خمینی شهر از نظر مطبوعات جزو پنج شهر اول استان است

ارسال در کتاب و ادبیات

خمینی شهر از نظر کمی و کیفی جزو 5 شهر اول استان، در زمینه مطبوعات است. رییس خانه مطبوعات استان در گفتگو با فرصت آنلاین ضمن اعلام این خبر به بیان معیارهای خانه مطبوعات برای رتبه بندی نشریات اشاره کرد و گفت: چاپ منظم نشریه، کمک گرفتن از مدیران توانمند، تعداد افراد ثابتی که در رسانه کار می کنند، کیفیت و محتوی مطالب، تاثیر گذاری نشریه از جمله معیارهای ماست. گلناری، سرانه جمعیت و به ویژه سرانه افرادی که توانایی مطالعه دارند و برخورداری از مزایایی مانند تعدد دانشگاه ها در خمینی شهر را از دیگر معیارهایی برشمرد که جایگاه مناسبی را برای ظهور و رشد مطبوعات در این شهرستان به وجود آورده است. وی با تاکید بر اینکه نشریات خمینی شهر باید کار خود را ارتقا دهند، گفت: رسانه های استان در هر جایگاهی که هستند باید سعی کنند استقلال مالی خود را حفظ کنند و با بهره مندی از مدیران توانمند و افزایش بهره وری سعی داشته باشند، نشریه ای با کیفیت منتشر کنند چرا که در غیر این صورت نشریه چاپ می شود اما تاثیر گذاری و اثر بخشی آن قابل توجه نیست.


به گزارش فرصت آنلاین، دو هفته نامه فرصت اولین نشریه مدونی است که در سال 88 زیر نظر شهرداری به عنوان یک نشریه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شروع به کار کرده است. دو هفته نامه صبح اندیشه نیز دو سال قبل با نام صبح سده آغاز به کار کرد و در ادامه ماهنامه رخصت، نشریه کهندژ، سرمایه شهر و بصیرت امروز به نشریات شهر اضافه شدند.


لازم به ذکر است در خمینی شهر پایگاه تحلیلی خبری دانشنامه ای فرصت آنلاین به طور جامع و مستمراخبار حوزه های مختلف شهرستان را منعکس می کند و همزمان مطالب و نتایج تحقبقات و پژوهش ها را به دانشنامه خود می افزاید. دو پایگاه مجازی دیگر با نام های قلمکده و کهندژآنلاین نیز همراه با تارنماهای شخصی و ادارات به اطلاع رسانی مشغول هستند. شایان ذکر است که خمینی شهر در دهه چهل  نشریه ای با عنوان «فرهنگ همایونشهر» را منتشر می کرد.Â