توضیحاتی راجع به کتاب نجوای آسمانی

ارسال در کتاب و ادبیات

اين كتاب شامل بخش‌های مختلف بود و عناوينی چون دستاوردها و فضائل زيارت عاشورا، كيفيت سلام در اقوام مختلف، ارزش سلام و صلوات بر پيغمبر و ائمه طاهرين(ع)، تفاوت «مقام» و «مرتبت»، نفرين بر زمينه‌سازان، كرامت امام حسين(ع) و فضيلت‌های استثنايی حسين(ع)، بخش‌های عمده آن را تشكيل داده است.


مطلع اين كتاب زيارت عاشورا با ترجمه فارسی است كه در مقدمه آن درج شده و در بخشی از آن آمده است: «يكی از راه‌های معرفت را می‌توان در لسان ادعيه و زيارات جستجو كرد؛ از اين رو بزرگان دين در زيارات برای معرفت بيشتر به ائمه(ع) تأكيد فراوانی بر زيارت جامعه كبيره و زيارت عاشورا داشته‌اند. از اين رو بر آن شديم تا شرح مختصری در حد بضاعت خود بر زيارت عاشورا داشته باشيم و از اين طريق به يك سلسله معارف امام‌شناسی، انسان‌شناسی در پرتو سخنان ائمه(ع) دست يابيم.»


در سند زيارت عاشورا آمده است كه اين زيارت از احاديث اقدسيه‌ای است كه به همين ترتيب از زيارت، لعن، سلام و دعا از حضرت احديت به جبرئيل امين و از او به خاتم النبيين(ص) رسيده است. استحباب خواندن زيارت عاشورا، از مسائلی است كه تمام علمای شيعه در طول تاريخ بر آن اتفاق داشته و حتی بر خواندن روزانه آن اصرار می‌كرده‌اند كه اين بهترين شاهد و دليل بر صحت إستناد آن به معصوم(ع) است.


اين اسناد از شيخ طوسی در المصباح، ابن قولويه است كه وی در ثواب زيارت عاشورا می‌نويسد: «امام باقر(ع) فرمود كه هر كس قبر حسين(ع) را در روز عاشورا زيارت كند تا اينكه گريان شود، خداوند را در روز قيامت ملاقات كند با ثواب هزار هزار حج و هزار هزار عمره و هزار و هزار جهاد و ثواب هر حج و عمره و جهادی مانند كسی است كه حج و عمره و جهاد را با رسول(ص) و ائمه هدايتگر انجام داده باشد.»


نويسنده در اين اثر از 96 منبع و مأخذ بهره‌گيری كرده كه مناقب آل ابی طالب از ابن شهر آشوب، كامل الزيارات از ابن قولويه، البرهان فی تفسير القرآن از سيدهاشم بحرانی، شرح زيارت عاشورا از عزالدين حسينی‌زنجانی، الغدير از علامه امينی و خصائص‌الحسينيه از شيخ جعفر شوشتری از جمله منابعی است كه در بخش پايانی منابع و مآخذ ذكر شده است.
گفتنی است كه انتشارات خادم‌الرضا(ع)، كتاب «نجوای آسمانی» را در دو هزار نسخه و به بهای 75 هزار ريال چاپ و منتشر كرده و در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است.
به غیر از این چندین عنوان کتاب دیگر نیز در دست چاپ دارند که در مراحله ویراستاری میباشد.


علاوه بر آن مقالات مختلفی (که علاوه بر موضوعات دینی به مسائل تربیتی مثل کودک و نوجوان،ازدواج ،نگاه و ...نیز پرداخته اند) در رسانه های گوناگون (سایت راسخون، فارس نیوز،سایت تبیان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی،تبیان زنجان و ...) ارائه کرده اند.