نوبت خندوانه به سعید بیابانکی رسید

ارسال در کتاب و ادبیات

سعید بیابانکی شاعر صاحب نام خمینی شهر 7 تیر ماه مهمان برنامه تلویزیونی خندوانه با اجرای رامبد جوان شد. خندوانه برنامه€Œ طنز تلویزیونی به کارگردانی و اجرای رامبد جوان است که از ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در شبکه نسیم شروع به فعالیت کرده است. موضوع برنامه هر شب متفاوت است اما مضمون اصلیِ آن خنده است. در اصل خندوانه برنامه €Œایست با هدف جا انداختنِ بیشتر خندیدن در ایران. فکر اجرای این برنامه قبلا یک بار در سال ۸۳ توسط رامبد جوان به شبکه ۲ سیما داده شده بود ولی به خاطر تامین نشدن بودجه و مسائل این چنینی ساخت آن به تعویق افتاد. از دو هزار مقاله€Œ ای که درباره خندیدن و خنده در جهان تالیف و نوشته شده تقریبا ۹۰۰ مورد استخراج و بن مایه علمی برنامه خندوانه شده است و بارزترین بخش این مقالات توجه به اثرات حیرت انگیز خنده در انسانهاست. به همین دلیل خندوانه توانسته در شرايطی كه مردم با

پاره ای مسائل اقتصادی و اجتماعی رو به رو هستند، €Œشادی را به ميان مردم آورده و از اين جهت تزريق شادی در جامعه، کاری ارزشمند است.


يكي از دلايل ارزشمندی مجموعه هایی از اين دست، این است كه می توانند خانواده ها را دور هم جمع كنند. متاسفانه عوامل بسياری برای جدايی خانواده ها وجود دارد، از درگيری های شخصی گرفته تا رسانه های مجازی و اينترنت و... اما در اين ميان اگر بتوان با برنامه اي موفق خانواده ها را دور هم جمع كرد، اتفاقی مبارك افتاده است.
نحوه اجرای اين برنامه و ميزان هنجارشكنی های اصولی آن به حدی بوده است كه بسياری از افراد سياسی و دانشگاهی با كمال ميل پذيرفتند در اين برنامه حاضر شوند، رو به روی مجری توانمند آن بنشينند و هم بخندند و هم بخندانند.


هر چند شب یک اجراگر کمدی به این برنامه می €Œآید، همچنین مهمانان دیگر برنامه افراد موفقِ جامعه ایرانی از جمله بازیگران مطرح سینما و تلویزیون، طنزپردازان و دیگر افراد جامعه هستند. همچنین، این برنامه به برترین لبخند تندیس به€Œ یادماندنی برنامه را تقدیم خواهد کرد. مهمانان باید پنج ثانیه به دوربین خیره بمانند و لبخند بزنند. تماشاگران نیز افرادی هستند که با آزمون خنده از میان صدها هزار متقاصی به این برنامه وارد می شوند که به آن ها هیات داوران خندوانه گفته می شود.


سعید بیابانکی به همراه دخترش یلدا در ایام ماه رمضان یک شب مهمان این برنامه بود و در طول برنامه از خاطرات و شعرهای طنزش برای بینندگان خواند.