انقلاب ما 3 عنصر اصلی داشت

ارسال در ایثار و شهادت

به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال آسمانی امام خمینی (ره) و با یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد مراسم بزرگداشتی در مصلای نماز جمعه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این مراسم با حضور آیت اله رحیمی امام جمعه، سیدجواد ابطحی نماینده مردم درمجلس، فرماندار رضوانی، اعضای شورای اسلامی خمینی شهر، نیروهای نظامی و انتظامی و... و با همت ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) برگزار بود.


پس از برگزاری مراسم سوگواری سینه زنی، حجت الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس به عنوان سخنران این مراسم، پس از درود به روح امام خمینی (ره) و شهدای قیام 15 خرداد و ابراز خوشحالی به خاطر ملاقات با مردم ولایت مدار خمینی شهرگفت: انقلاب ما 3 عنصر اصلی داشت که در صورت عدم تحقق هریک هیچ گاه انقلاب پیروز نمی گشت.
عنصر اول وجود رهبری الهی امام خمینی(ره) بود چراکه ایشان نقش موثری در تحول فردی آحاد جامعه و پس از آن تغییر معیارهای کل جامعه از طاغوتی به الهی داشت. عنصر دوم مردم و عنصر سوم انگیزه های دینی و اسلامی و محوریت دین بود.


وی برای تببین محور اصلی نقش امام (ره) افزود: امام (ره) طی 15 سال دو موضوع اساسی را در جامعه هدایت کرد: اول معرفی عمق اسلام ناب محمدی به دور از هر خرافه ای به جامعه و دوم معرفی عمق فساد دشمنان به مردم یا به عبارتی دشمن شناسی و امروز نیز مقام رهبری این وظیفه را داراست و هیچ گاه در این وظیفه کوتاهی نکرده است.


حجت الاسلام سالک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین فرهنگی در اسفند 89 افزود: رهبر وظایف اصلی مردم و مسئولین را در دو اقدام «تعمق در معارف دین» (به گونه ای که جامعه با همه زوایای دین آشنا باشد و به معنای وسیع کلمه آن را بشناسد) و «ارتقای فهم سیاسی» برای جامعه ای با بصیرت خلاصه کردند چراکه تنها جامعه سطحی نگر است که فریب امواج فتنه گران را خواهد خورد و جامعه با بصیرت بازیچه این فتنه ها و جنگ نرم نخواهد شد.

photo 2016 06 05 13 36 46
نماینده مجلس اصفهان در ادامه به دیگرعنصر اصلی انقلاب یعنی مردم اشاره کرد و افزود: طبق آیه شریفه قرآن «خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر به خواست خودشان».
وی در ادامه به موضوع جنگ نرم پرداخته و اشاره کرد: آمریکا فعالیت خود را از زیرساخت ها و مهد کودک های ما آغاز کرده است. از348 ماهواره سراسری 117 تای آن در ایران قابل رویت است که هرکدام باعث انحرافات زیادی در جامعه خواهد شد و در بیان راهکار این فتنه ها اشاره به آیه 11 سوره مائده با مضمون لطف خدا به مومنان با نعمت رهبری کرد و افزود: پس برای جلوگیری ازموفقیت آن ها باید بر رهبری تکیه کرد.


وی با تعبیر فضای مجازی به دشمن خفته و ناپیدا اما حاضر افزود:هر کدام از مردم که می توانند پاسخ شبهات را بدهند باید وارد میدان شده و با راه اندازی سایت ها و وب سایت ها و حضور فعال در فضای مجازی وظیفه خویش را انجام دهند. وی در ادامه به موفقیت های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم نشان دهنده عمق استراتژی انقلاب است و این یعنی که انقلاب ما مرز نمی شناسد. قدرت تدبیر ایران به حدی شده است که خسارت آمریکا در عراق 95 و خسارت ایران فقط 5 درصد است و همچنین در ماجرای خان طومان پوتین رئیس جمهور روسیه اذعان داشت که ما اگر توصیه ایران را می پذیرفتیم متحمل چنین ضرری نمی شدیم و بعد از آن ارسال مهماتش را چند برابر کرد.

 photo 2016 06 05 13 58 06