جوک خفن

ارسال در کتاب و ادبیات

اشاره: با توسعه ارتباطات و ورود فن آوری های جدید و روش های آسان انتشار مطالب، جوک ها هم با همان سرعت انتشار می یابند بدون این که کسی مسولیتی در مورد آن قبول کند یا لحظه ای به عواقب و عوارض و تخریب های آن بیندیشد چه برسد به این که جنبه های حقوقی و شرعی و اخلاق شهروندی آن را در نظر بگیرد. از طرف دیگر نیز شادی و نشاط هم نیاز بشر است البته نه به هر قیمتی. راه های درست هم وجود دارد مطلب پیش رو را بخوانید تا با یکی از این راه ها آشنا شوید:

اینو شنیدین؟ می€Œگن یه مردی...، یه خانمی...، یه دختری...، یه پسری...، یه...، یه جوک خفن از رییس اداره بوووق براتون بگم حال کنید.
همه ما در طول یا عرض روز بارها این تیکه €Œها را می€Œ شنویم یا از راه های نو و فن آوری های نوین آنها را می شنویم یا می بینیم بدون آن که به عوارض و حواشی آنها کار داشته باشیم و به آنها فکر کنیم.


جوک دو نوعه: بهداشتی و غیر بهداشتی (خفن).
اولیش که مثل خیلی چیزای دیگه حکم کیمیا رو داره. یه چیزی تو مایه خیرخواهی مجانی، تواضع راستکی، رفیق بی کلک، سلام بی طمع و کلا کمیابه دیگه.
در عوض نوع دوم تا دلت بخواد از در و دیوار می باره. اگه بعضی از این نوع جوک ها، فیلم بشن، اولا که وزارت ارشاد اجازه اکرانش رو نمی ده، ثانیا وزارت دادگستری به جرم تجاوز به حریم خصوصی یا عمومی افراد، واسه سازنده اش حکم اعدام صادر میکنه. حالا وقتی دیدن یه چنین چیزایی اشکال شرعی داره، آیا گفتن و شنیدنش بی اشکاله؟!
یه دسته جوک هم هست که نمی شه بگی غیربهداشتیه ولی مثل نوع اول هم نیست و اینقدر با غیبت و تحقیر و ملت آزاری و اهانت به اقوام و آبروریزی و دیگر افزودنی ها غنی شده که واسه نفس اماره  حکم تخم مرغ امگا 3 را پیدا میکنن. طبق فتوای علما از نظر شرعی هم حرامه.
بی مناسبت نیست یه سایتی را بهتون معرفی کنم که دستپخت گروه فرهنگی هنری «لبخند خدا» به سرپرستی حجج اسلام مهدی زراعتی و حسین صفری است و دیگه مشکل شرعی و اینا نداره. همش حلال حلاله. بد نیست یه سری به سایت «لبخند خدا» به نشانی www.labkhandekhoda.com بزنیم.


تذکر اول: حواسمون باشه می گن گناهان زبان حدودا سی تاست؛ کبیره و صغیره.
تذکر دوم: بعضی از نسخه ها املای کلمه «جوک» را به شکل «جک» هم نوشته اند.