پرواز تا خورشید

ارسال در کتاب و ادبیات

مجموعه شعر «پرواز تا خورشید» سروده عبدالعلی صادقی در سال 93 توسط انتشارات پویان مهر منتشر شده است. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مجموعه شعر پرواز تا خورشید که سومین مجموعه شعر این شاعر پیشکسوت و فرهیخته همشهریست، در تیراژ هزار نسخه توسط انتشارات پویان مهر منتشر گردیده است.


این مجموعه شامل غزلیات، رباعیات، دو بیتی ها، قصاید و دیگر قالب های ادبی با مضامین اجتماعی و خانوادگی، پند و اندرز و مسائل مربوط به زندگی می باشد. مجموعه های «ایران نامه» و «از چهارشنبه سوری تا سیزده بدر» دیگر مجموعه های این شاعر می باشد. دومین مجموعه شعر وی با عنوان ایران نامه، بیشتر در وصف شهرها و دیار ایران زمین سروده شده است که چندین شعر آن نیز در وصف خمینی شهر، لادر و دیگر مکان های این شهر است. مجموعه اول وی نیز با عنوان از چهارشنبه سوری تا سیزده بدر در وصف ضرورت آداب و رسوم عید و مراسماتی چون قاشق زنی، سبزه گره زدن و ... که اندکی در بین مردم کمرنگ شده است، می باشد.


همچنین از وی دو مجموعه شعر دیگر با عنوان های «درخت پیر» و «قطره ز دریا» در دست چاپ است که به زودی منتشر خواهد شد.


شعر بی درد نگفته ام
عبدالعلی صادقی سرودن شعر را از سال های37-36 به صورت جدی آغاز نمود و در سال 1338 در مجله ترقی در اقتراح ادبی این مجله با شعر مخمس خود با نام «امید» در میان دانشجویان و دانش آموزان کشور مقام اول را کسب نمود. وی می گوید: من هرگز شعر بی درد نگفته ام و تنها به دنبال زیبایی شعر نبوده ام و شعرهایم از نقطه نظر خودم بی معنا نیستند و تنها برای دلم سروده نشده اند بلکه کوششم بر این بوده که حرف مردم باشند و از زبان شعر حرف هایم را به گوش مردم برسانم.
در پایان غزلی را از مجموعه " پرواز تا خورشید" با عنوان انتظار(بدقولی) می خوانیم:

خیره بر در شدن، خطا دیدن

وقت را بی حساب پرسیدن

در سکوتی عمیق و جانفرسا

لحظه لحظه به خویش پیچیدن

دست در دست حسرت و حرمان

ناامید از وصال گردیدن

خسته از رنج پا به پا گشتن

رنجه از کار راه پاییدن

از قرار و شکیب سر خوردن

همه را مثل خویش سنجیدن

گم شدن در صدای همهمه ها

سر به سرسام یاس ساییدن

هر صدایی که می رسد بر گوش

به سوی آن صدا گراییدن

معنی انتظار یعنی این

مرگ را پیش چشم خود دیدن