شهرستان هاي استان بايد از برنامه هاي فرهنگي و هنري بهره ببرند

ارسال در کتاب و ادبیات

همايش كتاب و كتابخواني به مناسبت هفته کتاب در اصفهان برگزارو ازخادمان فرهنگ كتاب و كتابخواني تجلیل شد به گزارش فرصت آنلاین دراین مراسم مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان طی سخنانی ضمن بیان اینکه ارتقا و اعتلاي جامعه و پيشرفت در حوزه فرهنگي نيازمند گسترش فرهنگ مطالعه در بين مردم است گفت:تمام رخدادهاي فرهنگي و هنري نبايد در اصفهان تمركز پيدا كند بلكه بايد شهرستان هاي استان اصفهان هم از برگزاري و اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري بهره ببرند .حجت الاسلام محمدعلي انصاري اجراي طرح هاي كتابخواني و برپايي نمايشگاه كتاب در شهرستان ها را از جمله این برنامه ها دانست. در این مراسم سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان به عنوان دیگر سخنران مراسم با اشاره آينده روشن با خانواده كتابخوان ،شعارامسال هفته كتاب و كتابخواني گفت:آينده روشن جامعه نيازمند خانواده كتابخوان است.
امير هلاكويي،افزود: انس با كتاب در بين مردم جامعه با محوريت خانواده ها اقدامي اساسي در رفع چالش كاهش سرانه مطالعه در كشور است.
وي گفت: 700برنامه اجراي هفته كتابخواني در استان اصفهان با محوريت اين شعار است.
هلاكويي با بيان اينكه ترويج فرهنگ مطالعه در بين كودكان اقدامي اساسي وزيرساختي براي فرهنگ سازي در امر مطالعه است، تصريح كرد: اجراي برنامه هاي كتابخواني براي كودكان و اختصاص مكان خاص برای مطالعه اين قشر در كتابخانه های عمومي با هدف فرهنگ سازي براي مطالعه در حال انجام است. گفتنی است كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان به 302 باب مي رسد که بیش ازسی باب آن درشهرستان خمینی شهر فعال می باشد.