14 کتاب حوزه کودک توسط کودکان کتابخوان معرفی شد

ارسال در کتاب و ادبیات

یکصد و پنجاه و پنجمین نشست ملی کتابخوان ویژه کودکان و نوجوانان برای اولین بار در استان اصفهان در شهر خمینی شهر با اجرای کودکان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این نشست که به همتاداره کتابخانه های شهرستان 20 مهر ماه با حضور مدیر کل کتابخانه های استان اصفهان در سالن بصیرت شهرداری برگزار شد با استقبال خیلی خوب کودکان و نوجوانان مواجه گشت.


در این نشست در حدود 14 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان توسط اعضای کتابخوان کتابخانه های شهر معرفی شد. از جمله کتاب های معرفی شده می توان به

کتاب های  «قصه های قرآن»، «هستی»، «داستان های یه قل دو قل»، «خشم قلمبه»، «قصه های شاهنامه»، «اینها هم بچه ها را خندانده اند!» ، «من و زرافه و پلی»، «عروسک پدر»، «جادوگران سرزمین بی سایه»، «قصه های برگزیده از مثنوی مولوی» و «انگور و عنب» اشاره کرد.


از دیگر برنامه های اجرا شده در این نشست معرفی کتاب بچه های مدرسه توسط نهضت قریشی نژاد رییس انجمن ادبیات کودک و نوجوان استان اصفهان و قصه گویی از کتاب داستان های کلیله و دمنه توسط اعظم قاسمی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فلاورجان و دارنده دو جایزه بین اللملی در زمینه قصه گویی بود.
همچنین معرفی کتاب «تو که ماه بلند آسمونی» نوشته نفیسه نفیسی نویسنده و فعال حوزه کودک و نوجوان با حضور خود نویسنده و اجرای مَتل های کتاب توسط وی فضای شادی را در جلسه ایجاد کرده بود.


حضور پر شور بچه های خمینی شهر در این همایش نشان از علاقمندی این کودکان به کتاب و کتابخوانی دارد. همچنین برگزاری برنامه هایی از این دست در سطح شهرستان علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی باعث بروز و شکوفایی استعدادهای کودکان نیز خواهد بود. 

گفتنی است اجرای این برنامه نیز توسط سحر کربلایی مجری نوجوان و فعال شهرمان انجام شد. 


سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان شهرستان عنوان کرد و گفت: به امید و یاری خدواند نشست بعدی «نشست کتابخوان محرم» خواهد بود که در آن نشست کتاب های مربوط به ماه محرم و امام حسین (ع) را معرفی خواهیم کرد.


سیروس امیدی فر در پایان از شهرداری، سازمان رفاهی و فرهنگی شهرداری، اداره ارشاد اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهرستان، انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان، انجمن خیرین کتابخانه ساز و کلینیک دندانپزشکی آبان به دلیل همکاری برای برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی نمود.