به برگزاری جلسه در این زمینه می کند، افزود: امیدواریم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ایثارگران و خانواده هایشان منشا خیر و برکت باشد.


رییس بنیاد شهید خمینی شهر با بیان اینکه این جلسه در پی ابلاغ استاندار تشکیل شده، گفت: جلسات این شورا هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد. مقتدایی در ادامه، پیگیری مصوبات جلسه قبل، چگونگی اجرای هر چه بهتر طرح سپاس و دیدار با خانواده های ایثارگران، شناسایی نیازهای ایثارگران و خانواده های آنها به منظور تدوین قوانین جدید، ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت و... را از جمله وظایف این شورا برشمرد و گفت: ضمنا در هر شهرستان سه نفر از شاخصان فرهنگی باید به عضویت این شورا دربیایند.
در ادامه وکیلی رییس کل بنیاد شهید استان گفت: بنیاد شهید به نیابت از دیگر دستگاه ها به عنوان متولی این شورا انتخاب شده و جا دارد که همه ادارات در این زمینه خصوصا در طرح سپاس و دیدار با خانواده های ایثارگران با بنیاد شهید همکاری کنند. وی همچنین از ائمه جماعات نیز خواست که در دیدارها همراهی کنند.


رییس کل بنیاد شهید استان همچنین تشکیل اتاق فکر را از جمله وظایف همه شهرستان در این زمینه عنوان کرد.


در ادامه جلسه کرمی به عنوان یکی از مسوولان کنگره شهدای خمینی شهر با تاکید بر اینکه چراغ کنگره روشن خواهد ماند، گفت: کنگره تا کنون 30 عنوان کتاب به چاپ رسانده و 20 عنوان دیگر نیز زیر چاپ دارد.


 جمالی نژاد شهردار اصغرآباد نیز با بیان اینکه اصغرآباد در طول 8 سال دفاع مقدس از هر 33 نفر یک نفر شهید تقدیم کشور کرده است، گفت: شهروندان اصغرآباد خواهان برگزیدن یک عنوان در این زمینه برای این شهر هستند.

 

روز حماسه و ایثار خمینی شهر
تعیین روز حماسه و ایثار خمینی شهر از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد. از آنجا که روز اول اسفند به عنوان روز حماسه و ایثار درچه برگزیده شد و روز 5 اسفند نیز به عنوان روز حماسه و ایثار خمینی شهر، مقرر گشت که از اول تا پنجم اسفند در شهرستان خمینی شهر به عنوان هفته حماسه و ایثار در نظر گرفته شود.