عضویت رایگان بیش از 3000نفر در کتابخانه های شهرستان خمینی شهر

ارسال در کتاب و ادبیات


وی با بیان اینکه این تعداد در 24 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی شهرستان عضویت دارند، تاکید کرد که برای این اعضاء نزدیک به 260 هزار جلد کتاب جهت استفاده دراین کتابخانه ها فراهم شده است.
ایشان بازدید دانش آموزان مدارس و مهدکودکها، برگزاری مسابقات متنوع ، ساخت تئاتر با هدف تشویق کتابخوانی،دیدار کتابداران با مسئولان شهرستان از جمله فرماندار،نماینده مجلس، ،تهیه گاهنامه ویژه هفته کتاب،برگزاری نمایشگاه اسناد محرم و ... را از دیگر فعالیتهای این اداره در هفته کتاب برشمرد.
ملایی عنوان کرد: برای تدام بخشیدن به عادت مطالعه باید نهادهای دیگر هم به یاری و همکاری کتابخانه های عمومی بشتابند و نقش پیگیر و هماهنگ کننده خود را در رشد کتابخوانی در جامعه برعهده بگیرند.
وی به  توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی در سالهای اخیر اشاره کرد و متذکر شد: استقبال قشرهای مختلف از برنامه های کتابخانه های عمومی چشمگیر است.


برگزاري دوره هاي نويسندگي و نمايشنامه نويسي در كتابخانه هاشميه
همزمان با نودمين زادروز نويسنده شهير و توانا، سيد جلال الدين سادات آل احمد كتابخانه عمومي هاشميه با هماهنگي ادارات كتابخانه هاي عمومي و فرهنگ و ارشاد شهرستان اقدام به برگزاري دوره هاي هاي نويسندگي و نمايشنامه نويسي کرده است. به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه ها، مصطفي جعفري با اشاره به ظرفيت هاي فرهنگي و هنري در شهرستان و لزوم برنامه ريزي منسجم در چهارچوب سندهاي بالا دستي نهاد، اظهار اميدواري كرد با ياري پ‍ژوهشگران و صاحب نظران اين حوزه بتوان گامي كوچك براي ارتقای مطالعه مفيد برداشت.
وي با اعلام حضور نويسندگان و نمايشنامه نويسان نامي و صاحب سبك خميني شهر در اين دوره ها به عنوان مدرس از برنامه هاي آتي كتابخانه هاشميه براي ارتباط صميمانه با اهل قلم و هنرمندان خبر داد.
گفتني است  به همين مناسبت كانون ادبي "جلال آل احمد" در كتابخانه فعاليت خود را آغاز نمود.