دفتر خاطرات ابراهیم

ارسال در ایثار و شهادت

«سلام دایی جون» یکی دیگر از کتاب هایی است که تازه از تنور کنگره شهدای خمینی شهر بیرون آمده و عنوان سی و یکیمن کتاب این مجموعه را به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، روی جلد این کتاب آمده است: خاطراتی از شهید ابراهیم براتی احمدآبادی به کوشش اکرم سادات موسوی.
شهید ابراهیم براتی از رزمندگان اهل درچه بود که به همراه برادر بزرگترش ابوالفضل به جمع شهدای دفاع مقدس پیوستند.


نگارنده که خواهرزاده این شهید است برای معرفی دایی شهیدش از قالب خاطره نویسی البته بهشیوه ای خاص استفاده کرده به گونه ای که خواننده هنگام مطالعه احساس می کند مشغول خواندن دفترچه خاطرات اکرم سادات موسوی است.

EBRAHIM2
نویسنده که گزارش لحظه به لحظه از سفرش به جبهه های جنوب در نوروز سال 90 را با خاطراتی که شهید ابراهیم براتی درست 30 سال قبل در همین مناطق به روی کاغذ آورده درمی آمیزد تا هم گوشه هایی از زندگی شهید و شخصیت او را به خواننده بشناساند و هم احساسات پاک خود نسبت به دایی های شهیدش و به طور کلی مقوله ایثار و شهادت را بازگو کند.
روانی متن و دستیابی خواننده به زوایای خصوصی زندگی نگارنده و شهید ابراهیم براتی از طریق مطالعه دفترچه خاطرات، انگیزه خوبی برای نگه داشتن خواننده می شود.


در مقدمه کتاب از مصطفی صمدی به عنوان کسی که مسوولیت نظارت و راهنمایی نویسنده را دارد نام برده شده و شناسنامه کتاب مهدی ابوالحسنی ترقی را به عنوان ویراستار علمی معرفی نموده است. طراحی جلد نیز به عهده مجید براتی و صفحه آرایی را حامد شاهمرادی انجام داده است. در طرح روی جلد که البته بیشتر به یک پوستر شبیه است از نمادهایی مثل پلاک و گنبد و مناره استفاده شده که به دلیل تکراری بودن چندان یارای جذب مخاطب را نخواهد داشت. شمارگان این کتاب نیز همچون دیگر کتاب های کنگره 3 هزار نسخه می باشد.