رسانه های محلی باید به موضوعات خاص منطقه خود توجه کنند

ارسال در کتاب و ادبیات

نشریات محلی می توانند با پرداختن به لایه های عمیق خبر، نظام شناخت جامعه را ارتقا بخشند.

وی اظهارکرد: رسانه های دیجیتالی ماموریت اطلاع رسانی ابتدایی را به عهده دارند و این در حالیست که نشریات محلی می توانند عمق موضوعات خبری را برای مخاطبان خود باز کنند و توالی معکوس داشته باشند.

وی با دسته بندی رسانه ها به چهار بخش رسانه های محلی، رسانه های تخصصی، رسانه های مبتنی بر شبکه های اجتماعی و رسانه های فراملی و بین المللی گفت: رسانه های محلی باید به موضوعات خاص منطقه خود توجه کنند.

وی تصریح کرد: قوام مطبوعات سراسری به مطبوعات محلی بستگی دارد.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به پیشنهاد معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مبنی بر پیشروی به سوی بنگاههای رسانه ای، گفت: اجرای این پیشنهاد، هویت فردی رسانه ها را به هویت مشترک جمعی تبدیل می کند.

وی افزود: ما در کشور توازن رسانه ای نداریم زیرا آمایش سرزمین صورت نگرفته است و بر این اساس نیز استانداردی برای تعیین میزان نشریات محلی در هر استانی صورت نگرفته است.

وی پیشنهاد داد که هر شهرستان نشریه یا هفته نامه ای با نام همان شهرستان با هدف بیان و معرفی هویت منطقه خود داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان در انتقاد به اختصاص تعداد زیادی از صفحات برخی نشریات به آگهی گفت: کار رسانه نباید صرف آگهی باشد بلکه باید در افزایش دانش و سطح علمی اجتماع و ارائه تحلیل های صحیح در راستای رشد فکری جامعه فعالیت کند.

وی تصریح کرد: رسانه های محلی نباید در رقابت با رسانه های سراسری قرارگیرند زیرا به یقین عقب می افتند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی اظهار کرد: نشریات محلی به جای رقابت با نشریات سراسری باید به فرهنگ عامه، آداب و رسوم، افکار و عقاید، ظرفیت ها و بسترهای فرهنگی و ملی و خرده فرهنگ های منطقه خود توجه کنند.

وی، تقویت نشریات محلی در بعد مالی و تغییر رویکرد و دیدگاه های مسوولان نسبت به رسانه های محلی را از جمله راهکارهای تقویت و باور نشریات محلی برشمرد.

وی در پایان درباره بیمه خبرنگاران نیز گفت: متولی بیمه خبرنگاران و روزنامه نگاران، رسانه هایی هستند که آنها را دعوت به همکاری کرده است.