آغاز طرح كانون كتاب خوانان نخبه خميني شهر

ارسال در کتاب و ادبیات

ketab-5ششمین جلسه هم اندیشی مسئولان کتابخانه های عمومی مشارکتی و نهادی شهرستان خمینی شهر برگزار شد.

در این جلسه ابتدا ملایی گزارشي از روند اجراییات اداره و طرحها و برنامه ها ارائه نمود از جمله طرح کانون کتابخوانان نخبه، استخدام جدید، افزایش کتابخانه ها مشارکتی، افتتاح سه باب کتابخانه در شهر درچه با حضور وزیر و ... سپس طرح کانون کتابخوانان نخبه شهرستان برای اجرا آموزش داده شد.این طرح در شهرستان از اول مهر ماه اجرا شده است.

 

 

كانون كتابخوانان نخبه خمینی شهر"

رییس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان با بيان اينكه شيوه نامه كانون كتابخوانان نخبه در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در حوزه كتاب و كتابخواني تدوين شده است اظهار نمود: اين كانون به منظور شناسايي، پشتيباني و ارائه تسهيلات ويژه به كتابخونان حرفه اي و استفاده از ايده هاي آنان براي انجام انواع فعاليت هاي فرهنگي و ترغيب و تشويق عموم جامعه به سمت مطالعه مفيد راه اندازي شده است.

به گفته ملایی افراد علاقه مند به عضويت پس از احراز شرايط عمومي و اختصاصي به عضويت كانون درمي آيند و مي توانند از مزاياي اين طرح  بهره گيرند. وي افزود: فعاليت هايي مانند نقد كتاب، خلاصه نويسي كتاب، ميزان امانت و شركت در مسابقات كتابخواني، ارائه طرح هاي ويژه در جهت ارتقاي كتابخواني، اهداي كتاب به كتابخانه ها، جذب كمك هاي خيرين و ... در كسب امتياز براي عضويت در كانون موثر خواهد بود. ملایی با اشاره به اينكه فعاليتهاي قرآني، عضويت فعال در بسيج و كسب افتخارات ورزشي و هنري نيز در افزايش امتياز اعضاي كانون تاثير خواهد داشت افزود: اعضاي اين كانون پس از امتيازدهي بر اساس شاخص هاي تعريف شده به دسته فعال، ويژه و ممتاز دسته بندي خواهند شد. گفتني است علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص كانون كتابخوانان نخبه شهرستان مي توانند به سايت  www.isfahanpl.ir   و يا مسوولين كتابخانه هاي عمومي شهرستان مراجعه نمايند.

افتتاح كتابخانه تخصصي قرآن در کتابخانه های شهر

رییس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان همچنين از راه اندازي كتابخانه تخصصي قرآن خبر داد. به گزارش روابط عمومي اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان، ابراهیم ملایی هدف از راه اندازي اين كتابخانه را ارائه كتابهاي متنوع در حوزه قرآن، حدیث و تفسیر به عموم جامعه عنوان كرد و افزود: شكل گيري اين كتابخانه با همكاري مهد قرآن الکریم خمینی شهر بوده و در حال حاضر اين كتابخانه مشتمل بر 1000 جلد كتاب مي باشد كه همگي توسط اداره كتابخانه ها تامين و اهدا شده است. وي همچنين ارزش ريالي كتب اهدايي را بالغ بر هشت میلیون تومان عنوان نمود. به گفته ملایی اين كتابخانه از ابتداي مهرماه در محل كتابخانه های الغدیر، کوثر، امام صادق اندان، بعثت، باقرالعلوم و فرهنگسرای درچه آماده سرويس دهي به مراجعين شده است.

عضويت نيم بها

در تحولي ديگر، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان كه بیش از 19 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی را تحت پوشش دارد اعلام كرد همزمان با آغاز سال جديد تحصيلي؛ دانش آموزان، دبیران، مدیران و کارمندان آموزش و پرورش را به اتفاق خانواده هایشان به صورت نیم بها در کتابخانه های عمومی عضو مي نمايد.گفتني است کتابخانه های عمومی شهرستان مجهز به نمایه نشریات و کتب کمک درسی و تست روزآمد بوده و می تواند کمک بسيار مناسبی در جهت ارتقای منابع مورد نیاز دانش آموزان و دبیران باشد. لیست کتابخانه های عمومی تحت پوشش در وب سایت www.isfahanpl.ir قابل دسترس است. لازم به ذكر است با عضویت در یکی از کتابخانه های عمومی و صدور همراه کارت عضویت، اعضا می توانند از تمامی کتابخانه های عمومی استان به صورت همزمان استفاده كنند.