ماهنامه « دیار ما» به شماره بیست و سوم رسید

ارسال در کتاب و ادبیات

بیست و سومین شماره ماهنامه «دیار ما» در شهر اصغرآباد به چاپ رسید. این ماهنامه که منعکس کننده اخبار و رویدادهای این شهر است در این شماره خود به ارائه گزارش دو نشست تریبون آزاد اخیر که در این شهر با موضوعات «آیا ایران باید در جبهه مقاومت کشورهای خارجی (یمن، سوریه و...) شرکت کند؟» و «چگونگی اقتصاد مقاومتی» برگزار شد و همچنین مراسم گرامیداشت شهدای اصغرآباد که در شام شهادت حضرت علی (ع) برگزار شد و... پرداخته است.


این نشریه را موسسه آوای تندرستی که از سال 90 تا کنون در اصغرآباد مشغول به انجام فعالیت های فرهنگی هنری و ورزشی است، در شمارگان 100 نسخه در 16 صفحه منتشر کرده و به صورت رایگان میان شهروندان توزیع می نماید.


برگزاری شب های شعر به مناسبت های گوناگون یکی دیگر از فعالیت های این موسسه فرهنگی است که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شده است. مسوول این موسسه در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: به دلیل نداشتن مکان مناسب، محافل شعری را در سالن اجتماعات هنرستان پسرانه وحید برگزار می نماییم که تنها ظرفیت 300 نفر را دارد و ما هر بار با کمبود جا مواجه شده و مجبور می شویم درب ها را ببندیم. محسن جاری با اشاره به اینکه به زودی به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) شب شعری برگزار خواهیم کرد، افزود: تصمیم داریم از این پس برای شرکت در شب های شعرمان که با حضور شعرایی از خمینی شهر، اصفهان و اصغرآباد برگزار 

می شود، بلیط صادر کنیم. بزرگداشت فردوسی، معرفی زنان شاهنامه و... از جمله برنامه های ادبی- هنری این موسسه است.


راه اندازی تیم فوتبال آقایان، تیم فوتسال بانوان و تیم کاراته از جمله فعالیت های ورزشی این موسسه می باشد. جاری در اینباره گفت: تیم فوتبال اصغرآباد تنها تیم شهرستان خمینی شهر بود که سال گذشته در لیگ آسیاویژن شرکت کرد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از جوانان اصغر آبادی به ورزش پهلوانی کشتی علاقمند هستند و برای تمرین به شهرهای اطراف می روند گفت: در صدد هستیم در صورت تامین هزینه با خرید تشک کشتی زمینه رشد این رشته ورزشی را در شهر فراهم آوریم. به گفته جاری بخش ورزشی این موسسه امسال موفق به برگزاری جام رمضان با حضور 12 تیم در محوطه هنرستان وحید شد.


مدیرعامل موسسه آوای تندرستی در ادامه از راه اندازی یک آموزشگاه زبان برای اولین بار در اصغرآباد خبر داد و گفت: زبانکده آفتاب که سه سال است آغاز به کار کرده در هر ترم پذیرای 180 الی 220 دانشجو از اصغرآباد و شهر و روستاهای اطراف از جمله کهریزسنگ می باشد.


راه اندازی نمایندگی آموزشگاه قلم چی در این شهر که علاوه بر استقبال دانش آموزان اصغر آباد پای دانش آموزان کوشکی و کهریزسنگی را نیز به این شهر باز کرد از دیگر فعالیت های علمی این موسسه است. آوای تندرستی همچنین به مدت یک سال اقدام به برگزاری مجمع های علمی به صورت هفتگی برای دانش آموزان و دانشجویان می نمود و در این نشست ها موضوعاتی مثل حجاب، قمه زنی و ... را با حضور کارشناس به بحث می گذاشت.


برگزاری مسابقات بازی های محلی که پیرمردها از آن استقبال خوبی کردند، برگزاری هر ساله مراسم ویژه ای در شام عید غدیر، برگزاری جشنواره سبزه در اواخر اسفندماه و... از دیگر برنامه هایی است که این موسسه اقدام به برگزاری آن می نماید.


ناگفته نماند که تمامی هزینه های این موسسه توسط خیرین اصغرآباد تامین می گردد.