از سرزمین آفتاب تا جشنواره آفتاب

ارسال در کتاب و ادبیات

افسانه نصفه نیمه راهی جشنواره آفتاب می شود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، نمایش عروسکی افسانه نصفه نیمه که بازیگری و صداپیشگی آن را شش نفر از معلولان هنرمند عهده دار هستند، در محل انجمن معلولان خمینی شهر برای هنرمندان و منتقدان به اجرا درآمد تا عوامل آن برای اجرا در جشنواره آفتاب آماده شوند. سرپرست گروه هنری چشمه دراینباره می گوید: این نمایش پس از دستیابی به عنوان "برگزیده" استان به مرحله منطقه ای راه یافت و جزو گروه هایی است که شنبه در اولین روز اجرای نمایش ها در شهرکرد به روی صحنه خواهد رفت.

 photo ۲۰۱۸ ۰۲ ۲۷ ۱۸ ۰۴ ۰۵
جعفری در ادامه نمایش "افسانه نصفه نیمه" را چهارمین فعالیت جدی گروه هنری چشمه معرفی کرد و گفت: اولین نمایش ما "آه اسم اعظم خداست" بود که با حمایت شهرداری در خمینی شهر به روی صحنه رفت و با استقبال شهروندان مواجه شد. این نمایش همچنین سه مقام بازیگری در جشنواره منطقه ای آفتاب را به خود اختصاص داد.


وی نمایش خیابانی "سد راه عشق" را نیز که به سفارش شهرداری ساخته شد و مردادماه 95 به اجرا درآمد دومین کار این گروه برشمرد و از کارگاه نویسندگی که توسط این گروه هنری برای معلولان برگزار شد، به عنوان سومین فعالیت چشمه یاد کرد که منجر به کسب دو رتبه توسط علیرضا عسگری و طیبه عسگری در جشنواره بین المللی نمایشنامه نویسی شد.
افسانه نصفه نیمه چهارمین فعالیت هنری این گروه است که جعفری از آن نام برد و گفت: این نمایش تا کنون در چند مدرسه شهرستان و در خانه گل ها به اجرا درآمده است.


وی به نمایندگی از اعضای گروه هنری چشمه از شهردار حاج حیدری، ترابی رئیس بهزیستی و هیات امنای انجمن معلولان خمینی شهر به خاطر حمایت های مادی و معنوی شان از معلولان هنرمند تشکر کرد.

DSC02994
گفتنی است مصطفی جعفری خود، نویسنده، طراح، مشاور کارگردان و راوی این نمایش است. شیوا باباییان کارگردانی آن را به عهده دارد. آهنگسازی توسط داریوش محبی انجام شده و گلنوش محبی، مهلا شمسی مقدم، ملیکا شمسی مقدم و شیوا باباییان عروسک گردانان این نمایش هستند. زهرا جعفری طراحی دکور و صحنه و همچنین ساخت عروسک ها را به عهده داشته و علیرضا عسگری، علیرضا توکل، مهدی مرادی، سلیمه سادات حسینی، المیرا علیدادی و اکرم کریمی بازیگران و صداپیشگان افسانه نصفه نیمه هستند.

خلاصه ای از ماجرای افسانه نصفه نیمه

در سرزمین آفتاب شاه جمشید و بانو خورشید سال ها در آرزوی داشتن فرزند روزگار سپری می کردند. روزی به سفارش یکی از دوستانشان سیبی جادویی را دو نیم کردند تا هر کدام نیمی را بخورند و صاحب فرزند شوند.
بانوخورشید نیمی از سیب را خورد اما نیم دیگر که سهم شاه جمشید بود خوراک کلاغ شد. ماه ها بعد بچه نصفه ای متولد شد که یک دست یک پا و یک چشم و یک گوش داشت...