وظیفه برگزارکنندگان اعتکاف حفظ فضای معنوی آن است

ارسال در ایثار و شهادت

جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف با حضور حجت الاسلام کوچکی رییس اداره تبلیغات، حجت الاسلام امامی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات، مسؤولین برگزاری اعتکاف و نمایندگانی از نیروی انتظامی، اذان و امور خیریه، کانون مداحان شهرستان، شهرداری، شورای نگهبان، فرمانداری، شبکه بهداشت و شورای هیئات مذهبی در محل سالن اجتماعات کتابخانه الغدیر برگزار شد.


در این جلسه حجت الاسلام امامی با اشاره به این که بسته های فرهنگی اعتکاف از روز شنبه هفته آینده توزیع خواهند شد افزود: متقاضیان با در دست داشتن یک فلاش مموری به اداره تبلیغات مراجعه نمایند. همچنین طی مذاکراتی که با کتابخانه الغدیر داشتیم، قصد داریم برای مساجد با توجه به تعداد معتکفین، ایستگاه مطالعه دایر کنیم.


حجت الاسلام امامی نیز گفت: وظیفه برگزار کنندگان اعتکاف این است که فضای معنوی آن را حفظ کنند. پارسال در این مراسم روحانی چند جوان را دیدم که با گوشی همراه خودبازی می کردند و توجه به مراسم نداشتند.


وی افزود: امسال قصد داریم در پایگاه IDO.ir بحث اعتکاف را برجسته کنیم و هر کس فیلم یا عکسی دارد ارسال نماید تا به اسم خودش در این سایت کشوری منتشر کنیم.
سرهنگ موسوی نیز اعلام کرد: مساجدی که ترافیک بیشتری در مسیرشان دارند به آن ها کمک می کنیم. همچنین مساجد می توانند در صورت بروز مشکل نیروی انتظامی را با شماره های 2187202، 2187209 و 2187206 در جریان بگذارند.


مسؤول روابط عمومی شهرداری در این جلسه گفت: از مسؤولین مساجد تقاضا داریم زباله های خود را تفکیک کنند و زباله های خود را به موقع درب مساجد بگذارند. شماره 33605201 نیز در اختیار آن ها قرار دارد تا در صورت ایجاد مشکل در نظافت مساجد و جمع آوری زباله ها، تماس حاصل نمایند.


نماینده شبکه بهداشت نیز خواستار معرفی هر چه سریع تر مساجد محل برگزاری اعتکاف کرد و افزود: اگر این فهرست به موقع در اختیار ما قرار نگیرد، نمی توان برای امور بهداشتی آن ها کاری انجام داد. همچنین برگزار کنندگان محل های طبخ غذا هر چه سریع تر به ما اعلام شود تا بتوانیم بر آن ها نظارت کنیم. غذای نذری را از افراد مطمئن دریافت کنند و غذا در دمای محیط نماند. سبزیجات و میوه جات نیز باید خوب شستشو داده شوند.


محمدیان ضمن تاکید بر عدم استفاده از وسایل مشترک توسط معتکفین افزود: ظروف مورد استفاده نیز اگر از ظروف مسجد است باید خوب شستشو شود. ظروف یک بار مصرف نیز از لحاظ بهداشتی به خصوص برای غذاهای داغ و چرب مضر است.


رییس اداره تبلیغات با اشاره به این که اعتکاف عبارت است از ماندن در مسجد به قصد عبادت خداوند خاطرنشان کرد: بعضی به قصد خواب به اعتکاف می روند و یا شرط می کنند که در اعتکاف جوجه کباب می خورند. اگر در اعتکاف قصد عبادت خدا نباشد اعتکاف باطل است.


گفتنی است فهرست مساجد برگزار کننده اعتکاف به زودی منتشر خواهد شد.