کودکان خمینی شهری پای قصه های خاله مهسا

ارسال در کتاب و ادبیات

جلسات هفتگی قصه گویی و کانون قرآن و عترت کتابخانه الغدیر با استقبال کودکان و نوجوانان همراه است.
به گزارش خبرنگار فرصت، جلسات قصه گویی کتابخانه الغدیر که به همت سیروس امیدی فر، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان از دی ماه 91 آغاز به کار نموده است، در تابستان امسال با استقبال خوب کودکان مواجه شد.


مصطفی جعفری در گفتگو با خبرنگار فرصت اعلام کرد: این جلسات هر پنج شنبه با هنرنمایی آقای ماندگاری و شیخی و شعر خوانی آذر صادقیان شاعر کودک و نوجوان همچنین قصه گویی خاله مهسا در کتابخانه الغدیر به صورت رایگان برگزار می شود. در طی این جلسات قصه گویی، بلندخوانی، جمع خوانی، آموزش کاردستی و نقاشی، بازی های گروهی، اجرای نمایش عروسکی و تئاتر و مسابقات مختلف برگزار می شود که در پرورش قدرت خلاقیت و پرورش و اصلاح رفتارهای اجتماعی کودکان بسیار موثر خواهد بود. وی در ادامه افزود: مهمترین هدف ما از برگزاری این جلسات ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب و کتاب خوانی بوده است.


مصطفی جعفری در ادامه افزود: از دیگر فعالیت های اخیر کتابخانه راه اندازی کانون قرآن و عترت بوده است که به لطف و همت یکی از خیرین کتابخانه و اهدای چند نسخه کتاب قرآن و نهج البلاغه به کتابخانه، این کانون در تیر ماه سال جاری تشکیل شده است. از فعالیت های این کانون می توان به برگزاری کلاس روخوانی قرآن برای گروه سنی 10-12 سال اشاره کرد که با همکاری دو پایگاه بسیج و دبستان دخترانه نسترن و استقبال خوب اعضا ادامه دارد. در این کلاس علاوه بر روخوانی قرآن، مفاهیم و قصه های قرآنی برای دانش آموزان بیان می شود که فضای شاد و برنامه های متنوع را برای نوجوانان به دنبال دارد.