كتابخانه هاي شهرستان نيازمند 500 هزار جلد كتاب

ارسال در کتاب و ادبیات

 

ketabدر شش ماهه اول سال 90 تعداد 700 جلد کتاب در شش ماهه نخست به کتابخانه های عمومی توسط مردم و خیرین اهدا گردید. رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان با اعلام این خبر افزود: این تعداد مبلغی معادل 35 میلیون ریال می باشد.

 

ملايي ادامه داد: با توجه به اینکه در کتابخانه های شهرستان به ازای هر نفر باید حداقل 3 جلد کتاب وجود داشته باشد، اهدای کمک های خیرین بهترین وسیله تأمین این تعداد است. در حال حاضر حدود 100 هزار جلد در کتابخانه های عمومی وجود دارد و برای تکمیل نیازمند 500 هزار جلد کتاب دیگر هستيم.

25 میلیون تومان از بودجه های ملی طرح های فرهنگی سال 89 به اداره کتابخانه ها اختصاص یافت

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان همچنين با بيان اينكه از طرح های فرهنگی سال 89، 25 میلیون تومان به اداره کتابخانه ها اختصاص یافته است افزود: این مبلغ به صورت یک جا برای خرید کتاب هزینه گردید و کتابهای علمی و به روز برای تمامی کتابخانه های شهرستان خریداری شد. یادآوری می شود اداره کتابخانه های شهرستان 37 طرح فرهنگی با مبلغ بیش از 400 میلیون تومان ارسال نموده بود که تنها 4 طرح به مبلغ 25 میلیون آن مصوب و پرداخت گردید.

راه اندازی کتابخانه ویژه نابینایان و کم بینایان در هفته کتاب

همچنين به گزارش روابط عمومي اداره كتابخانه ها، اين نهاد در هفته کتاب امسال، کتابخانه ویژه نابینایان را با 700 جلد کتاب گویا در کتابخانه مرکزی شهرستان (الغدیر) افتتاح خواهد کرد و روشندلان شهرستان به صورت افتخاری به عضویت کتابخانه در خواهند آمد. گفتني است این کتابهای گویا قابل انتقال بر روی سی دی، فلش، گوشی موبایل و کلیه هاردهای جانبی است.